T
galento galento skrev:
Känner ni inget os från utloppet ? Har varit i garage med dieselkanon och det var
inget vidare att meka i den luften.
Känner heller ingen lukt, men tyvärr gör draget runt dörren så att det drar in avgaser och det märks efter ett par timmar tyvärr. Men det är ju inte värmarens fel utan min installation som inte är helt färdig.

Det är en väldans skillnad på en sån här värmare och en dieselkanon, det här är ju typ samma som sitter i varenda dieselbil här i norr (fast något större och något billigare).

galento
Alatan Alatan skrev:
Nej inget jag märkt av. Det mesta av de orena gaserna verkar gå ut genom avgasröret som tänkt.

Har också varit i garage med dieselvärmare utan avgasrör/skorsten. Man blir lite borta i skallen efter ett tag :rofl:

Jag tror även att de billigare kanonerna från typ Jula som saknar skorsten ger så pass bra värme är tack vare avgaserna. För det blåser fruktansvärt varm luft ut ur avgasröret på denna, långt varmare än ur utblåset inne.

T trycklös skrev:
Känner heller ingen lukt, men tyvärr gör draget runt dörren så att det drar in avgaser och det märks efter ett par timmar tyvärr. Men det är ju inte värmarens fel utan min installation som inte är helt färdig.

Det är en väldans skillnad på en sån här värmare och en dieselkanon, det här är ju typ samma som sitter i varenda dieselbil här i norr (fast något större och något billigare).
Fasen va intressant , en arbetskamrat köpte en dieselkanon med avgasrör men
han orkade inte vara inne i garaget heller men dessa verkar mycket bättre .
Får kolla lite youtube videor på dessa (y)

• Gilla
Alatan
  • Laddar…
Främst för fräsbordet. Men alltid bra att mäta ordentligt även på sågen Digital skjutmått på ljust arbetsbord, visar mått i millimeter, bakgrunden suddig med diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Cirkelsågsklinga i fodral med skuminsats, märkt "STARK", slipsten bredvid, industriellt verktyg, "Made in Italy".
Skapa konto

Kul med frifräs. Synd bara att det inte var den jag beställde.

• Gilla
atomlab
  • Laddar…
Nu kom en hemleverans av 4st Bessey tvingar En samling klemmer på ett köksbord, används för att fästa eller hålla objekt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
ivp och 9 till
  • Laddar…
H Martinstrath skrev:
Nu kom en hemleverans av 4st Bessey tvingar[bild]
Nice! :cool:(y)
Kollar priset upprepade ggr. per dag.

FredrikR FredrikR skrev:
Nice! :cool:(y)
Kollar priset upprepade ggr. per dag.
Ja jag brukar med sitta och titta flera gånger per dag, men även på dem andra storlekarna. Har köpt 8 st 300mm och 4 st 600 och 2 st 1200 men innan jag har hunnit lågga upp dem i verktygstråden så har priserna justerats…

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H Martinstrath skrev:
Nu kom en hemleverans av 4st Bessey tvingar[bild]
Nice! Får kämpa vidare med mina Luna kektar ett tag till ;)

• Träkonstruktion under arbete med skruvstäd, verktyg och material i en verkstad.
    Skapa konto
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Jag tror hustrun är en enabler av mitt missbruk av fina verktyg och annat dyrt... Hon hade uppenbarligen pratat med tomten.

• En verktygslåda med oorganiserade elverktyg och kablar, Festool-märken synliga, och en manuell/instruktion ligger framför.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Bendish och 17 till
  • Laddar…
Dags att snabba upp slipningen av alla tak och väggar.

Verkstad med Festool verktygslådor och dammsugare, verktyg, och förvaring – ordnad och produktiv arbetsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
B boohoo skrev:
Hon hade uppenbarligen pratat med tomten.
En ny sladd (y). Alltid användbart...
Mvh Findus

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
K
Har visst varit snäll i år!

• Verktygsväska, handsåg och sågblad på mönstrad matta, antyder arbete med snickeri eller konstruktion.
    Skapa konto
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Varit på jakt efter en 150 ett tag men missat vad som dykt upp, även funderat på 90n då jag har en lågpriorirerad källartrapp som ska fräschas upp "någon gång". Nu dök denna något slitna upp i närheten, på vägen så kunde inte låta bli för dryga 1000-lappen. Behöver ju lite slitdelar men det hoppas jag det är värt.

• Festool Rotex slipmaskin, använd och smutsig, på ett trägolv, elektrisk sladd i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
ullberg och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Det skulle jag gärna köpt den för, har en 150 men är sugen på en 90 för de lite mindre jobben…

/U

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
8 meter dammsugarslang, rör samt munstycke. Till min stora förvåning passade även boschs maskinadapter, vilket gör att man slipper krångla med tejp och liknande. Kan inte vara nöjdare!

• Hand håller en elektrisk laddkabel med röd säkerhetslåsning mot en grå kakelgolv bakgrund.
    Skapa konto
  • Dammsugarslang och munstycke på grått kakelgolv.
    Skapa konto
  • Gilla
MrDizzy och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.