richardtenggren
mowatom skrev:
Kanske mitt sämsta verktygsköp, men den var så snuttig:heart:
[bild]
Jag höll på få en häromdagen, men klart att de var slut då, men min säljare skulle ta hem fler och spara en åt mig :heart:

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Fyndade lite på Tradera.
Den största är 1 1/4", tpi 7, W.
Precis vad jag behöver :) resten var bonus. Sex olika gängtappar på ett träbord, märkta med siffror, verktyg för gängning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tillägg: Om det är någon som har en skruv eller gängstång m33*3.5 så vill jag köpa loss en bit

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
C
galento galento skrev:
Beställde en sådan på Amazon så får man se hur den funkar :D
Har en likadan sen ett par år tillbaka. Flitigt använd och funkar perfekt, men den räcker ju inte så länge. Idag hade jag nog faktiskt satsat på en batteridriven kompressor.

galento
C cpalm skrev:
Har en likadan sen ett par år tillbaka. Flitigt använd och funkar perfekt, men den räcker ju inte så länge. Idag hade jag nog faktiskt satsat på en batteridriven kompressor.
Det var kanske du som la ut här att du köpt en sådan , det var här jag såg det . Ja vi får testa den så får vi se.

En högtryckstvätt av äldre modell.

IANVUvF.jpg

efzWf9T.jpg

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 8 till
  • Laddar…
Kommer inte ihåg att jag köpt en. Men på något sätt måste jag uppenbarligen ha gjort det. Känns gedigen och bra byggd. Har bara hållit i kregs tidigare och det är liknande i känslan iaf. Får testa den lite och utvärdera.

• Verktyg för träbearbetning, hålguides för borrning, klämmor och en instruktionsbok på arbetsbord.
    Skapa konto
  • Gilla
TryBran och 3 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Kommer inte ihåg att jag köpt en. Men på något sätt måste jag uppenbarligen ha gjort det. Känns gedigen och bra byggd. Har bara hållit i kregs tidigare och det är liknande i känslan iaf. Får testa den lite och utvärdera.
En sån här? Nöjd? Har sneglat på en Kreg men är för snål.

fatsug fatsug skrev:
En sån här? Nöjd? Har sneglat på en Kreg men är för snål.

Precis! Var nog efter att jag slösurfade på enjoywood som jag råkade klicka igenom ett köp.

Får se om jag blir nöjd, men har svårt att se varför inte. Är väl spännmekanismen som kan vara lite klen om den är gjord i för smäckigt material.

Monterade upp nya dieselvärmaren på ena porten i garaget. Det är en Vevor 12v "8"kw (5kw) värmare. Avgasröret har jag dragit under porten, med lite avgasbandage på utsatta ställen.

Har precis dragit igång den, återstår att se om den lyckas få upp tempen till åtminstone 10 grader. (-5 ute)

• Röd värmare, verktyg, oorganiserad förrådsutrymme, grön vägg, kabel, dammig golv, lutande bräda.
    Skapa konto
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
T
Har haft min ett tag och är väldigt nöjd, borret som följer med är inte jättebäst :) men helt ok, och den funkar bäst kopplad till dammsugaren. Även om man skruvar bort den röda plastkåpan fastnar borrspånen lite väl bra.

• Gilla
atomlab
  • Laddar…
Alatan Alatan skrev:
Monterade upp nya dieselvärmaren på ena porten i garaget. Det är en Vevor 12v "8"kw (5kw) värmare. Avgasröret har jag dragit under porten, med lite avgasbandage på utsatta ställen.

Har precis dragit igång den, återstår att se om den lyckas få upp tempen till åtminstone 10 grader. (-5 ute)
Uppdatering. Efter 1 timme var tempen 5 grader, uppmätt längst in mitt på arbetsbänken. Helt klart godkänt. Då insuget också sitter på insidan så går det snabbare ju varmare det blir inne.

Värt att notera så finns det stora springor kring porten där det blåser rätt in, ska försöka täta dessa lite bättre.

• Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
T
Alatan Alatan skrev:
Uppdatering. Efter 1 timme var tempen 5 grader, uppmätt längst in mitt på arbetsbänken. Helt klart godkänt. Då insuget också sitter på insidan så går det snabbare ju varmare det blir inne.

Värt att notera så finns det stora springor kring porten där det blåser rätt in, ska försöka täta dessa lite bättre.
Jag har faktiskt också samma sedan ett par månader. Är också nöjd (även om jag gärna sett mer effekt så klart :) ), men jag måste täta min dörr för det drar in lite avgaser det hållet tyvärr.
Jag köpte min från Ebay här : https://www.ebay.com/itm/274068237243

galento
Känner ni inget os från utloppet ? Har varit i garage med dieselkanon och det var
inget vidare att meka i den luften.

galento galento skrev:
Känner ni inget os från utloppet ? Har varit i garage med dieselkanon och det var
inget vidare att meka i den luften.
Nej inget jag märkt av. Det mesta av de orena gaserna verkar gå ut genom avgasröret som tänkt.

Har också varit i garage med dieselvärmare utan avgasrör/skorsten. Man blir lite borta i skallen efter ett tag :rofl:

Jag tror även att de billigare kanonerna från typ Jula som saknar skorsten ger så pass bra värme är tack vare avgaserna. För det blåser fruktansvärt varm luft ut ur avgasröret på denna, långt varmare än ur utblåset inne.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.