3 337 595 läst · 16 504 svar
3338k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Det är via den porten en lastbalansering till billaddare kan kopplas in, tex Equalizer till Easee laddare. Smidigt att slippa tråda mellan mätare och laddaremexitegel skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Hej!jonmo skrev:
Jag har nu slipat några knivar, de vi hade hemma blev riktigt bra, även om jag fick köra några fler drag än instruktionen sa, men det är väl bara ett tecken på att de skulle varit slipade för länge sedan...
Slipade även mina föräldrars knivar, de blev helt klart bättre, men skulle säga att de var ännu mer "nedgångna" och man skulle slipat lite mer än vad jag hade tid till där och då. Man kunde ana lite jack i eggen, som jag inte hann få bort. Så när man skar i papper som test så kände man av dessa.
Jag antar att slipstenen är väldigt fin, vilket är bra, men kanske förutsätter att man slipar relativt ofta. Gissar att de större maskinerna, har en högre avverkningsgrad standard, eller i alla fall har möjlighet att byta till grövre stenar.
Maskinen är tyst och har en gedigen känsla.
Svårigheten verkar vara spetsen, då det blir svårt att få styrning på slutet tycker jag, men det är nog bara ovana. Tog en stund tills jag fick en jämn slipfas, men då ska ju tilläggas att det är första gången jag slipar en kniv också. Min enda tidigare erfarenhet kring slipning är att jag testat på att slipa hårdmetall på borrkronor
Men som sagt resultatet var riktigt bra, gick loss på några tomater och det var som att skära i luft.
R roli skrev:
Nu har jag fått hem P1 meter dongeln
( https://www.homewizard.com/p1-meter/ )
och stoppat in den i min elmätare (EONs Landis+Gyr E360)
Konfat upp den (app i telefonen för att konfa upp dongeln till ens eget wifi )
och även fixat så jag får ut värden till min smarthub ( dongeln har ett http get api )
Man kan även betala 10kr/mån för att kunna se 3fas användningen i mobil appen om man inte vill köra via nån smarthub
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Sonen har fått öroninflammation så blev vabb idag.
Tur i oturen kom ett litet paket att hämta ut. (Som den fanboy jag är beställde jag när böckerna kom till Sverige, sen blev de försenade ändå så Hyvlar.se bjöd på den lilla ljusblå, fin service)
Tur i oturen kom ett litet paket att hämta ut. (Som den fanboy jag är beställde jag när böckerna kom till Sverige, sen blev de försenade ändå så Hyvlar.se bjöd på den lilla ljusblå, fin service)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att dragit 2000 skruv manuellt så var det ett faktum. Gipsdragare måste köpas.
Valet stod mellan Hilti eller Festool. Ville ha en idag och hiltibutiken är ju inte öppen på lördagar så valet vart svart å grönt.
Valet stod mellan Hilti eller Festool. Ville ha en idag och hiltibutiken är ju inte öppen på lördagar så valet vart svart å grönt.
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg