FredrikR FredrikR skrev:
Har använt mitt en del, lite kort, när man van med GTA3700/3800, men väldigt smidigt att ha sågen på och fälla upp.
Har väldigt liten verkstad, väldigt lång-smal, och har haft GTA 2500 innan, men det blir sällan att man drar fram sågen då det är så bökigt, hoppas på ändring av det nu (y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ralvejd
Kanske inte ett verktyg men det blev en sele idag. Tyvärr har jag fått feber så den blev inte använd.

Fallsäkerhetspaket med sele, lina och karbinhake, oanvänt på grund av feber.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Öppen wellpappslåda med uppsättning av slipstenar i olika grovlekar för knivslipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite fler slipstenar, väldigt gedigen wellpappslåda, hoppas att det blir lika bra, som förpackningen känns,
Nu får jag lägga på ett kol med bygget av knivslipen:cool:
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Garaget är fullt med virke till Attefallshuset ännu. Så inga bilder därifrån. Men börjar få lite ordning på Raacolådorna i alla fall :)

[bild] [bild] [bild]

Skruvdragarlådan är fortfarande under utveckling :)
Riktigt snyggt!
 
boschkenta
Har gått med i Knipexklubben. :cool:

Knipex tång med orangeröda handtag på en förpackning med varumärkets logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
T
Slog till på en Tormek T-8 för jag var förkyld och måste ha en morot att klara livet.

https://www.toolab.se/tormek-t-8-slip-vatslipmaskin
Fattar inte riktigt hur dom mäter vinkel när man inte kan mäta mot eggen, utgår man från att själva eggen är dubbelt mot bladet?
Tänker på hur vinkelmätaren fungerar.
Kan säga att maskinen känns super-kvalitet och jag har lagt massa pengar på halvbra och halvdyra knivslipar så nu tänker jag aldrig köpa någon annan igen.
Jag tog villapaketet för gigg oxå och nu har dom livstids ersättning för sten... så vad kan gå fel
 
  • Gilla
  • Älska
fabian2000 och 9 till
  • Laddar…
T turbo100 skrev:
Slog till på en Tormek T-8 för jag var förkyld och måste ha en morot att klara livet.
[\QUOTE]
Stackare, du måste vara jättesjuk då du kunde köpt min gamla Tormek st 250 för växelpengar och ägnat helgen åt att göra iordning den och skaffa slipgiggar.
 
T
Visste inte att du sålde.. men sen gillar jag att packa upp nya saker, lukten av plast och att få vara först att köra..
Ärligt talat så gillar jag köpa nytt även om det kostar för det är kul och jag har råd.
Sen hamnar det vanligen på blocket men denna maskin tror jag jag kommer gilla :)
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
T turbo100 skrev:
Slog till på en Tormek T-8 för jag var förkyld och måste ha en morot att klara livet.

[länk]
Fattar inte riktigt hur dom mäter vinkel när man inte kan mäta mot eggen, utgår man från att själva eggen är dubbelt mot bladet?
Tänker på hur vinkelmätaren fungerar.
Kan säga att maskinen känns super-kvalitet och jag har lagt massa pengar på halvbra och halvdyra knivslipar så nu tänker jag aldrig köpa någon annan igen.
Jag tog villapaketet för gigg oxå och nu har dom livstids ersättning för sten... så vad kan gå fel
Tormek har en youtubekanal där de förklarar hur vinkelmätaren fungerar och de visar även hur man ställer in vinkeln utan mätaren.
 
Dagens Loot:
* Momentnyckel 1/4" 5-25Nm
* Arbetslampa från Lidl då den ska vara hyffsat till bra pris
* Två "smarta" zigbee kappar för lite hemma-automatisering
* en passare för metall
* en låda olika storlekar krympslang

Verktyg och hemautomatiseringsprodukter på ett bord, inklusive momentnyckel, arbetslampa, smarta knappar och krympslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
T
Och nu ska jag snart somna till Tormeks slipskola på youtube
M MrDizzy skrev:
Dagens Loot:
* Momentnyckel 1/4" 5-25Nm
* Arbetslampa från Lidl då den ska vara hyffsat till bra pris
* Två "smarta" zigbee kappar för lite hemma-automatisering
* en passare för metall
* en låda olika storlekar krympslang

[bild]
Var köpte du momentnyckeln?
 
T
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Tormek har en youtubekanal där de förklarar hur vinkelmätaren fungerar och de visar även hur man ställer in vinkeln utan mätaren.
Kollade den men inte säker jag fattar ännu så kanske frågar här..
men - testade T-8'an för första gången på en gammal Ikea-kniv som skulle slängas, jag misslyckades med att hålla jiggen på plats utan den for runt överall, lite som en tvålkopp, fick fel vinkel på kniven och egentligen lekte jag mest.. efter bryning slutade denna katastrof med att ge mig den vassate kniv jag haft (kanske efter någon japan som kostade 2k och då var den ny).. sjukt imponerad och borde köpt när jag var ung... fast då hade jag inte råd...
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
T turbo100 skrev:
Och nu ska jag snart somna till Tormeks slipskola på youtube

Var köpte du momentnyckeln?
Clas Ohlsson 299:-
 
  • Gilla
Phynna och 1 till
  • Laddar…
Blev en vedklyv, totalt värdelös monteringsanvisning och dålig passform på grejorna men den fungerar. Ny monterad vedklyv på gräsmatta bredvid trädäck, med strömkabel och yxa i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Blev en vedklyv, totalt värdelös monteringsanvisning och dålig passform på grejorna men den fungerar. [bild]
Ser opraktisk ut med alla skydd :thinking:?
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.