Maria T
Mikael_L Mikael_L skrev:
Dels så var det inte jag som var trådstartare.
Dels så ska du inte alls skämmas för vilka öl du skriver om.
Var stolt över att du bidrar, och som du ser, inlägget jag svarade på verkade vilja ha fler tips på lager, så du bidrar helt klart med något önskvärt.

Låt inte denna tråd bli något pretentiöst, utan en tråd för vanliga människor.
Nämen jag vispar ju till det som vanligt!!
Äsch nej, jag skäms inte så mycket, är för gammal för det men det kan [ibland] bli lite för pretto i vissa trådar och det är kul om ingen känner sig för fel för att vara med och kommentera oavsett om det gäller mat, vin, öl eller katter.

Att Byggahus.se är för vanliga människor tyder de allra flesta trådar på!
 
  • Älska
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Det här är god lager. Fick en 24 pack lagom till semestern. Semestern är slut men öl finns det kvar.
En bild av en A. Le Coq öllåda som ligger på golvet, står på högkant, fotograferad med sned vinkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Esterna är duktiga på att göra öl.
 
  • Gilla
Takko och 3 till
  • Laddar…
C
N Niq skrev:
Det här är god lager. Fick en 24 pack lagom till semestern. Semestern är slut men öl finns det kvar.
[bild]
Esterna är duktiga på att göra öl.
Jag tror den finns som glutenfri med
 
Mycket möjligt. Det är inget jag håller koll på men det är roligt att det kommer mer o mer som är glutenfritt.
 
C
N Niq skrev:
Mycket möjligt. Det är inget jag håller koll på men det är roligt att det kommer mer o mer som är glutenfritt.
Ja. Tyvärr tycker jag inte dom är så goda. Men denna är nog den bästa glutenfria ännu
 
N Niq skrev:
Fick en 24 pack lagom till semestern. Semestern är slut men öl finns det kvar.
Beklagar den påvra semestern. 😉
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
T Takko skrev:
Omnipollo sviker sällan, högt betyg.
Får inte med bilden i citatet av någon anledning, men det där kan vara den bästa burken för en ljus öl någonsin. För oss som gillar göteborgshumor iaf.

I övrigt håller jag med om bryggeriet.
 
  • Älska
  • Gilla
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Beklagar den påvra semestern. 😉
2 veckor är alltid för kort.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
2 veckor är alltid för kort.
Jag tycker 4 har rasslat på i rask takt. 🫣
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Får inte med bilden i citatet av någon anledning, men det där kan vara den bästa burken för en ljus öl någonsin. För oss som gillar göteborgshumor iaf.

I övrigt håller jag med om bryggeriet.
Jag valde mellan hjärt eller skrattemojin...
😂👌🍻🕯️
 
Sista semesterveckan och fått lite dåliga nyheter så jag får trösta mig mer årets favoritöl;
Ett glas med mörk öl och skum intill en tom ölflaska, på en spetsduk utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En helt underbar belgisk bruin, om man gillar körsbär förstås. Potent med sina 8% ( som överhuvudettaget inte känns i smaken) men ack så underbar. Hade den varit lite mer komplex så hade detta varit en 5/5. Nu får den nöja sig med 4/5. Rekommenderas.
 
  • Gilla
Emil.P och 3 till
  • Laddar…
Fick bli en med orginal recept från 1876
Är ju ingen smaksensation men lättdrucken i värmen😎
Burk Estrella Damm-öl närbild, molnig himmel, uteservering med parasoller och gäster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Skämmes mig... de flesta öl jag skrivit om har nog varit lager. 😳 Har väl enkel smak, lager och ale är det som får högst betyg.
Men jag uppskattar verkligen att läsa recensionerna om alla spektakulära öl som du och andra visar och hoppas du som trådstartare har överseende med de "vanliga öl" som dyker upp 🍺
Bara för att det finns ”enkla” lager så betyder det inte att det är någon mindre bra öltyp. Det finns fina öl för alla smaker inom de flesta stilar. För er som vill ha en riktig topplager rekommenderas Andechs Bergbock Hell eller om man vill ha en lite mörkare; Ayinger Celebrator.
 
  • Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Bara för att det finns ”enkla” lager så betyder det inte att det är någon mindre bra öltyp. Det finns fina öl för alla smaker inom de flesta stilar. För er som vill ha en riktig topplager rekommenderas Andechs Bergbock Hell eller om man vill ha en lite mörkare; Ayinger Celebrator.
Jag håller med, all öl är välkommen här! 🍻

Man ska självfallet dricka sådant man själv tycker om, och se den här tråden som eventuell inspiration att prova något nytt.
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Skämmes mig... de flesta öl jag skrivit om har nog varit lager. 😳 Har väl enkel smak, lager och ale är det som får högst betyg.
Men jag uppskattar verkligen att läsa recensionerna om alla spektakulära öl som du och andra visar och hoppas du som trådstartare har överseende med de "vanliga öl" som dyker upp 🍺
Äh. Var öl har sin plats tycker jag. Även om jag är djupt fast i trappistträsket och föredrar lite starkare tripplar, så finns det tillfällen då en helt vanlig schleten lager passar absolut bäst i sammanhanget. Snarare kul att testa olika typer av öl och försöka hitta just rätt ölsort för rätt mat/tillfälle/årstid/stämning.

Ska det målas vill jag helst ha en Heineken eller fem på kylning exempelvis.
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.