R roli skrev:
Jag tror att ni har missat något här. Det är flest verktyg när man dör som vinner, inte flest hål i väggen....:thinking:
Det är verktygsgömmor tror jag. Som jag förstått det lämnar man en dosa i hålet och sen sätter på gips..

• Gilla
  • Haha
sinuslinus och 4 till
  • Laddar…
Annars kan man när man gipsat klart och tapetserat ett helt rum upptäcka att det saknas en hole-in-one....
Frågan är bara var den sitter... :crysmile:

Q
R roli skrev:
Jag tror att ni har missat något här. Det är flest verktyg när man dör som vinner, inte flest hål i väggen....:thinking:
Då vinner TeroM. Ser framför mig hur han skruvar på båda sidor av plyfan samtidigt, med en skruvautomat i varje hand och håller den på plats med pannan och foten :rofl:

• Ett byggrum med verktyg på golvet, plywoodvägg med eluttag och ett svart bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Deduhej och 12 till
  • Laddar…
Q Adde byggahus skrev:
Då vinner TeroM. Ser framför mig hur han skruvar på båda sidor av plyfan samtidigt, med en skruvautomat i varje hand och håller den på plats med pannan och foten :rofl:
Den tiden går nog dock förlorad när batterierna ska flyttas mellan de andra maskinerna:
Elverktyg och batterier spridda på golvet med cirkelmarkeringar som visar batteriernas positionsbyte.
Skapa konto

• Gilla
Deduhej och 1 till
  • Laddar…
J JSten skrev:
Den tiden går nog dock förlorad när batterierna ska flyttas mellan de andra maskinerna:
[bild]
Nej de batterierna är bara inkopplade i hans 18v kaffemaskin just nu..

• Haha
JSten
  • Laddar…
K
R roli skrev:
Fast för varje hål man vill ha behöver man köpa ett nytt verktyg..? Tänker att det är så man motiverar det för frugan

• Haha
Robert-san01
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Några småprylar blev det idag, börjar få lite Wera overload här hemma - men finns ju alltid en båt och ett landställe man kan fylla!

[bild]

/U
Jag gillar skjutmåttet i mässing

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
Min Biltema kabelskalare klämmer sönder isoleringen som är kvar. Knipex skalar bättre.

Jag skulle ha köpt Knipex direkt. "Billigt Verktyg + Dyrt Verktyg" är alltid dyrare än "Dyrt Verktyg".

Biltema och Knipex kabelskalare ligger på ett arbetsbord bredvid sin förpackning, med Knipex verktyget framtill.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
john.h och 10 till
  • Laddar…
B BlueX skrev:
Min Biltema kabelskalare klämmer sönder isoleringen som är kvar. Knipex skalar bättre.

Jag skulle ha köpt Knipex direkt. "Billigt Verktyg + Dyrt Verktyg" är alltid dyrare än "Dyrt Verktyg".

[bild]
Fast Weidmüller är bättre ;)

T
B BlueX skrev:

[bild]
B BlueX skrev:

[bild]
Har Knipexen själv och älskar den.

• Gilla
BlueX
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Återkom gärna med dina intryck av cyklonen. Jag har sneglat på den ett tag men hittills avstått köp då jag tycker att den är i dyraste laget. (Men på det här forumet vet vi ju att såna tankar kan övervinnas... :D)
Ursäkta sent svar.

Vi har två stycken DCL180 där den ena har haft cyklonen sedan start. Den med cyklon har jag haft i förrådet (där jag har verktygen och snickrar) och det fungerar mycket bra måste jag säga. Lite smådamm som går igenom och fastnar i filtret. Men jag behöver knappt göra rent det filtret alls, för typ allt hamnar i cyklonen. Och det är mycket smidigare att tömma cyklonhållaren än vad det är mot vanliga uppsamlaren. Därför tyckte jag att det var dags att uppgradera den vi har inne i huset också, eftersom den jämt blir full av katthår och annat småskit. Cyklonen kostar en slant, men den är verkligen värd det, så det är bara att lägga en beställning @Dheri

• Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
Köpte sån hylsadapter för skruvdragare.
Är tydligen en sak som är bra att ha.

Hand håller förpackning med tre hylsadapter för skruvdragare mot asfaltbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Jocce81 och 8 till
  • Laddar…
AXS
J Jernhand skrev:
Köpte sån hylsadapter för skruvdragare.
Är tydligen en sak som är bra att ha.

[bild]
Kör dom inte i knacken bara, så dum var jag och 1/2 är nu i två delar.

• Haha
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
Betala för 1 och få 2? :crysmile:

• Gilla
AXS och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Kör dom inte i knacken bara, så dum var jag och 1/2 är nu i två delar.
1/2 i två delar är väl 1/4?

• Haha
  • Gilla
Stickan56 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.