409 070 läst · 7 654 svar
409k läst
7,7k svar
Den stora öltråden!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 603 inlägg
Efter en resa i IPA-världen med allt märkligare smaker så landade jag till slut där mitt ölintresse började för dryga 20 år sedan - i klassiska europeiska öltyper. Många kvällar spenderades på the Rover på Andra Långgatan i Göteborg, drickandes annat än de stora stark som då dominerade utelivet.
Favoriterna idag är främst brittiska bitter och tyska dunkel.
Får bli en britt som grillöl och en tysk till maten idag.
Favoriterna idag är främst brittiska bitter och tyska dunkel.
Får bli en britt som grillöl och en tysk till maten idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 603 inlägg
Shit.J Jonobe skrev:
Det får mig att minnas när vi var i Riga på konferens med mitt förra jobb, en av dagarna var några av oss på ölprovning i en butik med stort sortiment. Kommer ihåg att jag fick med mig en kartong rolig öl hem bland annat några pöhjala.
Fick dock inte med mig allt i väskan men chefen ställde upp och la resten i sin, tyvärr förolyckades en flaska i transporten, dock inte i min väska
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 603 inlägg
Somnade ifrån denna i soffan igår, borde ha lärt mig läxan efter tidigare fredagar med Masked Singer...
Batch 1000 från Amager, ett bryggeri jag tyckte gjorde väldigt mycket bra för några år sedan. Denna håller bra nivå än idag och ikväll blir det en oprovad Batch 2000.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Batch 1000 från Amager, ett bryggeri jag tyckte gjorde väldigt mycket bra för några år sedan. Denna håller bra nivå än idag och ikväll blir det en oprovad Batch 2000.