409 506 läst · 7 654 svar
410k läst
7,7k svar
Den stora öltråden!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 510 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 510 inlägg
Nästa i testen var denna, Närke Saison. Alkoholstark rackare 7,9 men det tycker jag inte kändes vilket är lyckat (avskyr starka öl som smakar sprit).
Nu var maten klar - en kycklingsallad med "alla grönsaker som finns", grillad kycklingfilé och senapsdressing.
En Ale, saison, som troligen hade passat bättre utan mat över huvud taget. Men jag gillade den och ger även denna en 4 av 5. Mannen säger att det är en 3:a = okej men skulle inte köpa igen. Håller med, jag kommer inte att köpa denna igen.
Nu var maten klar - en kycklingsallad med "alla grönsaker som finns", grillad kycklingfilé och senapsdressing.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
En Ale, saison, som troligen hade passat bättre utan mat över huvud taget. Men jag gillade den och ger även denna en 4 av 5. Mannen säger att det är en 3:a = okej men skulle inte köpa igen. Håller med, jag kommer inte att köpa denna igen.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 510 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 510 inlägg
Nummer tre av min i-Örebro-köpta öl. En Märzen...inget blask här inte, från Närke Kulturbryggeri.
Har aldrig stött på märzen tidigare, och nu när jag läst (lite) om det så är det en öl av Bayersk typ, beskare och med mer maltighet.
Jag tycker det är kul att testa för mig nytt, kände inte till denna öltyp alls och efter att ha provat så säger jag, det är inte i min smak. Undrar om det hänger på beskan? Betyg 3 av 5 från mig.
Men det är så kul att vid resa köpa lokalbryggda öl, varför har jag inte fattat det tidigare?
Har aldrig stött på märzen tidigare, och nu när jag läst (lite) om det så är det en öl av Bayersk typ, beskare och med mer maltighet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag tycker det är kul att testa för mig nytt, kände inte till denna öltyp alls och efter att ha provat så säger jag, det är inte i min smak. Undrar om det hänger på beskan? Betyg 3 av 5 från mig.
Men det är så kul att vid resa köpa lokalbryggda öl, varför har jag inte fattat det tidigare?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 510 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 510 inlägg
..och nummer fyra, Örebro Bitter från Närke Kulturbryggeri. Drack dem i a f i rätt ordning, denna är så mäktig och bitter, en efterrätt helt enkelt. Kan inte komma på till vilken mat den skulle passa, kräver sin egen plats.
För att dricka nån gång då och då. 4/5 i betyg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
För att dricka nån gång då och då. 4/5 i betyg.
Ändå ok för en kontorsnisse 🍻
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto