nanowire nanowire skrev:
Jag får väl också bidra med ngt on topic; långt ifrån första dyckertpickan men första batteridrivna med luftfjäder :D[bild]
Har samma modell hemma i snickeriet, har säkert skjutit 30000 spikar med den, fungerar hur bra som helst ännu. Enda nackdelen är att spikarna inte vill sätta sig på sitt fulla djup om man spikar 38 eller 50mm spikar i t.ex ek eller hård laminat... Men för det mesta är det furu, mdf eller björkfaner jag använder.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
L Lintto1 skrev:
Har samma modell hemma i snickeriet, har säkert skjutit 30000 spikar med den, fungerar hur bra som helst ännu. Enda nackdelen är att spikarna inte vill sätta sig på sitt fulla djup om man spikar 38 eller 50mm spikar i t.ex ek eller hård laminat... Men för det mesta är det furu, mdf eller björkfaner jag använder.
Du behöver kanske ”spänna fjädern”, dvs fylla på luft?
 
Tröttnade på att leta i den osorterade högen med insexnycklar för att hitta rätt, så de här kom i posten idag.
Färgglada insexnycklar med greppvänliga handtag på ett skrivbord nära ett tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Bättre att köpa bra/dyrt och gråta en gång än varje gång man ska använda skräp. [bild]
Håller med, köpte en McCulloch för ett par år sen för att ersätta min gamla "partner" low cost - funkade inte bra på stammar över typ 5 cm, fastnade och orkade inte igenom :/

HIttade en Stihl på en loppis för 250 kr som jag kompletterade med svärd och kedja samt spännare (Som sakndaes, och har varit otroligt nöjd sen dess...
 
H
Manganbangan Manganbangan skrev:
1300kr på Amazon. Leverans på måndag Har en likadan på jobbet fast blå. Funderade länge på en Ryobi mest för prisets skull men fick tag i en laddare för 200kr och batteri "lånar" jag från jobbet så totalt 1500kr får jag vara nöjd med.
Plastchuck är inte något, som jag vill ha på mina skruvdragare.
 
H Handyman 2.0 skrev:
Plastchuck är inte något, som jag vill ha på mina skruvdragare.
Lite på chans detta. Känns det värd priset behåller jag den men är helt beredd på att köpa en "riktig" har ju redan köpt en laddare hehe
 
  • Gilla
Handyman 2.0
  • Laddar…
DDF484 är helt klart inget skräp, den har länge varit "go to-skruvdragaren" för Makita 18v-batterisystemet ... Blir du missnöjd med den får du gå på Festool, för bättre hittar du inte hos"pro-sumer"-märkena....
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
DDF484 är helt klart inget skräp, den har länge varit "go to-skruvdragaren" för Makita 18v-batterisystemet ... Blir du missnöjd med den får du gå på Festool, för bättre hittar du inte hos"pro-sumer"-märkena....
Tror både bosch, milwaukee och hikoki har bättre dragare än makitas ddf484:thinking:
 
  • Gilla
Handyman 2.0
  • Laddar…
Äntligen har jag nu en Tormek :D. Har väntat ett bra tag (och sparat ihop till det under tiden). Tror det var i januari förra året som jag fick veta att Tormek skulle fira 50 år i år, så då bestämde jag mig för att vänta. :)
Fick vänta några dagar extra bara för att DHL bara kommer på fredagar till mitt ombud. Grejerna har legat hos DHL i Norrköping sen i onsdags och väntat på att köras ut idag. :rolleyes:
Mer jiggar (och stenar) ska köpas. Bland annat borrjiggen. Jubileumsutgåvan var ju lite dyrare än den vanliga T8:n :sweat: så jag ska spara ihop lite till. Under tiden får jag öva med det jag har och hoppas på att de kommer med lite jubileumskampanjer på jiggar framöver, det hade varit trevligt. :p

Olika kartonger för Tormek slipverktyg och tillbehör på ett arbetsbänk i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
RompisKompis och 14 till
  • Laddar…
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Äntligen har jag nu en Tormek :D. Har väntat ett bra tag (och sparat ihop till det under tiden). Tror det var i januari förra året som jag fick veta att Tormek skulle fira 50 år i år, så då bestämde jag mig för att vänta. :)
Fick vänta några dagar extra bara för att DHL bara kommer på fredagar till mitt ombud. Grejerna har legat hos DHL i Norrköping sen i onsdags och väntat på att köras ut idag. :rolleyes:
Mer jiggar (och stenar) ska köpas. Bland annat borrjiggen. Jubileumsutgåvan var ju lite dyrare än den vanliga T8:n :sweat: så jag ska spara ihop lite till. Under tiden får jag öva med det jag har och hoppas på att de kommer med lite jubileumskampanjer på jiggar framöver, det hade varit trevligt. :p

[bild]
Spanar på den! Var det något extra med?
 
tensiden tensiden skrev:
Tröttnade på att leta i den osorterade högen med insexnycklar för att hitta rätt, så de här kom i posten idag.
[bild]
Bra grejer. Nu ska du bara beställa en sådan här också så kan du färgkoda alla skruvskallar.

En hand håller penslar ovanpå en färgpalett med färgkluttar i olika färger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Tror både bosch, milwaukee och hikoki har bättre dragare än makitas ddf484:thinking:
Beror nog på vad man menar med "bättre"
 
  • Ledsen
Handyman 2.0
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Spanar på den! Var det något extra med?
Näe, inget extra direkt. Liten vinkelhake, ett svart skyddsöverdrag och 50 års garanti (om man registrerar sin maskin).
På deras youtube-kanal visar de vad som ingår.
 
50-års garanti? :dizzy:
 
T trojlee skrev:
Tror både bosch, milwaukee och hikoki har bättre dragare än makitas ddf484:thinking:
484 har kostat 995 på Amazon regelbundet, du får gärna länka till något bättre.. ;)
 
  • Gilla
TriNitro
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.