189 253 läst · 601 svar
189k läst
601 svar
Den funktionen hade jag ingen aning om!
Skulle väl tvättas och talkas på den tiden, eller var det sentida fårgummitarmar. (Nog för att du säger dig va gammal men...)KnockOnWood skrev:
Nu när getingsäsongen är på väg att accelerera kan jag tipsa om en pryl med en funktion som inte många tänkt på. Istället för att jaga runt med flugsmälla eller ihoprullad tidning efter alla flygande insekter som getingar, flugor, bin, humlor som tagit sig in i bostaden så skaffa en billig håv på stormarknaden! De brukar kosta typ tio spänn st. så man kan lätt kosta på sig några stycken som man kan placera ut strategiskt på armlängds avstånd.
Det är mycket lättare att fånga insekten i en håv, till och med i flykten, än att försöka smasha den när den är i närheten av någon yta. När den väl är i håven får man välja själv om man vill vara human och släppa ut den eller som jag, smasha den mot golvet när den är fångad. OBS gäller endast getingar!!
Det är mycket lättare att fånga insekten i en håv, till och med i flykten, än att försöka smasha den när den är i närheten av någon yta. När den väl är i håven får man välja själv om man vill vara human och släppa ut den eller som jag, smasha den mot golvet när den är fångad. OBS gäller endast getingar!!
Badmintonracket kör jag med, både sportsligt och effektivt. Såg annars denna häromdagen (kolla videon) http://youtu.be/LYAAy8Q_smUPaxman skrev:Nu när getingsäsongen är på väg att accelerera kan jag tipsa om en pryl med en funktion som inte många tänkt på. Istället för att jaga runt med flugsmälla eller ihoprullad tidning efter alla flygande insekter som getingar, flugor, bin, humlor som tagit sig in i bostaden så skaffa en billig håv på stormarknaden! De brukar kosta typ tio spänn st. så man kan lätt kosta på sig några stycken som man kan placera ut strategiskt på armlängds avstånd.
Den stora fördelen med håven är ju att det är 100 % rent. Fånga in krypet, släpp ut alternativt ta ut och trampa på det på någon yta som inte behöver rengöras.
Annars är ju det elektrifierade raketet både kul och sadistiskt tillfredsställande men då pratar vi en produkt som är avsedd för funktionen och därigenom inte passar i denna tråd.
Annars är ju det elektrifierade raketet både kul och sadistiskt tillfredsställande men då pratar vi en produkt som är avsedd för funktionen och därigenom inte passar i denna tråd.
Borde man inte känna igen sig när man är såpass nära sitt eget hem?nikasp skrev:
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 312 inlägg
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
Här är ett tips när man kollar på film på tv4, (om nu någon fortfarande gör det). Man vill ju slippa glo på all reklam, samtidigt vill man inte missa när filmen startar igen.
Då kan man när reklamen går igång, gå in på text TV sidan 196. Där står exakta hålltider för när filmen börjar igen, om man kan lugnt planera sin bortavaro från TV: n!
Då kan man när reklamen går igång, gå in på text TV sidan 196. Där står exakta hålltider för när filmen börjar igen, om man kan lugnt planera sin bortavaro från TV: n!