31 372 läst · 140 svar
31k läst
140 svar
Den stora "Jultråden"
Administrator
· Skåne
· 7 873 inlägg
Här kommer lite av vårt julfix såhär långt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 7 873 inlägg
Långkål, jag smyglagade julmat häromdagen.
Administrator
· Skåne
· 7 873 inlägg
Halländsk specialitet, supergott. Koka grönkål i skinkspad eller grönsaksbuljong 30 min. Häll av och hacka. Stek i rejält med smör och låt koka en stund med grädde. Smaka av med sirap, salt och vitpeppar. Passar till skinkan och revbensspjällen.
Administrator
· Skåne
· 7 873 inlägg
Hmmm, kan det vara en julgran?
(Vilket fint paket!)
(Vilket fint paket!)
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
T Thullen skrev:Postade detta i "Vad har du gjort med ditt hus idag"-tråden, helt ovetandes om denna tråds existens, men självklart ska det ju postas här
Höjden av fåneri!
Jag hatar julpynt över lag, så självklart va jag ju tvungen att överkompensera för det genom att göra en 1,5m hög adventsljusstake!
Själva "lågan", överdelen av ljusen samt en fot som håller ljusen i lådan är 3D-printade i Colorfabb naturell och vit.
En bit 20mm VP-rör svartmålat som veke, och en 4W G4 LED i vardera ljus.
Vitmålat 110mm avloppsrör som själva ljuset.
Lådan är gjord i spillvirke från badrumsrenoveringen (plyfa)
Hade jag haft tid till det så hade jag satt en switch på respektive ljus så jag kunnat tända ett och ett men det får va för den här gången
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
T Thullen skrev:Postade detta i "Vad har du gjort med ditt hus idag"-tråden, helt ovetandes om denna tråds existens, men självklart ska det ju postas här
Höjden av fåneri!
Jag hatar julpynt över lag, så självklart va jag ju tvungen att överkompensera för det genom att göra en 1,5m hög adventsljusstake!
Själva "lågan", överdelen av ljusen samt en fot som håller ljusen i lådan är 3D-printade i Colorfabb naturell och vit.
En bit 20mm VP-rör svartmålat som veke, och en 4W G4 LED i vardera ljus.
Vitmålat 110mm avloppsrör som själva ljuset.
Lådan är gjord i spillvirke från badrumsrenoveringen (plyfa)
Hade jag haft tid till det så hade jag satt en switch på respektive ljus så jag kunnat tända ett och ett men det får va för den här gången
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Jag skulle gärna kopiera denna briljanta ide i år, men då jag köpte brinnande lampor som är 4 cm breda så går de inte upp genom hålet på lampan, jag vet inte hur man kan editera en stl-fil, (skulle du kunna editera om du nu har kvar dina originalfiler) gör så botten helt enkelt bara har ett hål på 4 cm istället för 2 cm som idag, det skulle inte heller behöva den ca 4 cm hög "hållaren" av vp-röret i lampan heller isf. Dvs endast ett 4 cm hål i botten.
/Robert