31 865 läst · 79 svar
32k läst
79 svar
Dags för skruvstäd! Vilket?
Ser lite annorlunda ut än de skruvstycken jag har, men jag gissar att den "måste" ha ett visst spel för att det inte skall kärva. Går det verkligen att dra fast den, har inte skruvarna en krage för att lämna ett visst spel?Dan1891 skrev:
Sen fjädern är nog till för att ta upp glappet mellan spindeln och käften, så att käften börjar röra sig direkt när du byter "matningsriktning". Spelet försvinner ju inte, men hamnar istället vid åtdragning eller lossning vilket jag tänker mig ger en bättre "upplevelse".
Skruvar jag på skruven/bulten till fästet med skiftnyckel ett helt varv , så är det allt i från löst till bergfast. Kanske ska ha det nånstans mittemellan då?C cpalm skrev:Ser lite annorlunda ut än de skruvstycken jag har, men jag gissar att den "måste" ha ett visst spel för att det inte skall kärva. Går det verkligen att dra fast den, har inte skruvarna en krage för att lämna ett visst spel?
Sen fjädern är nog till för att ta upp glappet mellan spindeln och käften, så att käften börjar röra sig direkt när du byter "matningsriktning". Spelet försvinner ju inte, men hamnar istället vid åtdragning eller lossning vilket jag tänker mig ger en bättre "upplevelse".
Redigerat:
Nä, om det inte finns någon låsmutter eller nåt på undersidan kan jag inte tänka mig annat än att skruven är tänkt att dras åt. Annars kommer den bara att gänga ur sig med tiden. Lite långsökt, men om det inte funkar kan det ju tänkas att det skall sitta en liten distanshylsa där.Dan1891 skrev:
Ahh, Givetvis! Tack för förklaringen!C cpalm skrev:
Det är fjädern här i framkant som fixar detta antar jag.
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Sista bindningstiden går snart ut. Dags att förhandla.
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Nysådd gräsmatta, liten yta, dags för första klippet?
Gräsmatta -
Dags för nytt elavtal
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Fredagshuset: Med medeltida torn utanför dörren
Artikelkommentarer -
Dags för ny luft-vatten
Värmepumpar