En förpackning knuten med snöre framför ett grått vägg och bredvid en fläkt och träbitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kapsågblad säkrat med kabelband och tejp på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack @findus42 @roli @stigen
 
  • Gilla
roli och 7 till
  • Laddar…
Lie-Nielsen hyvel framför dess kartong på ett träbord, köpt från Classic Handtools i England.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gäller att vara på hugget när butikerna får in lie Nielsen, den här gången lyckades jag få in en order på classic handtools i England.
 
  • Gilla
  • Älska
(Inte Alltid)Glad Ammatör och 5 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Tack. Får göra det idag. Förslag på vilken hårdhet man vill ha?
Hårdaste föredrar jag. De mjukare plattorna har en tendens att runda av kanter en aning.
 
Jag fick hem en ”Sladdlös Rak Kvarn” som Amazon kallade det för med lite tillbehör.

Ville testa batteri, tryckluft är väl på alla sätt bättre förutom för rörlighet kanske, men den hade fått bra recensioner.
Sladdlös rak kvarn i förpackning, tillbehörssats med slipstenar och bits i tygfodral på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Det är inte en "Sladdlös Dö! Kvarn" iallafall ;)
 
Ett blygsamt litet tillskott till samlingen anlände igår:
Bosch borrhammare i grön verktygslåda på gräs, nyköpt för små borr- och bilningsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Duger förhoppningsvis för mina små borrnings- och bilningsprojekt. Edit: 1394:- på Amazon (före Prime Day)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Meber SR 600 bandsåg placerad på en träpall utomhus, nära en skog och blommor, med en arbetslampa fäst ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jaha, då var man med bandsåg! Meber SR 600, oklart om det är enklare att bygga ut garaget och låta den stå kvar på pallen än att försöka få in den i garaget. Tung som ett as, finns det någon baxar-sekt i norra Stockholm också?
 
  • Gilla
(Inte Alltid)Glad Ammatör och 10 till
  • Laddar…
Minns jag rätt i att du bodde i närheten av Vallentuna? I så fall kan jag komma och baxa. Min bandsåg fick vi in med två personer och ett par lyftremmar, så det där fixar vi två tillsammans. Säg bara till. Jag har semester.
 
  • Älska
  • Gilla
Dilato och 9 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Minns jag rätt i att du bodde i närheten av Vallentuna? I så fall kan jag komma och baxa. Min bandsåg fick vi in med två personer och ett par lyftremmar, så det där fixar vi två tillsammans. Säg bara till. Jag har semester.
Stämmer, min nuvarande plan är att bygga en ramp och sätta den på 4st maskinskridskor, jag kan tippa den i sidled nog för att få in dem under. Har dock bara nån centimeter marginal på höjden i porten, så om jag mätt fel och den måste läggas ner så hör jag av mig.
 
  • Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Om @Hep underskattat uppgiften och det behövs en tredje person så hjälper jag gärna till, skicka PM. Jobbar dock fortfarande så kanske inte så lätt dagtid

/U
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Råkade buda hem en ny bandsåg idag.
 
  • Grön bandsåg av märket EJCA med bord och sågblad, placerad i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
johel572 och 14 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Om @Hep underskattat uppgiften och det behövs en tredje person så hjälper jag gärna till, skicka PM. Jobbar dock fortfarande så kanske inte så lätt dagtid

/U
Hep Hep skrev:
Minns jag rätt i att du bodde i närheten av Vallentuna? I så fall kan jag komma och baxa. Min bandsåg fick vi in med två personer och ett par lyftremmar, så det där fixar vi två tillsammans. Säg bara till. Jag har semester.
Det är sådana här saker som gör att man tycker så mycket om Byggahus.se och dess underbara och hjälpsamma medlemmar. :love:
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 7 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Om @Hep underskattat uppgiften och det behövs en tredje person så hjälper jag gärna till, skicka PM. Jobbar dock fortfarande så kanske inte så lätt dagtid

/U
I ivp skrev:
Stämmer, min nuvarande plan är att bygga en ramp och sätta den på 4st maskinskridskor, jag kan tippa den i sidled nog för att få in dem under. Har dock bara nån centimeter marginal på höjden i porten, så om jag mätt fel och den måste läggas ner så hör jag av mig.
Tack för erbjudandet, men ramptricket funkade så ny är den på plats. Det var dock jävligt tajt. Var tvungen att ta bort en bräda från garaget för att få in den. Tajt passning av en föremål genom lucka i en byggnad, brädor synliga, tecken på justering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor stationär såg vid garageöppning där en bräda avlägsnats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd garagets fasad med en vit borttagen bräda för att passa in objektet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Peter_Bromma och 13 till
  • Laddar…
ullberg
Nu börjar leveranserna från primedagarna rulla in, som tur är har jag inte beställt något som behöver en baxarsekt…

Nyinköpta verktyg och tillbehör på köksbänk inklusive skruvmejselsats och borrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Mitt senaste inköp på frontlyften. Jag kategoriserar det som ett verktyg! Galet att den fanns 500m från min gård, så jag hämtade den med traktorn! Jag som aldrig brukar ha tur med Blocket!
 
  • Orange Holder P240 verktygstraktor med frontlyft och klippaggregat parkerad framför en gård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
johel572 och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.