384 272 läst · 7 339 svar
384k läst
7,3k svar
Den stora öltråden!
Alesmith .394 Pale Ale var riktigt bra.B Beape skrev:
Jag drack häromdagen ett annat gott öl: Poppels West Coast IPA, som blev en favorit.
Mahou minns jag sen Kanaljeholmarna, förstod efter några dagar varför det stod en pumpflaska med lime essens bredvid tappkranen. 😇🍻🌞Roga1337 skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 371 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 371 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 371 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 371 inlägg
Nu har vi avnjutit (åtminstone jag) de två sista ölen inköpta i Örebro, för denna gång får jag tillägga då jag gärna återvänder.
Då jag verkligen ville ha tips om lokalbrygd öl så lyssnade jag till personen på Systembolaget som talade sig varm om denna, och att det handlar om en kiosk är tydligt. Missade nog resten.... är det en matvagn (foodtruck) som har gett namn till en öl...
Är lite för dålig och möjligen ointresserad av att finna sanningen, ursprunget, en helt okej Lager men jag erkänner att jag mest köpte för att burken är snygg.
(Hade det varit 1990-tal så hade jag sparat burken. Nu går den till pant).
God ja, köpa igen nej. 3 av 5.
Urschäkta ingen bild på öl i glas 😜
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Då jag verkligen ville ha tips om lokalbrygd öl så lyssnade jag till personen på Systembolaget som talade sig varm om denna, och att det handlar om en kiosk är tydligt. Missade nog resten.... är det en matvagn (foodtruck) som har gett namn till en öl...
Är lite för dålig och möjligen ointresserad av att finna sanningen, ursprunget, en helt okej Lager men jag erkänner att jag mest köpte för att burken är snygg.
(Hade det varit 1990-tal så hade jag sparat burken. Nu går den till pant).
God ja, köpa igen nej. 3 av 5.
Urschäkta ingen bild på öl i glas 😜
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 371 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 371 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Visst är det ändå lite kul att tycka så helt olika?
Min partner sniffade i glaset och tyckte det luktade sunk, kunde knappt dricka ur (jag hjälpte gärna till).
Jag tycker det var en bra lager...kände ingen konstig doft och etiketten är väldigt snygg.
Partnern 2/5, Jag 4+/5.
Idag var det dubbla ölfestivaler i Malmö. Eftersom Skånes lokala bryggerier till största del (finns ett fåtal undantag) inte är något att bli entusiastisk över, valde jag festivalen med flest internationella bryggare på plats. Ett klokt val, visade det sig.
Mina favoriter för dagen blev Gelato:Rosso från polska Funky Fluid, en mycket bärig och marshmallow-söt pastry sour.
Samt Rococo, en DDH IPA från Berlinbryggeriet Fuerst Wiacek.
Mina favoriter för dagen blev Gelato:Rosso från polska Funky Fluid, en mycket bärig och marshmallow-söt pastry sour.
Samt Rococo, en DDH IPA från Berlinbryggeriet Fuerst Wiacek.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto