3 337 751 läst · 16 504 svar
3338k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Kan nästan sätta min högra lever på att det förut var 12% på mellanskillnaden.Ramnemark skrev:
Amazon levererar igen skulle köpa en skär idag. Närmaste ladan hade bara skräp. En mer välsorterad lokal ville ha 460kr för denna. Slutade med att jag beställde på Amazon kl 0940 idag. Levererades till dörren kl 20 till det facilla priset utan 173kr.
Varit 12% under konkurrentens pris sedan åtminstone sensommaren 2017 då det handlades ett Yale Doorman till bra pris.A atomlab skrev:Kan nästan sätta min högra lever på att det förut var 12% på mellanskillnaden.
Amazon levererar igen skulle köpa en skär idag. Närmaste ladan hade bara skräp. En mer välsorterad lokal ville ha 460kr för denna. Slutade med att jag beställde på Amazon kl 0940 idag. Levererades till dörren kl 20 till det facilla priset utan 173kr.
Jag prismatchade (första gången) min kap/ger runt 2014-2015 och då var det 12% under billigasteFredrikR skrev:
Edit 12 Juni 2016 var det.
Tur med lång projekttråd så man kan hitta allt man gjort/köpt
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 597 inlägg
Provkörde PCL-4:an på altanen med hyfsat ny och lätt smutsad (skurad förra våren) trall. Fungerade hur bra som helst. 25 m² på 1h. Lätt tryck på handtagen och långsamma rörelser längs trallen. Lätt att se när man är klar; vattengardinen framtill blir fri från smuts.
Inga spännande bilder än, men imorgon skall den skitiga förstugebron dokumenteras före/efter.
(…och snart lite test av klämringskopplingar. )
Inga spännande bilder än, men imorgon skall den skitiga förstugebron dokumenteras före/efter.
Redigerat:
Du menar man borde "unna sig"?Johan Gunverth skrev:Provkörde PCL-4:an på altanen med hyfsat ny och lätt smutsad (skurad förra våren) trall. Fungerade hur bra som helst. 25 m² på 1h. Lätt tryck på handtagen och långsamma rörelser längs trallen. Lätt att se när man är klar; vattengardinen framtill är fri från smuts.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 597 inlägg
Hållbarheten vet jag inget om än, men den låter bra i mekaniken. Borstarnas slitage är svårt att sia om. Man bör nog låta maskinen jobba utan större belastning. Dels för att inte avverka mer än splintved, dels för att det blir jobbigt att pressa ner borsten. Tycker nog det naturliga trycket mot underlaget (trallvirke) när man bara ”håller emot” är alldeles lagom.FredrikR skrev:
Tyvärr är det ju en typisk sällanmaskin typ som snöslunga i Sydsverige. Funkar bra gör den dock.
Kan ni inte flytta diskussionen om PCL4:ans förträfflighet hit istället så även andra hittar det när de söker.
https://www.byggahus.se/forum/threads/nagon-testat-kaercher-pcl-4.345537/
https://www.byggahus.se/forum/threads/nagon-testat-kaercher-pcl-4.345537/
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 597 inlägg
A atomlab skrev:
Byggmax tror jag kör på den modellen att ge samma pris som konkurrenten och sen ge procent på mellanskillnaden.Ramnemark skrev: