Ett ölglas fyllt med skummande öl bredvid en ölburk med texten "WARPIGS". Wood bord, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Tabors39 och 3 till
  • Laddar…
Amazing Haze! 😻
Ett glas öl, en tom vinglas, en ölburk och en TV med personer i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
D-bug och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Ja, så käkade vi och njöt de sista ölen från Sardinien, Ichnusa, som tyvärr inte längre verkar gå att beställa.

Men - trumvirvel - är det någon annan här som gillar whisky, och kanske Laphroaig? Råkar vara en av mina favoritwhisky (gärna Oban eller Lagavulin också, tack) och jag har inte haft någon övre luftvägsinfektion som påverkat mitt smak- och luktsinne och här sitter jag och mannen, sniffar på ölen och säger att det doftar som Laphroaig.
Ett verkligt lyckat köp, även detta från systemet i Nynäshamn, men Nynäshamns Ångbryggeri säljs på många ställen och går definitivt att beställa.

Just nu är jag salig.
Mysingen Midvinterbrygd 2023. Denna till en Jansson eller skinkmacka 🙌 Ölglas med skum, mörk ölflaska, "Mysingen Midvinterbrygd", svensk etikett, träbord.
Skapa konto
En flaska mörk öl med text "Ingen Winterbrygd 2023" bredvid ett halvfyllt glas.
Skapa konto
En ölflaska med etikett om Midvinterbrygd, kryddighet, opastöriserad, från Utö, omsorg och kärlek.
Skapa konto

• Gilla
Incus och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ja, så käkade vi och njöt de sista ölen från Sardinien, Ichnusa, som tyvärr inte längre verkar gå att beställa.

Men - trumvirvel - är det någon annan här som gillar whisky, och kanske Laphroaig? Råkar vara en av mina favoritwhisky (gärna Oban eller Lagavulin också, tack) och jag har inte haft någon övre luftvägsinfektion som påverkat mitt smak- och luktsinne och här sitter jag och mannen, sniffar på ölen och säger att det doftar som Laphroaig.
Ett verkligt lyckat köp, även detta från systemet i Nynäshamn, men Nynäshamns Ångbryggeri säljs på många ställen och går definitivt att beställa.

Just nu är jag salig.
Mysingen Midvinterbrygd 2023. Denna till en Jansson eller skinkmacka 🙌 [bild][bild][bild]
Den är inte så dum…..

Kvällens första efter julhandel och stress med frugan 😂
Bra beska och lagom fruktig. Ganska hyfsat betyg i bedömningen, väl värd ett test.

• Ölburk med märket "Surly Brewing Co." och "Axe Man IPA". Delvis fylld ölglas. Träbord. Grafisk design.
    Skapa konto
  • Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Jag provade en riktigt mörk öl idag. Den var ganska god men lite för mycket bränd smak för min del. Inget jag lägger pengar på igen men skulle inte tacka nej om någon bjuder.
En mörk stoutöl med namnet "Lump of Coal" bredvid ett glas på ett bord.
Skapa konto

Ölflaska med text, Ridgeway Brewing, varningsmärken, reflektion av rummet i glaset.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Train station brewery stout.
Med Lindvalls kaffe, som Uppsaling måste man ju bara falla.

Smakrik, förra skribenten tror jag skulle tycka att även denna är "för bränd" i smaken. Helt OK tycker jag, även om det är välrostad malt.

Jag rekommenderar stoutälskare att prova en flaska.
Ett glas med skummande mörkt öl och en ölflaska etiketterad "Premium Stout" på ett bord.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Train station brewery stout.
Med Lindvalls kaffe, som Uppsaling måste man ju bara falla.

Smakrik, förra skribenten tror jag skulle tycka att även denna är "för bränd" i smaken. Helt OK tycker jag, även om det är välrostad malt.

Jag rekommenderar stoutälskare att prova en flaska.
[bild]
Den är bra 👍🏻

Japp, efter div pyntning efter en skogsdag så vankades det pizzabak. Denna till pizzan var en rätt bra lager. Fanns smak och en liten beska vilket lyfte den en aning. En liten hybrid, kanske 🤔

• Ölburk med lila scooter-illustration, "Ölgäris Festlager", inomhus, träyta, otydlig bakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
Tabors39 och 1 till
  • Laddar…
Matlagar-julöl och en bra sådan.
Ölglas med skum, burk med konstnärlig etikett, matvaror i kök.
Skapa konto

• Gilla
Cerb och 4 till
  • Laddar…
E
T Takko skrev:
Japp, efter div pyntning efter en skogsdag så vankades det pizzabak. Denna till pizzan var en rätt bra lager. Fanns smak och en liten beska vilket lyfte den en aning. En liten hybrid, kanske 🤔
Jag provade den för någon/ra veckor sedan men den föll mig inte helt på läppen. Om jag minns rätt kunde jag ana någon bismak som drog ner den lite. Men det betyder ju inte att den är dålig på något sätt, bara att den inte var för mig!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
Jag provade den för någon/ra veckor sedan men den föll mig inte helt på läppen. Om jag minns rätt kunde jag ana någon bismak som drog ner den lite. Men det betyder ju inte att den är dålig på något sätt, bara att den inte var för mig!
Håller med, det var nåt som inte stämde överens om jag minns rätt. Med det menar jag eventuell bismak.

• Gilla
Emil.P
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
Kan hålla med dig, men att det finns smak som sticker ut är ju inte jättevanligt i lager sortimentet. Så något uns av plus fick den i recensionen på pint. Men kanske inte något återköp för mig direkt. Men positivt att man trampar lite utanför. Men bismaken var lite söt, det som förvånar är att den fått ganska höga poäng i kategorin. Men smaken är som baken……….😊

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Under baket blev det en baköl, 😂
Tja sötaktig ton den också. Blev nästan sugen på att klippa till med något annat från öl kylen. Men får väl nöja mig med det lilla…. Ok IPA med söt ton och lättdrucken. Men hamnar i stimmet av utbudet 😳

• Öppnad burk av S:T ERIK'S på en svart yta, bakgrund med otydliga föremål, inomhusmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
E
Stout. ✔️
IPA. ✔️
Rököl. ✔️
Som ett klassiskt citat sa - ”Now for something completely different”:
Flaska Kriek Boon öl framför bärbar dator med osynlig person som håller i dokument.
Skapa konto

• Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.