Ola C Ola C skrev:
Din överlägset bästa bild någonsin.
Precis min tanke! O ändå gör jag precis som vanligt! Pekar telefonen i hyfsat rätt riktning i trycker på knappen! Knepigt eller hur?

Daniel_N Daniel_N skrev:
En igelkott hade bestämt sig för att gå i idé i det ena så där fick vi göra nya planer.
Det är väl ändå hög tid att vakna nu när temperaturen börjar gå över 15 grader. Men det kanske var en tonårs-kotte?

Det är inte så att ni stött på min gamla igelkottskoborste i trä jag dumpade i vedförrådet senast?

Träigekottskoborste med bruna borst och svart nos.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Haha
Daniel_N
  • Laddar…
Idag har det kommit upp en luftrenare till!
Luftrenare monterad på vägg i verkstad, sparar golvyta, omgiven av elektriska ledningar och förvaringshyllor.
Skapa konto

Ytterliggare 0,5m2 golvyta sparad. I övrigt har det varit mycket röjning i påsk, sälja maskiner/verktyg som inte används och organisera förvaring etc.

Parkeringen är i toppklass!

• Gilla
Campar och 3 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Parkeringen är i toppklass!
Härligt att höra men så enkelt är det ju — funkar parkeringen funkar ju allt annat! :D

//Ronnie

• Haha
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Josh jobbar vidare m svängarmarna. Skottgenomföring för tryckluft samt anslutning från skrotade festooldammsugare.

Man i verkstad monterar svängarmar med tryckluftsanslutning och festool dammsugardelar.
Skapa konto

• Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Det där blir grymt!!!

//Ronnie

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Ordnung muß sein!

Ikväll har HSS-borr med morsekona 1 hamnat på rätt plats (inga dymolappar med storlekar än dock). En överbliven fingerskarvad bokskiva fick en tur i sinkmaskinen och sen lite kokt linolja på det.

En uppsättning HSS-borr med morsekona ordnade på en fingerskarvad bokskiva behandlad med linolja.
Skapa konto

• Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
...o jag som trodde du fräste en brödbräda:oops:
Oj, det borde jag kanske ha gjort när jag ändå var igång! Den ser ...eh... användbar (?!) ut... Eller alltså....vad har man den till?

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
vad har man den till?
Kanske för att skiva bröd?

Ola C Ola C skrev:
Kanske för att skiva bröd?
Till skillnad från en skärbräda typ?

Daniel_N Daniel_N skrev:
Till skillnad från en skärbräda typ?
Precis!

Frustrator Frustrator skrev:
Precis!
Jag tror att den är för att det inte ska hamna smulor/mjölet man har utanpå brödet överallt. Vet inte om det hjälper.

Jaha, plötsligt o lustigt blev jag brödbrädornas talesman på forumet.

Inte vet jag, smulorna ska väl hamna i rännorna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.