...gammalt ord för brandstation. Härhör från den tid när ångsprutor kopplades efter hästar. Namnet spruta för brandfordon med pump levde sedan kvar i form av bilmotorspruta för en brandbil med pump. Och än i dag så kallas en pump på en släpkärra för (släp)motorspruta.

Och således blev huset där sprutan förvarades "spruthuset".

• Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
A
Ölburkar på ett marmorbord med en röd dunk märkt "Alkylate fuel" och ett skärbräde i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kvällens skörd hittills... (y)(y)

Ja den där dunken i bakgrunden kan vi skippa att dricka ifrån... spillolja..
:rofl:

Redigerat:
  • Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
Ölburk med dödskallemotiv, märkt "Pistonhead Lager", placerad på ett bord med mönstrad duk.
Skapa konto

Jäkla tråd det här...
Efter dagens jobb var jag fruktansvärt sugen på en humlebomb och det här var det enda jag kunde hitta... inte direkt vad jag var sugen på

• Gilla
  • Älska
stigarn och 2 till
  • Laddar…
A
nino nino skrev:
[bild]

Jäkla tråd det här...
Efter dagens jobb var jag fruktansvärt sugen på en humlebomb och det här var det enda jag kunde hitta... inte direkt vad jag var sugen på
öl är gott även om dottern verkar ha gett mig lite för många... :crysmile::crysmile:

Redigerat:
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Går ut lugnt

Ölglas med skum fylld med gul öl bredvid en burk på ett träbord utomhus.
Skapa konto

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
nino nino skrev:
[bild]

Jäkla tråd det här...
Visst har dom väl en Hazy som typ är gratis och 5 smakar rätt ok?

Ja finns en haze lager, den köper jag gärna några av om man ska dricka flera öl på en kväll :rolleyes:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Välbalanserad porter med en hint av hetta från chili

Ett glas mörk porter och en burk från Hop Shed Brewery på ett utebord.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Karlia och 2 till
  • Laddar…
Ett glas med rosa dryck bredvid en flaska märkt "DISCOVERY BY REFLECTION", indikerar en fruktig öl-liknande dryck.
Skapa konto

Typ godis även denna, rätt trevlig, skulle kalla det vuxenläsk, men öl vettefasiken.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Får nog lov att brygga Stigbergets West Coast ipa snart

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Får nog lov att brygga Stigbergets West Coast ipa snart
Vi var på väg ner till huvudstaden, för sen 40års fest x2.
Strax norr om byn öppnade kompisen som satt fram 2 flaskor hembrygd.
Doften som spred sig i bilen - Amazing Haze!!

Klockren doft och smak, färgen var lite fadd.. men jösses! :heart:

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vi var på väg ner till huvudstaden, för sen 40års fest x2.
Strax norr om byn öppnade kompisen som satt fram 2 flaskor hembrygd.
Doften som spred sig i bilen - Amazing Haze!!

Klockren doft och smak, färgen var lite fadd.. men jösses! :heart:
Som jag brukar säga.
”Den som gör en resa har alltid något att berätta”!
PROST! (y)

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
J
Siren re-fashioned. Tog en old fashioned innan så blev tvungen att ta denna med. Sirens öl-version av old fashioned, lite ploj-öl. God-äcklig, apelsin i öl blir ju alltid lite medicin.

• Ölflaska och glas med mörk öl, etikett med "S" och texten "RE-FASHIONED", kopplat till kundens beskrivning.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
USA är (var?) ju känt för sina blaskiga öl, som Michelob och Miller Lite, men mikrobryggeri-revolutionen startade förvånansvärt nog i USA på 80-talet. Sedan dess har det varit ett nöje att besöka USA eftersom det finns ett stort utbud av bryggeripubar och inte minst god öl att köpa i vanliga supermarkets.

Under ett besök i New York för några år sedan gick jag en dag in på en bryggeripub vid Union Square - bör ha varit Heartland Brewery, som nu är stängd - för lunch. Ofta kan man på bryggeripubar i USA beställa s.k. tasters, d.v.s 5-9 småglas av dagens ölutbud. Är man fler i sällskap är det skoj att smaka och diskutera de olika brygderna. Nu råkade jag vara själv, men det är ju inget skäl till att inte dricka öl, så till dagens lunch beställde jag en taster med sju glas.

Där satt jag nu själv vid ett bord med sju ölglas framför mig till lunch. Rena himmelriket. Men det tog ett tag att äta lunch den dagen, och lunchgäster vid borden runtomkring verkade tycka att det såg något märkligt ut med en ensam person med sju ölglas framför sig till lunch. Jag fick till och med motta några kommentarer från mina bordsgrannar, vilket alltid är trevligt. Amerikaner är ju ofta ganska pigga på lite småsnack.

Efter någon liter starköl till lunch så lullade jag sedan vidare i New York. Exakt vad jag gjorde den dagen i New York kommer jag inte ihåg, men bryggeripubsbesöket har i alla fall fastnat i minnet! :rofl:
Låter ju hur härligt som helst

• Gilla
Microkatten
  • Laddar…
En Oppigårds bryggeri ölburk på bord, Norn Pale Ale, från Dalarna, Sverige.
Skapa konto

En ny bekantskap som nog kommer upprepas…. :love:

• Gilla
Zsam och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.