3 337 475 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Favorit i repris; Arboga E100 från blockettips-tråden, men denna gång tänker jag behålla den själv . (Tror det är en Arboga E100, tyvärr har den inga skyltar)
Det är lite pyssel med den:
Den är sjukt smutsig och någon har målat den, hellre än bra, i tjusig rallybilsgul. Tänkte försöka återställa till någon färg som ligger lite närmre original.
Sprinten som agerar backspärr till veven för höj/sänk av huvudet saknas (men fungerar att höj/sänka ändå, man måste bara hålla emot när man lossar lås-spaken)
Det är en spricka i huset där övre växelspaken sitter, men det är svetsat och ser ok ut. Inget konstigt glapp i växlingen så det är nog mest kosmetiskt i nuläget.
Men, den går jämt och bra och chucken är rak vad man kan se.
TLDR: kosmetiskt sådär, mekaniskt bra.
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Jag kanske ska börja ta avanse02jr skrev:[bild]
Favorit i repris; Arboga E100 från blockettips-tråden, men denna gång tänker jag behålla den själv . (Tror det är en Arboga E100, tyvärr har den inga skyltar)
Det är lite pyssel med den:
Den är sjukt smutsig och någon har målat den, hellre än bra, i tjusig rallybilsgul. Tänkte försöka återställa till någon färg som ligger lite närmre original.
Sprinten som agerar backspärr till veven för höj/sänk av huvudet saknas (men fungerar att höj/sänka ändå, man måste bara hålla emot när man lossar lås-spaken)
Det är en spricka i huset där övre växelspaken sitter, men det är svetsat och ser ok ut. Inget konstigt glapp i växlingen så det är nog mest kosmetiskt i nuläget.
Men, den går jämt och bra och chucken är rak vad man kan se.
TLDR: kosmetiskt sådär, mekaniskt bra.
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Ännu bättre!
Även om blocket-appens pushnotiser fungerar bra så är det väldigt bra med en andrahandsvärdering ibland, framförallt när man börjar leta. Har man kollat ett tag på något brukar man ju få lite koll på vad som är bra priser.
Även om blocket-appens pushnotiser fungerar bra så är det väldigt bra med en andrahandsvärdering ibland, framförallt när man börjar leta. Har man kollat ett tag på något brukar man ju få lite koll på vad som är bra priser.
Husägare
· Stockholm
· 130 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 596 inlägg
Jag har fått en utbytesenhet nu som fungerar helt korrekt. Nöjd som bara den!Rickard. skrev:
För övrigt är det bara metallavkänning som kan kalibreras manuellt i den. T.ex. om man har golvvärmeplåtar som stör avläsningen av golvreglar. Detta försvinner dock efter varje avstängning.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg