3 352 663 läst · 16 545 svar
3353k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 318 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 318 inlägg
Känner heller ingen lukt, men tyvärr gör draget runt dörren så att det drar in avgaser och det märks efter ett par timmar tyvärr. Men det är ju inte värmarens fel utan min installation som inte är helt färdig.galento skrev:
Det är en väldans skillnad på en sån här värmare och en dieselkanon, det här är ju typ samma som sitter i varenda dieselbil här i norr (fast något större och något billigare).
Alatan skrev:Nej inget jag märkt av. Det mesta av de orena gaserna verkar gå ut genom avgasröret som tänkt.
Har också varit i garage med dieselvärmare utan avgasrör/skorsten. Man blir lite borta i skallen efter ett tag
Jag tror även att de billigare kanonerna från typ Jula som saknar skorsten ger så pass bra värme är tack vare avgaserna. För det blåser fruktansvärt varm luft ut ur avgasröret på denna, långt varmare än ur utblåset inne.
Fasen va intressant , en arbetskamrat köpte en dieselkanon med avgasrör menT trycklös skrev:Känner heller ingen lukt, men tyvärr gör draget runt dörren så att det drar in avgaser och det märks efter ett par timmar tyvärr. Men det är ju inte värmarens fel utan min installation som inte är helt färdig.
Det är en väldans skillnad på en sån här värmare och en dieselkanon, det här är ju typ samma som sitter i varenda dieselbil här i norr (fast något större och något billigare).
han orkade inte vara inne i garaget heller men dessa verkar mycket bättre .
Får kolla lite youtube videor på dessa
Varit på jakt efter en 150 ett tag men missat vad som dykt upp, även funderat på 90n då jag har en lågpriorirerad källartrapp som ska fräschas upp "någon gång". Nu dök denna något slitna upp i närheten, på vägen så kunde inte låta bli för dryga 1000-lappen. Behöver ju lite slitdelar men det hoppas jag det är värt.
8 meter dammsugarslang, rör samt munstycke. Till min stora förvåning passade även boschs maskinadapter, vilket gör att man slipper krångla med tejp och liknande. Kan inte vara nöjdare!