P Prodigys skrev:
Bättre att köpa bra/dyrt och gråta en gång än varje gång man ska använda skräp. [bild]
Så, varför köpte du inte en Husqvarna? :D;)

”När Husqvarnan arbetar hårt i skogen, står Stihlen på verkstadsbänken i väntan på nya reservdelar.”
/okänt HQ-citat

• Gilla
  • Haha
  • Arg
fremax och 4 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Ett dåligt verktyg är inget att ha och är bara bortkastade pengar.
Självklart!
Men en pryl är ju en pryl.. ;)
Ett metallföremål med texten "DEN SOM HAR MEST PRYLAR NÄR HAN DÖR VINNER" mot svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
BlueX och 7 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Så, varför köpte du inte en Husqvarna? :D;)

”När Husqvarnan arbetar hårt i skogen, står Stihlen på verkstadsbänken i väntan på nya reservdelar.”
/okänt HQ-citat
För att jag hittade mycket inlägg och diskussion om att 550xp mark1 hade problem som gjorde att den skar och inget om att problemen var lösta i mark2.

Om ms261 kunde jag inte finna något om att den skulle ha några kända problem. Den var även några hundra billigare samt väger mindre.

• Gilla
Chentin och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
tveksamt tveksamt skrev:
Självklart!
Men en pryl är ju en pryl.. ;)
[bild]
Skräp räknas inte som prylar, det går som krimskrams! :geek:

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Skräp räknas inte som prylar, det går som krimskrams! :geek:
Precis.
Den som har mest funktionella prylar när han dör vinner.

Min fru brukar hävda att man också måste kunna få fram prylen inom 2h också men det håller jag inte med om :)

• Haha
  • Gilla
  • Älska
beqen och 9 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:

Min fru brukar hävda att man också måste kunna få fram prylen inom 2h också men det håller jag inte med om :)
När man nu har bemödat sig att gömma prylarna för den bättre hälften kan man ju tycka att det är orättvist, ja. :geek:

• Haha
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
En sån här blev det idag. Nu väntar jag bara på den andra basen.
Bra med kontakter:cool:

• Bosch överfräs med tillbehör på ett träbord, verktyg, skyddsglasögon, fruktkorg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
H Handhyveln skrev:
En sån här blev det idag. Nu väntar jag bara på den andra basen.
Bra med kontakter:cool:
Du fick tag i en ny alltså? Det lyckades inte jag med, fick nöja mig med en begagnad.

mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Du fick tag i en ny alltså? Det lyckades inte jag med, fick nöja mig med en begagnad.
Ja, dock så kom den utan låda men det spelar mindre roll. Väldigt konstigt varför Bosch slutat tillverka den?

Dyr månad det här
Har tagit ledigt idag och sitter och väntar på min kära ny bordsåg.
Här är lite andra prylar jag köpt i dagarna:
Verktyg och lådkomponenter på arbetsbänk, verktygstavla med klämmor i bakgrunden.
Skapa konto

Verkstadsbild med klämmor, mätverktyg och arbetsbord. Röd och svart dominerar färgpaletten. Rutlands verktyg synligt.
Skapa konto

Verktyg och klämmor på ett arbetsbord inom hantverk, verkstadsmiljö, oorganiserat.
Skapa konto

Verktyg och fästelement på arbetsbänk, skruvstäd, skruvtvingar, mätdon, organiserat verktygslådor, snickeriverktyg, arbetsmiljö.
Skapa konto

Verktygslådan öppen, svarta klämmor staplade, arbetsmiljö, otydligt bakgrundsföremål, verkstadskänsla.
Skapa konto

Har köpt parallelltvingar från Bessey, Rutlands och Sautershop så jag tänkte testa vilka som känns bäst. Väntar på dom från Sautershop idag. Spännande början på veckan!

• Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
En Kärcher PCL-4 skall få bekänna färg, både bildligt och bokstavligt. Altanskrubbning och rödfärgsskrubbning. Efter lite rekommendationer och provkörning föll jag till föga. Verkar dock nästan omöjliga att få tag på. NetonNet hade några kvar igår. Jag paxade en och det var tur för idag var de slut.

Högtryckstvätt på trätrall vid rödvit husvägg, gul slang, elsladd, utomhus, dagtid.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
En Kärcher PCL-4 skall få bekänna färg, både bildligt och bokstavligt. Altanskrubbning och rödfärgsskrubbning. Efter lite rekommendationer och provkörning föll jag till föga. Verkar dock nästan omöjliga att få tag på. NetonNet hade några kvar igår. Jag paxade en och det var tur för idag var de slut.
Den har jag också tittat på men ännu ej kommit till skott. Du får gärna återkomma när du provat och berätta om den var till någon hjälp eller om det bara är en ytterligare pryl till samlingarna.

R roli skrev:
Den har jag också tittat på men ännu ej kommit till skott. Du får gärna återkomma när du provat och berätta om den var till någon hjälp eller om det bara är en ytterligare pryl till samlingarna.
Man blir ju väldigt misstänksam mot dessa produkter generellt. Är det för altanvård vet tillverkarna att det finns femtielva miljoner idioter att lura på produkterna. En roterande borste med vattentillförsel verkar dock kunna hålla kemikaliebombarna i schack. Vi får väl se hur länge den håller. Hyfsat tyst är den i alla fall.

Nu kom nästa leksak. Kämpade 1-2 timmar ensam med att få in den, nu måste jag bara få ihop den.
Svåra blir att möblera snickeriet då det är så litet, hade kunnat fylla upp 3 likadana rum med alla prylar man har:).

Verkstadsrum med skärmaskin, förvaringsskåp och flerfärgade golvplattor. Sko syns i nedre högra hörnet.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
nino och 15 till
  • Laddar…
Man blir ju väldigt misstänksam mot dessa produkter generellt. Är det för altanvård vet tillverkarna att det finns femtielva miljoner idioter att lura på produkterna. En roterande borste med vattentillförsel verkar dock kunna hålla kemikaliebombarna i schack. Vi får väl se hur länge den håller. Hyfsat tyst är den i alla fall.
Spännande, visa gärna bild på resultatet.
Har sneglat på en sådan. :cool:(y)

• Gilla
trojlee
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.