3 401 040 läst · 16 679 svar
3401k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Fick tipset här. Gav 407kr inklusive frakt på primedagarna.snuttjulle skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...s-den-nya-traden.285770/page-709#post-4822509
Fick min amazon-beställning innan utsatt datum, det är alltid trevligt. Särskilt som jag nu håller på att bygga stenkista.
Var också inne på min favoloppis som tömmer dödsbon där det bott gubbar. Hittade en motorsåg som går som en klocka för 300.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var också inne på min favoloppis som tömmer dödsbon där det bott gubbar. Hittade en motorsåg som går som en klocka för 300.
Logga in
Skapa konto
Tyvärr, vi får bli kompisar irl först isf. Men jag är öppen för lite mer bromance, alla mina polare 1. delar inte mina intressen och 2. är väldigt dåliga på att hänga pga barn osv. Har också barn men kom igen, lite tid över har man väl?Hep skrev:
Kanske får dra ihop en stockholms-träff för byggahusare vid tillfälle? Jag drack faktiskt öl på Tennstopet med @Frustrator i höstas, det var oerhört trevligt.
Låter som en klok inställning. Stockholmsdate låter också bra och eftersom barn är till för att ignoreras, så jag är på.
Jag har förresten lovat @Frustrator att få en meter körsbärsstock, men vi lyckas inte få ihop logistiken. Vad han inte vet är att den stocken blev till plankor i dag då jag höll på med bandsågen och inte lyckades bromsa mig i tid.
Jag har förresten lovat @Frustrator att få en meter körsbärsstock, men vi lyckas inte få ihop logistiken. Vad han inte vet är att den stocken blev till plankor i dag då jag höll på med bandsågen och inte lyckades bromsa mig i tid.
Verktygstokig
· Halland
· 7 627 inlägg
Bara posta ner plankorna, så limmar jag ihop dem igen!Hep skrev:Låter som en klok inställning. Stockholmsdate låter också bra och eftersom barn är till för att ignoreras, så jag är på.
Kan också hjälpa till, har en precis likadan från 80-talet som jag först baxade in i min verkstad i Västerås och sen baxade ut och in i mitt nya hus i Åkersberga där den nu står. Enklast är att lägga den ned på rygg och när den ska in poå plats ställa den upp och sen "vippa" den in så den hamnar rätt. Brukar använda rör att rulla på.I ivp skrev:
Jag har nog så det räcker, men om någon annan här är sugen på att göra något med körsbär är det ett väldigt bra erbjudande. Jag har testat olika sätt att såga, olika tjocklek och olika torkvarianter. Nu är en hel del inne för att få torka klart. Tyvärr tror jag att en del av metoderna är sämre ändra, men om allt skulle funka får jag nog sätta igång och bli väldigt produktiv om ett år eller så.T Taxture skrev:
Logga in
Skapa konto
ådal skrev:
Nu kom paketet framådal skrev: