Sprang på en bild och kom och tänka på ”ett päron till farsa firar jul”.. jag gillar pynt och belysningar.. men vilket jobb!

Ett hus rikligt dekorerat med julbelysning och pynt under kvällstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skakar liv i tråden.. året till ära!
Nu vI på väg mot jultider igen..

Någon som har gjort nått juligt kul hemma i år?

inomhus?
Utomhus?

:D
 
PYSSELTIPS:

Handgjorda figurer av toarullar föreställande en tomte, snögubbe och ren med dekorativa detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hand dekorerar en kon till en julgran med grönt glitter och färgglada pärlor på en ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Länk: https://www.viivilla.se/husliv/julpyssel-barn/
 
Måste visa upp min lilla juldekoration. (10 meter hög):cool:


 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Charlie Johansson och 9 till
  • Laddar…
S Självbyggaren skrev:
Måste visa upp min lilla juldekoration. (10 meter hög):cool:


[media]
Tror den skulle ta med huset här om det började blåsa (skånsk vinter är blåååsigt() :)

men tjusigt! Matchade huset..
 
Har byggt en granbock ihop med barnen i veckan.
Hemmagjord granbock under konstruktion med återanvända läkt som kropp och furutolpar som ben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det blev samtidigt lite städning. All gammal läkt från renoveringen i somras blev kropp. Några överblivna furutolpar blev ben.
Hemmagjord granbock av återbrukat material med granris, ben av furutolpar, i ett grått utomhuslandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På med granris. Svärföräldrarna har tagit ner en massa träd så det var ingen bristvara. Synd bara att vi inte tog med mer hem.

Handgjord granbock konstruerad av gammal läkt och furutolpar med granris, utomhus på ljus dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klar med horn och belysning. Får se hur den tar sig ut i mörkret. Nu ser den lite tanig ut.
 
  • Gilla
  • Älska
pennybridge och 6 till
  • Laddar…
Står.i
Kanske inte så juligt men det är i varje fall en julklapp. Ungarna gillat att leka affär, så gjorde denna neonskylt till dem av led-lister.
 
  • Hemmagjord neonskylt med ordet "BUTIK" i lysande rosa och gröna LED-lister mot en mörk bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lill72 och 2 till
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Klar med horn och belysning. Får se hur den tar sig ut i mörkret. Nu ser den lite tanig ut.
Fota på kvällen också :D
..ser finfin ut!
 
En skulptur av en dinosaurie utomhus, dekorerad med ljusslingor, fotograferad i mörker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
PYSSELINSPIRATION:

Tyckte de var roliga och funderar på om vi inte har några gamla vinglas någonstans..

Två vinglas dekorerade som snögubbar med röda rosetter, den ena med topphatt och den andra med cylinderhatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(ej min bild, länk ligger kvar på bilden)
 
  • Gilla
Goteborg
  • Laddar…
NÖTKNÄPPARE:

Har alltid varit förtjust i sådana här...

Traditionell nötknäpparfigur i svart höghatt, hållen av en hand mot golvbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En hand håller en julnötknäppare i vitt och guld, traditionell prydnadsfigur, står på en köksgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


.. och har alltid undrat varför vi inte haft sådana i julpyntet i sverige!? Men nu har de äntligen börjat göra sitt intågande i butikerna.. och jag har numer två nya kompisar härhemma :love:
 
  • Ledsen
Immobil
  • Laddar…
Jag har börjat avsky saker som inte kan repareras. Så dagens butiksslingor för led belysning ogillar jag skarpt. Så jag köpte en annan sorts slinga.

Den var lite väl maffig för julbelysning, lampor skaffas separat. Men den känns som den kan hålla en livstid.

qjPH94gh.jpg

Det blir färgade lampor annars. Jag är en färgperson, aldrig tyckt om då det bara är vitt, sen jag var barn bråkade jag med föräldrarna då dom lade vita ljus i granen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.