Jag tycker en riktig trafo är den pålitligaste lösningen.

Kommer och bli lite väl sent för julen 2023 men jag har beställt 200 stycken kontakter för att göra egna ljusslingor av egen kabel. Borde även gå att göra en inomhusslinga för julgranen.
Sovjetisk rymdålders design termosmugg i plast med handtag, grön, retro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag kommer å sluta som Clark Griswold...

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag med!
Snötäckt trädgård vid skymning, brunt staket, fotspår i snön, julbelysning på buske, kallt, stilla.

• Gilla
Fox Lane och 2 till
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Vi har monterat en Fairybell flaggbelysning på våran flaggstång som är 12meter i föreningen. Lyser fint men är lite besviken då den inte går ända upp till toppen av stången. Så har ställt frågan om vi fått fel längd på slingan fast på krt står det rätt 12m. [bild]
Varmvit med 4000 lampor fast sken.
Ni kan väl skicka upp den i toppen ändå? En julgran har ju sällan grenar ned till marken, så ett mellanrum från slingornas nedre del och marken tycker jag kan se rätt trevligt ut. 👍

Jonas Persson
Alec har gjort ett antal filmer om julbelysning och problemet med färgade LED.

Här den senaste. Länkar till de andra finns i beskrivningen.

MmeMim MmeMim skrev:
Jag tänkte satsa på ny flaggstångsbelysning med Formentas Fairybell. Någon som har någon av dess varianter (höjd, antal lampor, blink eller inte) och vill säga något om den? Helst att ni är precis så nöjda som man kan förvänta sig med priset ;)
Hej. har just satt upp en 12 m på jobbet !! Och enl säljaren ska denna vara en proffsigare dyrare variant ? Anslutnigar/ kopplingar till elen imponerade inte med men lite äggrunda kopplingar som ser klena ut för en slinga som kostade ca 11000 kr dessutom knäpptes den ihop runt stången ,,några av dessa var knäppningen inte bra ! Så det återstår att se hur många år den håller ,, lite långsmal dessutom! men lyser fint !!

Här satte det lokala byggföretaget upp en gigantisk uppblåsbar jultomte, körde om den i söndags första gången. Andra gången vi körde om lutade den litet tyckte vi. I onsdags låg julgubben framåtvikt på mage ungefär som han hade druckit för mycket och hade svårt att stå på egna ben längre. Antar han firade självständighetsdagen lte väl hårt.

När vi åkte tillbaka på kvällen var han borta.

• Wow
Maria T
  • Laddar…
Då vi har lite handikappstuga här.. blir det inga utebelysningar i år (saknar redan min flaggstångsbelysning!) men glad att vi lyckats fått fram några ljusdekorationer till fönstren iaf..

Jag håller med.. dessa är mer blomlika än stjärnlika... men de är väldigt charmiga och lyser fint!

Mysigt fönster, ljusstake, blomstrande lampa, grön växt, nutcracker, blommigt tapet, natt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nöjd med min "blomma" hehe... guld och vit.. precis som nötknäpparen bredvid.. (saknas en ljusstake.. men ville visa belysningen!)

Nya (en i andra fönstret också) för året. från jula.

• Gilla
Mseli och 3 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag tycker en riktig trafo är den pålitligaste lösningen.

Kommer och bli lite väl sent för julen 2023 men jag har beställt 200 stycken kontakter för att göra egna ljusslingor av egen kabel. Borde även gå att göra en inomhusslinga för julgranen.
[bild]

Var köpte du de där? Jag börjar fundera på att bygga egna slingor för att slippa ha dimmer, bygga lite längre slingor för att få ner voltantalet per lampa i stället.

Och apropå att sluta som Clark G så insåg jag i går att min plan nog är att ha minst fem olika julgransbelysningar i granen i år - varav två bara tänds "till fint", typ på julafton.

Alibaba var det meningen men de avbröt min order igår så det ser ut som det blir amazon.com, dyrare men det går åtminstone att köpa därifrån. Söker man på C9 socket eller C9 lighting hittar man mycket fast jag märker allt mera är slut, tror det är julrushen som tömmer lagren

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.