FredrikR FredrikR skrev:
Bauhaus lägger sig 12% under billigaste konkurrenten.
Bauhaus 1995:-, NetonNet 1990:-.
1751:-
Är det inte 12% på mellanskillnaden? Kostar en produkt 1000kr hos Jula och 1100 på Bauhaus så blir det 12% på 100kr. Dvs du får det för 988kr?
 
A atomlab skrev:
Är det inte 12% på mellanskillnaden? Kostar en produkt 1000kr hos Jula och 1100 på Bauhaus så blir det 12% på 100kr. Dvs du får det för 988kr?
Skärmdump av BAUHAUS hemsida, lågprisgaranti, bygghandel, webbgränssnitt, 12% annonsskylt, kundservice information.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

12% billigare än konkurrenten. :cool:(y)
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Är det inte 12% på mellanskillnaden? Kostar en produkt 1000kr hos Jula och 1100 på Bauhaus så blir det 12% på 100kr. Dvs du får det för 988kr?
Då hade den inte varit värt något :cool:.
Det är ganska gött när skillnaden knappt är några kronor men det slutar med nån tusenlapp i rabatt :)
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Då hade den inte varit värt något :cool:.
Det är ganska gött när skillnaden knappt är några kronor men det slutar med nån tusenlapp i rabatt :)
Kan nästan sätta min högra lever på att det förut var 12% på mellanskillnaden.

Amazon levererar igen skulle köpa en skär idag. Närmaste ladan hade bara skräp. En mer välsorterad lokal ville ha 460kr för denna. Slutade med att jag beställde på Amazon kl 0940 idag. Levererades till dörren kl 20 till det facilla priset utan 173kr.
 
  • Hand håller paket, Amazon-logotyp, Bosch borrbits-förpackning, industriell bakgrund, skruvdragartillbehör, arbetsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Kan nästan sätta min högra lever på att det förut var 12% på mellanskillnaden.

Amazon levererar igen skulle köpa en skär idag. Närmaste ladan hade bara skräp. En mer välsorterad lokal ville ha 460kr för denna. Slutade med att jag beställde på Amazon kl 0940 idag. Levererades till dörren kl 20 till det facilla priset utan 173kr.
Varit 12% under konkurrentens pris sedan åtminstone sensommaren 2017 då det handlades ett Yale Doorman till bra pris. :ok:
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Varit 12% under konkurrentens pris sedan åtminstone sensommaren 2017 då det handlades ett Yale Doorman till bra pris. :ok:

Jag börjar karva då.
 
  • Person med verktygsbälte håller en öppen kniv nära höft, arbetsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Jag börjar karva då.
Handla, inte karva! ;)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Varit 12% under konkurrentens pris sedan åtminstone sensommaren 2017 då det handlades ett Yale Doorman till bra pris. :ok:
Jag prismatchade (första gången) min kap/ger runt 2014-2015 och då var det 12% under billigaste :)

Edit 12 Juni 2016 var det.
Tur med lång projekttråd så man kan hitta allt man gjort/köpt :)
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Provkörde PCL-4:an på altanen med hyfsat ny och lätt smutsad (skurad förra våren) trall. Fungerade hur bra som helst. 25 m² på 1h. Lätt tryck på handtagen och långsamma rörelser längs trallen. Lätt att se när man är klar; vattengardinen framtill blir fri från smuts.
Inga spännande bilder än, men imorgon skall den skitiga förstugebron dokumenteras före/efter.

(…och snart lite test av klämringskopplingar. :surprised:)
 
Redigerat:
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Provkörde PCL-4:an på altanen med hyfsat ny och lätt smutsad (skurad förra våren) trall. Fungerade hur bra som helst. 25 m² på 1h. Lätt tryck på handtagen och långsamma rörelser längs trallen. Lätt att se när man är klar; vattengardinen framtill är fri från smuts.
Inga spännande bilder än, men imorgon skall den skitiga förstugebron dokumenteras före/efter.

(…och snart lite test av klämringskopplingar. :surprised:)
Du menar man borde "unna sig"? :oops:
;)
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du menar man borde "unna sig"? :oops:
;)
Hållbarheten vet jag inget om än, men den låter bra i mekaniken. Borstarnas slitage är svårt att sia om. Man bör nog låta maskinen jobba utan större belastning. Dels för att inte avverka mer än splintved, dels för att det blir jobbigt att pressa ner borsten. Tycker nog det naturliga trycket mot underlaget (trallvirke) när man bara ”håller emot” är alldeles lagom.
Tyvärr är det ju en typisk sällanmaskin typ som snöslunga i Sydsverige. Funkar bra gör den dock.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Kan ni inte flytta diskussionen om PCL4:ans förträfflighet hit istället så även andra hittar det när de söker.

[länk]
Vi kan även sluta skriva om den här. ;)
 
A atomlab skrev:
Är det inte 12% på mellanskillnaden? Kostar en produkt 1000kr hos Jula och 1100 på Bauhaus så blir det 12% på 100kr. Dvs du får det för 988kr?

Ramnemark Ramnemark skrev:
Då hade den inte varit värt något :cool:.
Det är ganska gött när skillnaden knappt är några kronor men det slutar med nån tusenlapp i rabatt :)
Byggmax tror jag kör på den modellen att ge samma pris som konkurrenten och sen ge procent på mellanskillnaden.
 
Blev ett besök på ”Home depot” under jobbresan. Får väl vänja mig vid tum…
En hörnvinkel och ett kombinationsvinkelverktyg på en träyta med runda utskärningar. Verktyg för hantverk och mätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BlueX och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.