FredrikR FredrikR skrev:
Par nummer två anlände idag.
Nu får det vara nog med längre tvingar, för ett tag iaf.. :oops:

[bild]
Så den klassiska frågan
”Därtill kände jag mig tvingad”
eller
”Därtill kände jag mig inte tvingad”

PS. Jag kände mig ”tvingad till” fyra stycken!
Dag

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Par nummer två anlände idag.
Nu får det vara nog med längre tvingar, för ett tag iaf.. :oops:

[bild]
De är ju väldigt trevliga på många sätt, men de är ju också väldigt långa och otympliga. Tyvärr blev jag "tvingad" att komplettera med några 60 cm också.

• Gilla
  • Haha
stigen och 2 till
  • Laddar…
Blev en till liten Dewalt då den tidigare tappat kraft å det grövsta. Den tidigare var fantastiskt bra. Hoppas denna är i närheten.

• Gul och svart DeWalt borrmaskin liggande på grått underlag. Brushless motor, batteridriven, 12V.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Dagens Loot.
Dels lidl prylarna men även en mask med filter från biltema
Verktyg och skyddsutrustning på bord; andningsskydd, filter, skärande och slipande tillbehör.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
ralvejd
Efter tips i "Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!"

Köpte 3 par

• En röd klammerpistol, skena och etikett på ett trägolv. Verktyg för golvinstallation eller reparation.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
ralvejd ralvejd skrev:

Köpte 3 par
SEX, låter trevligt! (y)

ralvejd ralvejd skrev:

Köpte 3 par
Fan anade det var nåt när "alla" köper Besseytvingar. Jag har gömt den där tråden o vet inte hur man får tillbaka den. Länk till inköpsställe?

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
ralvejd ralvejd skrev:

Köpte 3 par
Härligt, jag fick hem 4 till igår.

Var uppmärksamma och kolla era Bessey tvingar för jag upptäckte att några av dem hade fel vinkel på den fasta käken. Den ska luta lite inåt skenan (toe-in) mot den röliga delen för att tvingen ska vara helt parallell när man spänner ihop. Vissa av dem var i 90 grader och en del mer än 90. Jag mailade bessey och fick till svars att dem hade haft problem med kvalitetskontroller.

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
H Martinstrath skrev:

Var uppmärksamma och kolla era Bessey tvingar för jag upptäckte att några av dem hade fel vinkel på den fasta käken. Den ska luta lite inåt skenan (toe-in) mot den röliga delen för att tvingen ska vara helt parallell när man spänner ihop. Vissa av dem var i 90 grader och en del mer än 90. Jag mailade bessey och fick till svars att dem hade haft problem med kvalitetskontroller.
Tack för infon, ska kolla. (y)

H Handhyveln skrev:

Hej @Handhyveln!

Tack för informationen!
Har nu mätt mina fyra.
Två med Toe-in.
En exakt 90˚.
En över 90˚.

Skall reklamationen ställas till Amazon eller kontaktar man fabriken direkt?

Med vänlig hälsning, Dag

stigen stigen skrev:
Hej @Handhyveln!

Tack för informationen!
Har nu mätt mina fyra.
Två med Toe-in.
En exakt 90˚.
En över 90˚.

Skall reklamationen ställas till Amazon eller kontaktar man fabriken direkt?

Med vänlig hälsning, Dag
Tråkigt att höra! För mig var det enklare att få dem utbytta genom amazon. Det är bara att gå in på dina beställningar och välja dem produkterna det är fel på och ta alternativet att få dem utbytta. Amazon skickar ut nya direkt och du får någon vecka på dig innan du måste skicka tillbaka dem. Dem står för returen såklart.

• Gilla
JFrisk och 2 till
  • Laddar…
Tack för varningen.
Packade upp min senaste beställning och mätte de fyra tvingarna, verkar som jag fått en korrekt och en felande per leverans?
Får kontakta säljaren eller Bessey då...

• Metallram i skruvstäd, verkstadsmiljö, verktyg, konstruktion pågår, närbild.
    Skapa konto
  • Metallprofiler, skenor och konstruktionselement på en otydlig arbetsplats eller verkstad.
    Skapa konto
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Tack för varningen.
Packade upp min senaste beställning och mätte de fyra tvingarna, verkar som jag fått en korrekt och en felande per leverans?
Får kontakta säljaren eller Bessey då...
Vad trött man blir på sånt här. Jag kan inte förstå att en tillverkare som Bessey överhuvudtaget kan acceptera att fabriken skickar ut produkter som inte håller måtten. Dem har ju tillverkat dessa sedan 80-talet! Hur jäkla svårt kan det vara att montera en fast käke med 2 sprintar i en viss vinkel?

När en tving kostar närmare 1000 lappen i normala fall så förväntar jag mig mer av dem.

• Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
J
2:a sortering? Kanske en förklaring till det bra priset?

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.