U
Kanske en centrumtapp istället för den tjockare mellanväggen i Ola C:s förslag? Inte så elegant men enklare att tillverka. Snabbskiss..
3D-skiss av en enkel rektangulär låda med en centralt placerad tapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Har alla hål?
Kan man trä dem på två pinnar som sticker upp? Skippa väggar helt.

K kristofo skrev:
Har alla hål?
Kan man trä dem på två pinnar som sticker upp? Skippa väggar helt.
Ja alla har hål, men tyvärr har de olika typerna av stål olika hålbilder.

Ett annat alternativ:

Gör en fackindelning med tunna lister i ett rutmönster
I mitten av varje fack fästs ett band, 10-15 mm brett, under de tvärgående listerna. Längden på bandet är = fackbottnens höjd samt en listhöjd plus ytterligare 20 mm.

När stålen ligger i facket på bandet kan man ta tag i änden som sticker upp i överkant och dra varpå stålen kommer att resa sig ur facket.

Taskig caddning:

Schematisk skiss av fackindelning med band och stål, tuschritning i blått, rött och grönt.
Skapa konto

Ett fack sett från sidan. Svarta linjer är lådbotten, blå linjer är tvärsnitt av tvärsgående lister som bildar fack. Längsgående lister visas inte för att förkorta renderingstiden. ;)
Röd linje är band och stålen är självklart gröna.

Kan det va nåt?
//Ronnie

• Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
Om du kallar det där för en cadskiss, skulle jag säga att den är VÄLDIGT bra gjord. Speciellt då du har lyckats med att få cad linjen att efterlikna en frihandsritad linje med en datormus i typ paint eller likvärdigt program.....:thinking::thinking::thinking::D:D:D

• Haha
  • Gilla
Toddbertuzzi och 2 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Om du kallar det där för en cadskiss, skulle jag säga att den är VÄLDIGT bra gjord. Speciellt då du har lyckats med att få cad linjen att efterlikna en frihandsritad linje med en datormus i typ paint eller likvärdigt program.....:thinking::thinking::thinking::D:D:D
Tja, ska man hårddra det så står väl CAD för "computer aided design"? Och det borde väl innefatta Paint .. :crysmile:

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Vill du kalla paint för ett CAD-program.... ja ja, det skulle iallafall inte jag göra, även om det är utfört med dator.....:cool:

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, ska man hårddra det så står väl CAD för "computer aided design"? Och det borde väl innefatta Paint .. :crysmile:
Ska man hårdra det så heter det hårdra och inte hårddra.:rolleyes:

• Haha
  • Gilla
Chiippe och 1 till
  • Laddar…
Träplankor som hålls ihop med skruvstäd för torkning eller limning på en arbetsbänk i en verkstad.
Skapa konto

S
Daniel_N Daniel_N skrev:
[bild]
Vilket cad-program?

Eller du är mer hands on än de andra som tipsar? ;)

S sinuslinus skrev:
Vilket cad-program?

Eller du är mer hands on än de andra som tipsar? ;)
CAD 360 med specialrendering såklart! ;)

Daniel_N Daniel_N skrev:
CAD 360
...han har tom glömt vad cadprogrammet heter. Det är kört:(

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
...han har tom glömt vad cadprogrammet heter. Det är kört:(
Usch nu skäms jag lite. Du var en grym lärare. Men det har visat sig att mitt tålamod bara sträcker sig till snickerirelaterade saker:(

Daniel_N Daniel_N skrev:
Usch nu skäms jag lite. Du var en grym lärare. Men det har visat sig att mitt tålamod bara sträcker sig till snickerirelaterade saker:(
Ingen fara, du är i gott sällskap. Kursettan @Pysslarn tex caddar ju tydligen i paint. @jac har inte direkt visat några alster o byggjobbarna betalar ju mig för att cadda istället för att göra det själv:geek:

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Hmpf, klart jag inte kan lägga upp något här på ett öppet forum. Jag fick ju direkt ett avancerat uppdrag för ett superhemligt projekt ju.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.