jonmo jonmo skrev:
Jag är ju en 150-kille. Varför finns den inte som 150?
Ja det är märkligt. Då får man köpa från tredjepart. Den är dock inte justerbar och kostar en halvförmögenhet. (1200kr)
 
LoweW
Införskaffade en Makita DUC369 + Oregon Jet fit :geek: Riktigt rolig att köra jämfört med pappas gamla Husqvarna! Kanske en onödig funktion men den kan spinna moturs för att kasta av sig gräset som fastnat :cool:
 
  • Makita DUC369 grästrimmer med Oregon Jet fit-huvud liggande på gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen använd Oregon Jet Fit trimmerhuvud mot en bakgrund av lila blad, med synliga gräsrester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Makita DUC369 grästrimmer med Oregon Jet fit-huvud ligger på nyklippt gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Mawe85 och 18 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Införskaffade en Makita DUC369 + Oregon Jet fit :geek: Riktigt rolig att köra jämfört med pappas gamla Husqvarna! Kanske en onödig funktion men den kan spinna moturs för att kasta av sig gräset som fastnat :cool:
Kan nog vara bra funktion för att kunna köra längre på lägre effektläge(y)
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
LoweW LoweW skrev:
Införskaffade en Makita DUC369 + Oregon Jet fit :geek: Riktigt rolig att köra jämfört med pappas gamla Husqvarna! Kanske en onödig funktion men den kan spinna moturs för att kasta av sig gräset som fastnat :cool:
Det kan även Husqvarnas maskiner och är mycket praktiskt.

Funktionen är även bra för att kasta gräset in på gräsmattan och inte ut i rabatten eller grusgången, men rotationsriktningen gör även skillnad beroende på längs med vilken sida du klipper (lite som en pinnfräs).
 
  • Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
Q
LoweW LoweW skrev:
Införskaffade en Makita DUC369 + Oregon Jet fit :geek: Riktigt rolig att köra jämfört med pappas gamla Husqvarna! Kanske en onödig funktion men den kan spinna moturs för att kasta av sig gräset som fastnat :cool:
Grattis till en bra grästrimmer!
Antar att den har två hastigheter "sköldpaddan" och "kaninen" :D

Edit: Nu zoomade jag in på handtaget och såg att den hade tre hastigheter (y), min dur364 har "sköldpaddan" och "kaninen" :rofl:
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Microkatten
Behövde göra 23mm-hål utan att flisa och införskaffade ett Irwin spiralborr på Byggmax. Men det var för slött. Så det blev som vanligt att göra inköp på nätet, i detta fall från min tyska hovleverantör. Och som vanligt blev det lite extra som hamnade i paketet...

Verktygssamling inklusive spiralborr, borrsväng och andra borrstål för träbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dags att plocka fram borrsvängen (som var betydligt billigare, på loppis, än borrstålen) och sätta i ett schlangenbohrer!
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Behövde göra 23mm-hål utan att flisa och införskaffade ett Irwin spiralborr på Byggmax. Men det var för slött. Så det blev som vanligt att göra inköp på nätet, i detta fall från min tyska hovleverantör. Och som vanligt blev det lite extra som hamnade i paketet...

[bild]

Dags att plocka fram borrsvängen (som var betydligt billigare, på loppis, än borrstålen) och sätta i ett schlangenbohrer!
Inga björnar?
 
Microkatten
Keine bären! :cry: Nur schlangenbohrer!
 
T
Microkatten Microkatten skrev:
Behövde göra 23mm-hål utan att flisa och införskaffade ett Irwin spiralborr på Byggmax. Men det var för slött. Så det blev som vanligt att göra inköp på nätet, i detta fall från min tyska hovleverantör. Och som vanligt blev det lite extra som hamnade i paketet...

[bild]

Dags att plocka fram borrsvängen (som var betydligt billigare, på loppis, än borrstålen) och sätta i ett schlangenbohrer!
Vilken firma brukar du använda dig av?
 
Microkatten
  • Gilla
Tovin och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
Kom ju en skruvdragare i posten igår...
Och i förra veckan kom efterlängtade clips till bilarnas plastbitar... Nu är dom sorterade. Ny skruvdragare och laddare i en väska med sorterade clips för bilens plastdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sorterade skruvar och clips i en verktygslåda med olika fack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Kom ju en skruvdragare i posten igår...
Och i förra veckan kom efterlängtade clips till bilarnas plastbitar... Nu är dom sorterade.[bild] [bild]
Var köpte du clipsen?:D
 
Cheesen
T trojlee skrev:
Var köpte du clipsen?:D
Jag har beställt i två omgångar från Amazon. Metallclipsen var lite svårare att googla fram.
Förvånansvärt billigt. Med lådan så kostar sortimentet ca 650 kr inklusive verktyg.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Jag har beställt i två omgångar från Amazon. Metallclipsen var lite svårare att googla fram.
Förvånansvärt billigt. Med lådan så kostar sortimentet ca 650 kr inklusive verktyg.
Har du länk:cool:?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.