10 160 läst · 101 svar
10k läst
101 svar
Dela lättklinkerblock (LECA) i smala delar
Låter bättre än att knöla med småbitar, ärligt talat. Låter som ett stort kladdkalas av murbruk som resultat isf...Stickan56 skrev:
Nu är stenarna på plats iallafall. Täckte för med plast så inte kunnat tagit bild (för kladdigt för att ha telefon i närheten)).
Gallret passade väldigt bra i öppningen. Är väl bara att täcka för med något tills det är permanent på plats så ingen kryper in där
Det ska väl eftervattnas i några dagar har jag för mig. Hur länge bör man vänta tills det är lämpligt att putsa på det här?
Gallret passade väldigt bra i öppningen. Är väl bara att täcka för med något tills det är permanent på plats så ingen kryper in där
Det ska väl eftervattnas i några dagar har jag för mig. Hur länge bör man vänta tills det är lämpligt att putsa på det här?
Putsa kan du göra dagen efter eller när underlaget är fast.K kattparet skrev:Nu är stenarna på plats iallafall. Täckte för med plast så inte kunnat tagit bild (för kladdigt för att ha telefon i närheten)).
Stickan
Inte för att vara petig. Men man skall alltid näta i utsatta hörn innan puts. Det vill säga att lättast hade varit om du hade placerat ventilationen i mitten av hålet. Putsen är garanterat minst c bruk och puts som är hård får sprickor om man inte armerar.
Tyvärr lite för sent att göra något åt placeringen nu. :Har jag gjort bort mig helt tro?Silver78 skrev:
Känner mig inte så sugen på att riva upp allting igen. Problemet från början var att ett centralare hål hade krävt väldigt smala bitar.
Nu är jag iofs inte säker på vad du menar med utsatta hörn, men har du någon idé på hur man bäst löser det utan alltför stor risk att allt arbete varit förjäves så är jag väldigt tacksam.
Du behöver inte göra något extra.K kattparet skrev:Tyvärr lite för sent att göra något åt placeringen nu. :Har jag gjort bort mig helt tro?
Känner mig inte så sugen på att riva upp allting igen. Problemet från början var att ett centralare hål hade krävt väldigt smala bitar.
Nu är jag iofs inte säker på vad du menar med utsatta hörn, men har du någon idé på hur man bäst löser det utan alltför stor risk att allt arbete varit förjäves så är jag väldigt tacksam.
Jag tittade på dina bilder och såg att du redan hade en spricka i putsen i nedre vänstra hörnet.
Stickan