Claes Sörmland
Lite murbruk så är detta snart avklarat.

• Gilla
kattparet
  • Laddar…
Jag lyckades såga bort lite mer på en smal bit, så blev sådär stort.

• Öppning i vägg med ojämnt sågad träbit under en ventil, intill brutet isoleringsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stickan56 Stickan56 skrev:
Det där kommer att fungera.
Det stora hålet fyller du med bruk utan problem.
Eventuell kan du flytta den understa stenen mot mitten.
Det spelar ingen roll om fogen är 1 eller 2 cm.

Stickan
Låter bättre än att knöla med småbitar, ärligt talat. Låter som ett stort kladdkalas av murbruk som resultat isf...

• Haha
Mick13
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Lite murbruk så är detta snart avklarat.
Yesbox. Såg ut att bli regn imorgon, så förhoppningsvis kör jag igång i övermorgon. Bruk, hink och visp finns, bara å göra i ordning arbetsyta och en kaffetermos låter som en målsättning. Återkommer med resultat, håll till godo.

• Gilla
Mick13
  • Laddar…
Stickan56
K kattparet skrev:
Låter bättre än att knöla med småbitar, ärligt talat. Låter som ett stort kladdkalas av murbruk som resultat isf...
Ett tips är att, där det är svårt att komma åt med en slev använd handen.
Då hamnar inte så mycket bruk på marken.:)

Stickan

Stickan
Tack för tips :)
Nu provade jag sätta den i mitten, borde bli en fog om 3 cm på vardera sida, borde väl vara gångbart?

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Stickan56
K kattparet skrev:
Tack för tips :)
Nu provade jag sätta den i mitten, borde bli en fog om 3 cm på vardera sida, borde väl vara gångbart?
Helt OK!

Stickan

• Gilla
Mick13
  • Laddar…

Stickan
Fog järn är bra i bland med som redskap o peta in bruk på trånga ställen.

Nu är stenarna på plats iallafall. Täckte för med plast så inte kunnat tagit bild (för kladdigt för att ha telefon i närheten)).

Gallret passade väldigt bra i öppningen. Är väl bara att täcka för med något tills det är permanent på plats så ingen kryper in där :)

Det ska väl eftervattnas i några dagar har jag för mig. Hur länge bör man vänta tills det är lämpligt att putsa på det här?

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Stickan56
K kattparet skrev:
Nu är stenarna på plats iallafall. Täckte för med plast så inte kunnat tagit bild (för kladdigt för att ha telefon i närheten)).

Gallret passade väldigt bra i öppningen. Är väl bara att täcka för med något tills det är permanent på plats så ingen kryper in där :)

Det ska väl eftervattnas i några dagar har jag för mig. Hur länge bör man vänta tills det är lämpligt att putsa på det här?
Putsa kan du göra dagen efter eller när underlaget är fast.

Stickan

• Gilla
kattparet
  • Laddar…
en liten undran om hur länge kan man vänta innan man putsar ?

Claes Sörmland
C cazet skrev:
en liten undran om hur länge kan man vänta innan man putsar ?
Hur länge som helst i princip.

Inte för att vara petig. Men man skall alltid näta i utsatta hörn innan puts. Det vill säga att lättast hade varit om du hade placerat ventilationen i mitten av hålet. Putsen är garanterat minst c bruk och puts som är hård får sprickor om man inte armerar.

Silver78 Silver78 skrev:
Inte för att vara petig. Men man skall alltid näta i utsatta hörn innan puts. Det vill säga att lättast hade varit om du hade placerat ventilationen i mitten av hålet. Putsen är garanterat minst c bruk och puts som är hård får sprickor om man inte armerar.
Tyvärr lite för sent att göra något åt placeringen nu. :Har jag gjort bort mig helt tro? :(
Känner mig inte så sugen på att riva upp allting igen. Problemet från början var att ett centralare hål hade krävt väldigt smala bitar.

Nu är jag iofs inte säker på vad du menar med utsatta hörn, men har du någon idé på hur man bäst löser det utan alltför stor risk att allt arbete varit förjäves så är jag väldigt tacksam.

Stickan56
K kattparet skrev:
Tyvärr lite för sent att göra något åt placeringen nu. :Har jag gjort bort mig helt tro? :(
Känner mig inte så sugen på att riva upp allting igen. Problemet från början var att ett centralare hål hade krävt väldigt smala bitar.

Nu är jag iofs inte säker på vad du menar med utsatta hörn, men har du någon idé på hur man bäst löser det utan alltför stor risk att allt arbete varit förjäves så är jag väldigt tacksam.
Du behöver inte göra något extra.
Jag tittade på dina bilder och såg att du redan hade en spricka i putsen i nedre vänstra hörnet.

Stickan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.