• Gilla
Mazen och 1 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Kul grej på ämnet: Erik Grönwall tog faktiskt fram en öl tillsammans med Train station brewery och döpte den till Hadiraja:
[länk]
När den släpptes så överlämnade han högtidligt några flaskor till Björn Gustavsson:
[länk]
Hade jag ingen aning om. Tack för tipset, den måste man ju prova :beer:

Microkatten
FredrikR FredrikR skrev:
Glasbanken.se kommer denna ifrån.
Inte billigast men väldigt snabba leveranser.
Dra mig baklänges på en dansk ölkärra vad det var dyrt! Får man publokalen på köpet? :rofl: Vi som har förmånen att bo nära kontinenten kan för de pengarna ta tåget över sundet och placera vår lekamen på valfri bryggeripub och hygge oss med go øl.

Humlebomber av amerikansk typ är favorit, men annars är det trevligt att testa även andra öltyper. T.o.m. någon suröl från Bräckeriet kan gå ner ibland. Man får annars vara tacksam att få uppleva dagens enorma ölutbud, Carlsberg är antagligen inte världens bästa öl längre...:D

• Gilla
Ingenjören och 1 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Kul grej på ämnet: Erik Grönwall tog faktiskt fram en öl tillsammans med Train station brewery och döpte den till Hadiraja:
[länk]
När den släpptes så överlämnade han högtidligt några flaskor till Björn Gustavsson:
[länk]
Den måste definitivt provas, blev ett å annat hadiraja med Björn som närmaste granne i 16 år :beer:

• Gilla
Stuff
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Dra mig baklänges på en dansk ölkärra vad det var dyrt! Får man publokalen på köpet? :rofl: Vi som har förmånen att bo nära kontinenten kan för de pengarna ta tåget över sundet och placera vår lekamen på valfri bryggeripub och hygge oss med go øl.

Humlebomber av amerikansk typ är favorit, men annars är det trevligt att testa även andra öltyper. T.o.m. någon suröl från Bräckeriet kan gå ner ibland. Man får annars vara tacksam att få uppleva dagens enorma ölutbud, Carlsberg är antagligen inte världens bästa öl längre...:D
Ja inte är det priset som lockar ;)
Utbudet däremot. :love::beer::ok:

Är väl en 25spänn över SB på en Apex DIPA.. :whistle:

Mazen Mazen skrev:
Den måste definitivt provas, blev ett å annat hadiraja med Björn som närmaste granne i 16 år :beer:
Häftigt med Björn som granne.
Fanns det några likheter i Harrys och Björns förtjusning i öl?
Ingen kan få en lika sugen på en pripps blå som Harry!

• Gilla
nino
  • Laddar…
Microkatten
USA är (var?) ju känt för sina blaskiga öl, som Michelob och Miller Lite, men mikrobryggeri-revolutionen startade förvånansvärt nog i USA på 80-talet. Sedan dess har det varit ett nöje att besöka USA eftersom det finns ett stort utbud av bryggeripubar och inte minst god öl att köpa i vanliga supermarkets.

Under ett besök i New York för några år sedan gick jag en dag in på en bryggeripub vid Union Square - bör ha varit Heartland Brewery, som nu är stängd - för lunch. Ofta kan man på bryggeripubar i USA beställa s.k. tasters, d.v.s 5-9 småglas av dagens ölutbud. Är man fler i sällskap är det skoj att smaka och diskutera de olika brygderna. Nu råkade jag vara själv, men det är ju inget skäl till att inte dricka öl, så till dagens lunch beställde jag en taster med sju glas.

Där satt jag nu själv vid ett bord med sju ölglas framför mig till lunch. Rena himmelriket. Men det tog ett tag att äta lunch den dagen, och lunchgäster vid borden runtomkring verkade tycka att det såg något märkligt ut med en ensam person med sju ölglas framför sig till lunch. Jag fick till och med motta några kommentarer från mina bordsgrannar, vilket alltid är trevligt. Amerikaner är ju ofta ganska pigga på lite småsnack.

Efter någon liter starköl till lunch så lullade jag sedan vidare i New York. Exakt vad jag gjorde den dagen i New York kommer jag inte ihåg, men bryggeripubsbesöket har i alla fall fastnat i minnet! :rofl:

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Skål go vänner.
En [PETER] IPA från Oppigårds "koncept bryggeri" Smith Street Brewing inleder helgen.
Glaset med öl och burk med etiketten "IPA" på ett vitt köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Edlunn
  • Laddar…
En ölburk med märket "Crocodile" står på en vit yta med träribbor i bakgrunden.
Skapa konto

Duger i badet... knappt

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nino nino skrev:
[bild]
Duger i badet... knappt
Rinner ner :p(y):cool:
En kall lager är en kall lager är en... :beer:

• Gilla
reez och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Rinner ner :p(y):cool:
En kall lager är en kall lager är en... :beer:
Så är det!

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
nino nino skrev:
Så är det!
Denna va fin, Collective Arts
Ölburk med färgglad dinosaurieillustration bredvid ett glas öl med skum och texten "Stigbergets".
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
USA är (var?) ju känt för sina blaskiga öl, som Michelob och Miller Lite, men mikrobryggeri-revolutionen startade förvånansvärt nog i USA på 80-talet. Sedan dess har det varit ett nöje att besöka USA eftersom det finns ett stort utbud av bryggeripubar och inte minst god öl att köpa i vanliga supermarkets.

Under ett besök i New York för några år sedan gick jag en dag in på en bryggeripub vid Union Square - bör ha varit Heartland Brewery, som nu är stängd - för lunch. Ofta kan man på bryggeripubar i USA beställa s.k. tasters, d.v.s 5-9 småglas av dagens ölutbud. Är man fler i sällskap är det skoj att smaka och diskutera de olika brygderna. Nu råkade jag vara själv, men det är ju inget skäl till att inte dricka öl, så till dagens lunch beställde jag en taster med sju glas.

Där satt jag nu själv vid ett bord med sju ölglas framför mig till lunch. Rena himmelriket. Men det tog ett tag att äta lunch den dagen, och lunchgäster vid borden runtomkring verkade tycka att det såg något märkligt ut med en ensam person med sju ölglas framför sig till lunch. Jag fick till och med motta några kommentarer från mina bordsgrannar, vilket alltid är trevligt. Amerikaner är ju ofta ganska pigga på lite småsnack.

Efter någon liter starköl till lunch så lullade jag sedan vidare i New York. Exakt vad jag gjorde den dagen i New York kommer jag inte ihåg, men bryggeripubsbesöket har i alla fall fastnat i minnet! :rofl:

Alla som gör en resa har något att berätta. Tack för du delade med dig av din ”ölresa”! :love:

• Gilla
Microkatten
  • Laddar…
En flaska Carlsberg Carnegie bryggeri öl och ett halvfullt glas öl på ett bord.
Skapa konto
Smakade bra i den norrländska kylan.

• Gilla
reez och 1 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Fanns det några likheter i Harrys och Björns förtjusning i öl?
Ingen kan få en lika sugen på en pripps blå som Harry!
Nja, inte så mycket, men en å annan Pripps blev det :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.