nikasp skrev:
Tanken har slagit mig men lite måste det spolas på lyktorna även om det funkar sisådär. Körde 50 mil ner till Götet igår och 50 hem idag. Bilen var fasen helt gråsmetig överallt så jag tog en snabb sväng förbi OK och GDS:en.
Behövs det kan man ju alltid tvätta av dem under tiden man tankar.

thomasx skrev:
Det är väl bara anpassat för etanolbilar. Riktiga bilar kör ju över 100mil på en tank.

S
det sämsta som finna är dom utskjutande armarna(?) med spolmunstycket. dom är inte gjorda för en bil som står ute å fryser

nikasp
Brukar göra det men jag kommer 90-100 mil på en tank så i det här vädret behövs spolningen helt klart då och då.

thomasx skrev:

Nimajneb skrev:
Det är väl bara anpassat för etanolbilar. Riktiga bilar kör ju över 100mil på en tank.
Det är ju tvärsom, riktiga bilar går inte 100 mil på en tank. :)

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
skalman1 skrev:
Det är ju tvärsom, riktiga bilar går inte 100 mil på en tank. :)
Nä det är nog bara en felöversättning, 100 miles på en tank är det väl som gäller? ;)

• Gilla
-PC-
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Nä det är nog bara en felöversättning, 100 miles på en tank är det väl som gäller? ;)
Typ.:)

Min bruksbil snodde åt sig 25 liter på 7 mil senast, iofs så kanske jag skulle ha slutat gasa när det rök från bakdäcken. ;)

Redigerat:
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Märkte att kupéfläkten går in på cirkulationsläge på vår audi a4 2006 årsmodell när man spolar spolarvätska.
för att det inte ska lukta inne i kupén antar jag?

Fiffigt, det har jag inte uppmärksammat :D Långtur imorgon så då har jag något att sysselsätta mig med :)

Kupéfläkten på VW Transporter 2012 gör samma sak vid spolning. Och även när man lägger i backen. Och den spolar lycktorna var 5e rutspolning. F.ö är det konstansström på cigguttaget på den också, märkte jag efter att GPSen stått på en hel natt. Efter tre månaders ägo hittade jag ett lönnfack under högersoffan, va visst ett förvaringsfack där om man lyfter på sittdynan, stod även omskrivet i instruktionsboken 3 ggr :D

ullberg
Larsa skrev:
Nu blir livets enklare: [länk]

Snacka om nyhetstorka.....
Ja, det måste vara riktig torka...

Detta tips kände jag till mycket väl, så jämfört med det enorma aha som kom med tipset om folien (här givetvis, inte AB) uteblev helt (och jag inser nu hur fånigt det måste sett ut för någon som redan kände till folietipset...)

Nämen jag tror jag har kommit på något. Efter lite googlande ser det ut som att både aladdin röd och brun ask också har denna typ av flärp

• Gilla
-PC-
  • Laddar…
Larsa skrev:
Nu blir livets enklare: [länk]

Snacka om nyhetstorka.....
Försök häng med nu, det avhandlade vi redan igår
http://www.byggahus.se/forum/ovrigt...n-hade-jag-ingen-aning-om-24.html#post1898018

Men stärkt av denna upptäckarlusta kan jag meddela att flärp-funktionaliteten saknas helt här:
Choklad.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bra att veta för er som tycker att innehållet är viktigare än förpackningen :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.