386 748 läst · 7 369 svar
387k läst
7,4k svar
Den stora öltråden!
Jaha! Så var den slut, det är alltså inte bara på sommaren de försvinner mer eller mindre som genom ond magi. 😥
Tur man var förutseende! Den här var iofs inte mycket mer svårdrucken men nästan dubbelt så stor (440ml måste väl gå som långburk?) så jag hoppas den räcker lite längre.
Tur man var förutseende! Den här var iofs inte mycket mer svårdrucken men nästan dubbelt så stor (440ml måste väl gå som långburk?) så jag hoppas den räcker lite längre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Firade ikväll att jag tagit mig igenom en covid-session där öl varit bland det sista jag tänkt på.
Fick bli en belgisk munk.
Ok, men inte så mycket mer. Men så vet jag inte om jag har helt hundra smaksinne längre..
Fick bli en belgisk munk.
Logga in
Skapa konto
Ok, men inte så mycket mer. Men så vet jag inte om jag har helt hundra smaksinne längre..
Lillördag bjuder på fågeldricka.
Inte riktigt min kopp te (öl?). Vet inte om e det är havren eller vad som gör det, men en viss underton av något som inte riktigt går hem.
Fin färg och burk i alla fall. Med något tilltugg till så tror jag att den lyfter i betyg hos mig.
Logga in
Skapa konto
Inte riktigt min kopp te (öl?). Vet inte om e det är havren eller vad som gör det, men en viss underton av något som inte riktigt går hem.
Fin färg och burk i alla fall. Med något tilltugg till så tror jag att den lyfter i betyg hos mig.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 715 inlägg
What flavour is it?
Logga in
Skapa konto
Trendnissarna gör allt för att sticka ut!
Nästa uppgradering på denna trend bli väl att i kilt utan kalsonger med bredbent benställ, få igång klockspelet i grenen som komp till den falska julsången!
Givetvis är det ”Gingle Bells” som gäller så här i jultider.
Ticktok kommer översvämmas och Internet går ner på halvfart så musiken och rörelserna verkar gå i ”Ullatrapid” med ett konstigt hackande råmande i öronsnäckorna.
Jag föredrar helt klart en lagomt kyld ”Pelarborr” som på sin väg ner i magen sprider känslan av njutning och välbehag i hela kroppen.
Vad väljer du?
Jag är på din sida här. Glögg och punch dricks varm (eller kall i det senare fallet), det mesta annat rumstemperatur eller kallare.stigen skrev:
Redigerat:
Har du provat?stigen skrev:[bild]
Nästa uppgradering på denna trend bli väl att i kilt utan kalsonger med bredbent benställ, få igång klockspelet i grenen som komp till den falska julsången!
Ticktok kommer översvämmas och Internet går ner på halvfart så musiken och rörelserna verkar gå i ”Ullatrapid” med ett konstigt hackande råmande i öronsnäckorna.
Jag föredrar helt klart en lagomt kyld ”Pelarborr” som på sin väg ner i magen sprider känslan av njutning och välbehag i hela kroppen.
Vad väljer du?
Den här är åtminstone riktigt god varm.
Logga in
Skapa konto
Borde man inte öppna burken innan man värmer den? Tråkigt om man missar att hålla koll och får hela ölen i köksfläkten.stigen skrev:[bild]
Vad väljer du?
Nej, det har jag inte. Jag har ett tillfälligt förbud när det gäller alkoholdrycker.
Bör ej blandas med dom "lyckopiller" som jag måste äta just nu säger dom med vita rockar.
Men snart kanske. Verkar väldigt omständigt sätt att få i sig några droppar.
Bör ej blandas med dom "lyckopiller" som jag måste äta just nu säger dom med vita rockar.
Men snart kanske. Verkar väldigt omständigt sätt att få i sig några droppar.
Jag ska villigt erkänna att jag var väldigt skeptisk när jag provade. Då jag verkligen inte tycker om ljummen öl som Engelsmännen verkar förespråka. Men när den var varm som glögg var det riktigt gott iaf sådan här öl som är menad att värmas upp. Så jag rekommenderar alla som tycker om öl att prova någon form av glühbier en kall vinterkvällstigen skrev:
.jag värmde i kastrull med typ halva burken ovanför, sen värmer man till den är så pass varm att man precis kan hålla/lyfta upp denuseless skrev:
Men man ska nog övervaka hela förloppet 😄
Oups! Nu ramlade poletten ner! Minnet är bra, men bra kort!N Niq skrev:
Testade en annorlunda tysk ”glögg” med sådant grönt papper virat runt flaskan för något år sedan.
Det blev en klunk av både varmt och kallt. Fick starka misstankar om medvetet sabotage eller utgången produkt.
Sedan blev det slutförvaring i det kommunala avloppssystemet. Nej tack!
”Smaken är som baken delad”
Dag
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 119 inlägg