Jonas Persson
useless useless skrev:
1/2 i två delar är väl 1/4?
Nope, det blir två 1/4.
 
  • Gilla
  • Haha
Leif i Skåne och 3 till
  • Laddar…
Gul Arboroga E100 pelarborrmaskin som är smutsig och delvis dåligt ommålad, med synliga skador och svetsningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Favorit i repris; Arboga E100 från blockettips-tråden, men denna gång tänker jag behålla den själv . (Tror det är en Arboga E100, tyvärr har den inga skyltar)

Det är lite pyssel med den:
Den är sjukt smutsig och någon har målat den, hellre än bra, i tjusig rallybilsgul. Tänkte försöka återställa till någon färg som ligger lite närmre original.
Sprinten som agerar backspärr till veven för höj/sänk av huvudet saknas (men fungerar att höj/sänka ändå, man måste bara hålla emot när man lossar lås-spaken)
Det är en spricka i huset där övre växelspaken sitter, men det är svetsat och ser ok ut. Inget konstigt glapp i växlingen så det är nog mest kosmetiskt i nuläget.

Men, den går jämt och bra och chucken är rak vad man kan se.

TLDR: kosmetiskt sådär, mekaniskt bra.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Kör dom inte i knacken bara, så dum var jag och 1/2 är nu i två delar.
Jag har ett sånt kit från Ironside och jag kör dem i knacken. Känns som det är tanken? :thinking:
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
e02jr e02jr skrev:
[bild]

Favorit i repris; Arboga E100 från blockettips-tråden, men denna gång tänker jag behålla den själv . (Tror det är en Arboga E100, tyvärr har den inga skyltar)

Det är lite pyssel med den:
Den är sjukt smutsig och någon har målat den, hellre än bra, i tjusig rallybilsgul. Tänkte försöka återställa till någon färg som ligger lite närmre original.
Sprinten som agerar backspärr till veven för höj/sänk av huvudet saknas (men fungerar att höj/sänka ändå, man måste bara hålla emot när man lossar lås-spaken)
Det är en spricka i huset där övre växelspaken sitter, men det är svetsat och ser ok ut. Inget konstigt glapp i växlingen så det är nog mest kosmetiskt i nuläget.

Men, den går jämt och bra och chucken är rak vad man kan se.

TLDR: kosmetiskt sådär, mekaniskt bra.
Jag kanske ska börja ta avans ;)
 
  • Haha
  • Gilla
e02jr och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Jag kanske ska börja ta avans ;)
En liten månadsavgift för att man ska få ett PM när det dyker upp nått man vill ha är väl inte orimligt ;)
 
e02jr e02jr skrev:
En liten månadsavgift för att man ska få ett PM när det dyker upp nått man vill ha är väl inte orimligt ;)
Pm är generellt för långsamt, jag jobbar med sms ;)
 
Ännu bättre! (y)

Även om blocket-appens pushnotiser fungerar bra så är det väldigt bra med en andrahandsvärdering ibland, framförallt när man börjar leta. Har man kollat ett tag på något brukar man ju få lite koll på vad som är bra priser.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Nope, det blir två 1/4.
Det där påminner mig om en fin fras därifrån jag kommer:
Va ger harta bori harta och harta boti he?
 
Blev med lövblås idag. 1799:- på Hornbach efter prismatchning.
 
  • Förpackning för Makita sladdlös lövblåsare på trägolv utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jocce81 och 4 till
  • Laddar…
Jonas Persson
M MrDizzy skrev:
Va ger harta bori harta och harta boti he?
Ska det vara svenska? Fattar noll:crysmile:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ska det vara svenska? Fattar noll:crysmile:
Dialekt, närmare bestämt Skellefteå bonska.
"vad är hälften av hälften och hälften av det?"
 
  • Gilla
Jonas Persson och 1 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Dialekt, närmare bestämt Skellefteå bonska.
"vad är hälften av hälften och hälften av det?"
Harta borti harta jer brâno, å harta borti he jer nallta
 
  • Gilla
  • Älska
SamiHus och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Harta borti harta jer brâno, å harta borti he jer nallta
Eller en pjött.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Har du läst instruktionerna?
Dom har väl lite olika kalibreringsmetoder som man måste göra rätt för att funka. Min måste jag starta hållandes mot väggen långt ifrån någon regel eller rör.
Jag har fått en utbytesenhet nu som fungerar helt korrekt. Nöjd som bara den! (y)
För övrigt är det bara metallavkänning som kan kalibreras manuellt i den. T.ex. om man har golvvärmeplåtar som stör avläsningen av golvreglar. Detta försvinner dock efter varje avstängning.
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Gängverktygssats för gängning, uppvisad på grått tyg, förpackning med storleksinformation synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lär väl sluta som vanligt med en sats för 2-3000...
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.