3 354 695 läst · 16 551 svar
3355k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Amazon.se har haft bra pris nu runt jul, 1200-1300:- för 2-packen.Ola C skrev:
https://www.amazon.se/-/en/gp/aw/d/B077TL1GM4?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image
Lite högre pris nu.
Härligt, jag fick hem 4 till igår.ralvejd skrev:
Var uppmärksamma och kolla era Bessey tvingar för jag upptäckte att några av dem hade fel vinkel på den fasta käken. Den ska luta lite inåt skenan (toe-in) mot den röliga delen för att tvingen ska vara helt parallell när man spänner ihop. Vissa av dem var i 90 grader och en del mer än 90. Jag mailade bessey och fick till svars att dem hade haft problem med kvalitetskontroller.
Tack för infon, ska kolla.H Martinstrath skrev:Härligt, jag fick hem 4 till igår.
Var uppmärksamma och kolla era Bessey tvingar för jag upptäckte att några av dem hade fel vinkel på den fasta käken. Den ska luta lite inåt skenan (toe-in) mot den röliga delen för att tvingen ska vara helt parallell när man spänner ihop. Vissa av dem var i 90 grader och en del mer än 90. Jag mailade bessey och fick till svars att dem hade haft problem med kvalitetskontroller.
Hej @Handhyveln!H Handhyveln skrev:Härligt, jag fick hem 4 till igår.
Tack för informationen!
Har nu mätt mina fyra.
Två med Toe-in.
En exakt 90˚.
En över 90˚.
Skall reklamationen ställas till Amazon eller kontaktar man fabriken direkt?
Med vänlig hälsning, Dag
Tråkigt att höra! För mig var det enklare att få dem utbytta genom amazon. Det är bara att gå in på dina beställningar och välja dem produkterna det är fel på och ta alternativet att få dem utbytta. Amazon skickar ut nya direkt och du får någon vecka på dig innan du måste skicka tillbaka dem. Dem står för returen såklart.stigen skrev:
Tack för varningen.
Packade upp min senaste beställning och mätte de fyra tvingarna, verkar som jag fått en korrekt och en felande per leverans?
Får kontakta säljaren eller Bessey då...
Packade upp min senaste beställning och mätte de fyra tvingarna, verkar som jag fått en korrekt och en felande per leverans?
Får kontakta säljaren eller Bessey då...
Vad trött man blir på sånt här. Jag kan inte förstå att en tillverkare som Bessey överhuvudtaget kan acceptera att fabriken skickar ut produkter som inte håller måtten. Dem har ju tillverkat dessa sedan 80-talet! Hur jäkla svårt kan det vara att montera en fast käke med 2 sprintar i en viss vinkel?J JFrisk skrev:
När en tving kostar närmare 1000 lappen i normala fall så förväntar jag mig mer av dem.