jac jac skrev:
Hmpf, klart jag inte kan lägga upp något här på ett öppet forum. Jag fick ju direkt ett avancerat uppdrag för ett superhemligt projekt ju.
Schhh! (Ola är inte invigd)

• Gilla
jac
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Schhh! (Ola är inte invigd)
Aha. Ni två alltså. Då har jag mina misstankar vad det handlar om. @jac har alltså fått överta det ärofyllda Nasa-uppdraget att cadda in 8 kubikmeter prylar på 4 kubikmeter tllgänglig volym. Lycka till!

Efter CADen hann jag en tur i CNCn innan det blev kväll:

Panel med utsågade runda hål skapad med CNC-maskin på ett arbetsbord i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
OverAndOut och 2 till
  • Laddar…
Träskiva med många hål och en grön och svart skruvdragare ovanpå.
Skapa konto
Träföremål under konstruktion med skruvklämmor i en verkstad.
Skapa konto
Först skruvdragaren o sen limma igen!

• Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Då ska du bara kalibrera fingrarna till att hitta rätt av dom 144 hålen:geek:. Jag tror du snabbt blir +/-1 hål i både x och y duktig men kommer sannolikt trycka fel minst en gång varje gång ett stålpar ska tryckas upp för att inte tala om när du är osäker på profilen och 3-4 olika par ska tryckas upp. Det är dock inte mitt problem:rolleyes:

/Bitter för att inte lutande planen vann.

• Gilla
  • Haha
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Vänta lite så du inte är för bitter, @Ola C. Kanske han tar mitt andra förslag med ledspår på undersidan också för att hitta enklare ! Då måste du ju ha lite bitterutrymme kvar :)

Men ibland hittar en blind höna ( jag) ett korn, men hoppas på två!

/Ulf

PS Lutande plan tyckte jag var en bra lösning också. Men då jag har precis 0 stål till min vertikalfräs så får en ev jämförande test vänta. DS

Redigerat:
O OverAndOut skrev:
Vänta lite så du inte är för bitter, @Ola C. Kanske han tar mitt andra förslag med ledspår på undersidan också för att hitta enklare ! Då måste du ju ha lite bitterutrymme kvar.
:love:Ledspår eller inte jag tycker det är en ganska användarovänlig lösning om man ska in o rota på undersidan av en låda för att plocka upp något ur densamma.

/Fortfarande bitter;)

• Gilla
OverAndOut
  • Laddar…
Haha vi får se hur det går! Lutande plan är smart men lådutrymmet räcket inte på höjden. Får se hur jobbigt det blir att plocka upp stål. Jag tror dock att hålet i mitten gör att minst hälften (de som inte är så långa) går att ta uppifrån.

O OverAndOut skrev:
Vänta lite så du inte är för bitter, @Ola C. Kanske han tar mitt andra förslag med ledspår på undersidan också för att hitta enklare ! Då måste du ju ha lite bitterutrymme kvar :)

Men ibland hittar en blind höna ( jag) ett korn, men hoppas på två!

/Ulf

PS Lutande plan tyckte jag var en bra lösning också. Men då jag har precis 0 stål till min vertikalfräs så får en ev jämförande test vänta. DS
Ledspår har jag missat? Hur menade du att det skulle funka?

Tänkte någon mm v-spår mellan varannan framifrån och bak ungefär under avdelarna. Då kan man följa med fingrarna. Sedan kanske varannan eller var tredje från vänster till höger. Sedan kan man måla motsvarande avdelare på ovansidan och då väljer man i 2x2 eller 2x3-fack istället.

/Ulf

Nyfärgade metallplåtar med hål som torkar på ett underlag med skyddspapper.
Skapa konto
torkdags!

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Snyggt! När jag så måla menade jag avvikande färg givetvis.

/Ulf

Inser nu att jag inte alls förstod hur du menade med listerna! Det känns ju smart! vi börjar utan o ser hur vi klarar oss:)

• Gilla
OverAndOut
  • Laddar…
Idag har det blivit arbete med fack nr 2. Här ska det blir lösa avdelare i kompaktlaminat för förvaring av stål i olika längder.

• Nykonstruerade avdelare i kompaktlaminat för förvaring av olika längder av stål, placerade på arbetsbänk.
    Skapa konto
Öppen låda fylld med många organiserade metalltillbehör till vertikalfräs.
Skapa konto
det blev lite trängre än vad jag hade tänkt, får nog bli en till.

Runda metallringar och stänger ordnade i en låda, tillbehör till en vertikalfräs.
Skapa konto
tillbehör till vertikalfräsen fick också en egen låda

• Gilla
katos och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.