56 929 läst · 296 svar
57k läst
296 svar
Daniel Ns snickeribekymmer och -lösningar. Med parkering.
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Då ska du bara kalibrera fingrarna till att hitta rätt av dom 144 hålen. Jag tror du snabbt blir +/-1 hål i både x och y duktig men kommer sannolikt trycka fel minst en gång varje gång ett stålpar ska tryckas upp för att inte tala om när du är osäker på profilen och 3-4 olika par ska tryckas upp. Det är dock inte mitt problem
/Bitter för att inte lutande planen vann.
/Bitter för att inte lutande planen vann.
Vänta lite så du inte är för bitter, @Ola C. Kanske han tar mitt andra förslag med ledspår på undersidan också för att hitta enklare ! Då måste du ju ha lite bitterutrymme kvar
Men ibland hittar en blind höna ( jag) ett korn, men hoppas på två!
/Ulf
PS Lutande plan tyckte jag var en bra lösning också. Men då jag har precis 0 stål till min vertikalfräs så får en ev jämförande test vänta. DS
/Ulf
PS Lutande plan tyckte jag var en bra lösning också. Men då jag har precis 0 stål till min vertikalfräs så får en ev jämförande test vänta. DS
Redigerat:
Ledspår eller inte jag tycker det är en ganska användarovänlig lösning om man ska in o rota på undersidan av en låda för att plocka upp något ur densamma.O OverAndOut skrev:
/Fortfarande bitter
Haha vi får se hur det går! Lutande plan är smart men lådutrymmet räcket inte på höjden. Får se hur jobbigt det blir att plocka upp stål. Jag tror dock att hålet i mitten gör att minst hälften (de som inte är så långa) går att ta uppifrån.
Ledspår har jag missat? Hur menade du att det skulle funka?O OverAndOut skrev:Vänta lite så du inte är för bitter, @Ola C. Kanske han tar mitt andra förslag med ledspår på undersidan också för att hitta enklare ! Då måste du ju ha lite bitterutrymme kvar
/Ulf
Tänkte någon mm v-spår mellan varannan framifrån och bak ungefär under avdelarna. Då kan man följa med fingrarna. Sedan kanske varannan eller var tredje från vänster till höger. Sedan kan man måla motsvarande avdelare på ovansidan och då väljer man i 2x2 eller 2x3-fack istället.
/Ulf
/Ulf
Snyggt! När jag så måla menade jag avvikande färg givetvis.
/Ulf
/Ulf