B Byggareberg skrev:
Köpte de idag. Funkade finfint.
Skor för vinframställning?

• Gilla
Lived
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Skor för vinframställning?
Skulle tro de skulle göra sig bra på den marknaden också. De är väldigt allround.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Varit sugen på en Tormek länge, och efter förra veckans snack här kunde jag inte hålla mig längre. Blev en T4 med jiggpaketet och deras skydd.
Ny Tormek T-4 slipmaskin och HTK-806 handverktygskit i originalförpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
boschkenta och 15 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Varit sugen på en Tormek länge, och efter förra veckans snack här kunde jag inte hålla mig längre. Blev en T4 med jiggpaketet och deras skydd.
[bild]
Jag kunde inte heller hålla fingrarna från köpknappen. Varit SÅ less på ett antal köksknivar som jag inte lyckats få riktigt och långvarigt vassa på flera år. Sambon kom med plåster efter gårdagens matlagning:oops:.
Tagit mig igenom köksknivar, moraknivar och knivarna till robotklipparen hittills, känns bra!
Kom ihåg att registrera maskinen med rätt kommentar för extra garanti och "grindstone for life" om man nu kör slut på en sten (eller 4) på 25 år...

• Gilla
PNI och 3 till
  • Laddar…
Härligt att höra @JFrisk!

Tack, jag har nu registrerat den och hoppas att jag godkänns.
Jag längtar till helgen då jag kan börja slipa som en galning :p

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Nu får ni ju ge er!
Hur ska jag få plats med en Tormek hemma?! Och hur många mjölk behöver man köpa för att täcka över lådan?

• Haha
Chentin och 2 till
  • Laddar…
Smart att gömma den i kylen! :crysmile:. Mjölk ska ju stå kallt.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Nu får ni ju ge er!
Hur ska jag få plats med en Tormek hemma?! Och hur många mjölk behöver man köpa för att täcka över lådan?
Hur enkelt som helst. Du talar om för din respektive vad den kostade. Sen blir man utkörd på soffan. Då kan tormeken förvaras i sängen där du tidigare sov.

• Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
Sängen måste vara den sämsta platsen.
Risken är ju att den äkta hälften slipar fram ännu vassare argument och då skär det sig kanske ordentligt! :cry:

• Haha
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Hur enkelt som helst. Du talar om för din respektive vad den kostade. Sen blir man utkörd på soffan. Då kan tormeken förvaras i sängen där du tidigare sov.
Ha! Med en fyraåring hemma, tror du verkligen jag får sova i sängen på natten? I bästa fall är jag förpassad till undersidan för att få sova ifred!

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
J JFrisk skrev:
Jag kunde inte heller hålla fingrarna från köpknappen. Varit SÅ less på ett antal köksknivar som jag inte lyckats få riktigt och långvarigt vassa på flera år. Sambon kom med plåster efter gårdagens matlagning:oops:.
Tagit mig igenom köksknivar, moraknivar och knivarna till robotklipparen hittills, känns bra!
Kom ihåg att registrera maskinen med rätt kommentar för extra garanti och "grindstone for life" om man nu kör slut på en sten (eller 4) på 25 år...
Vad för kommentar ska man skriva?

Beställde just en sån här

https://www.homewizard.com/p1-meter/

Tycker det räknas som verktyg ungf som volt/ampere-meter o liknande.
Vill kunna se vad huset förbrukar per fas utan att rodda i elskåpet.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Beställde just en sån här

[länk]

Tycker det räknas som verktyg ungf som volt/ampere-meter o liknande.
Vill kunna se vad huset förbrukar per fas utan att rodda i elskåpet.
Fungerar den på de elmätare som finns i Sverige? Du får komma med en recension när du monterat.

Alla elmätare ska bytas tills 2025. Den nya har en sk p1-, eller han-port där den där tingesten kan kopplas in. Man får dock vara lite uppmärksam då det verkar förekomma både RJ12 och RJ45 kontakter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.