3 389 983 läst · 16 660 svar
3390k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 502 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 502 inlägg
Gårdagens egentligen. Grabben fyller år i helgen och det blir en verktygslåda att ha med sig i epan, han kommer nog ha nytta av den efter epa-tiden också.
I butiken passerade jag denna för 149kr (Klubbpris på CO). Har redan en men kan nog få användning av en till.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I butiken passerade jag denna för 149kr (Klubbpris på CO). Har redan en men kan nog få användning av en till.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 562 inlägg
Fick en sådan sats i julklapp när jag var 16 och hade lätt MC, har följt med mig sedan dess och den borde vara inne på sitt 19e år.B breakman skrev:
Tror den i princip är komplett fortfarande.
Blev ett skruvstäd, ganska bastant. Det är nån hemmagjord bas till det och det är svetsat i originalfötterna, med tanke på hur det har klarat att bli svetsat och basen är faktiskt helt rak, så tror jag det är korrekt gjort med nickelelektrod. Jag gissar det gjordes på det viset annars skulle man behöva sänka ner städet i bordet på nåt vis.
Verktygstokig
· Halland
· 7 617 inlägg
Verktygstokig
· Blekinge
· 39 inlägg
nej det är olika fäste. Den nya är snabbfäste med ”klick” denna sitter med en M8 skruv i mitten. Undrar om det inte är samma som till ES 150. Ring festool o kolla. Finns i tre olika hårdheterFrustrator skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 617 inlägg
Är det inte två parallella serier? Det finns gängad platta att köpa av senaste varianten har jag för mig. Vet att jag hade lite huvudbry när jag skulle beställa en med snabb fäste för jag höll på att välja med gänga.Daniel_N skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Alla nya Rotexar har såvitt jag vet snabbfäste men lite osäker på hur excentersliparnas (ETS) platta sitter fast, har någon minnesbild av att de kör skruvfäste (och jag tror då att de är samma som gamla Rotexen) - men kan minnas fel…