richardtenggren skrev:
[bild]

Hittade en liknande hyvel idag i pappas garage, tror dock det var No 3, men samma märke, är detta någon fin gammal hyvel eller rent skräp? Står Eskilstuna på den också.
Bara skräp, med ett uschligt E A Berg-stål också. Föreslår att du genast skickar den till mig :wow:

Inte någon direkt erfarenhet av den, men för bilden av den som motsvarande Anchor. Inget dåligt alls, och som påpekades ovan har den ett stål av prima kvalla.

richardtenggren
Haha tolkar som det var ett bra fynd då;)

Hittade många fynd i pappas garage som jag fick ta med mig hem, skulle nog klassa dem som snäppet bättre än hyveln!

Gör väll ett första inlägg här i inköpstråden efter gårdagens köp. En felder K700 :):cool:

Felder K700 professionell snickerimaskin i en välorganiserad verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
hafiack skrev:
Gör väll ett första inlägg här i inköpstråden efter gårdagens köp. En felder K700 :):cool:

[bild]
Det var ju en rejäl uppgradering om det är gamla sågen som står till höger (y)

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
nanowire skrev:
Det var ju en rejäl uppgradering om det är gamla sågen som står till höger (y)
Jo de är en AEG bordsåg så en liten uppgradering iaf :rolleyes:

Ett av dom närmaste projekten nu är att bygga ut spånsugsystemet så jag kan använda sågen också.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
hafiack skrev:

[bild]
Jag tror precis du vann tråden... (y) (och jag vart inte så lite avis)
Är den köpt ny eller beggad? Har själv kikat på Hammer k4 och Felder k500, får se vad det blir i framtiden när jag får plats till en justersåg. Får man fråga vad du betalade?

xxx

Redigerat:
Xxx

Redigerat:
boohoo skrev:
Jag tror precis du vann tråden... (y) (och jag vart inte så lite avis)
Är den köpt ny eller beggad? Har själv kikat på Hammer k4 och Felder k500, får se vad det blir i framtiden när jag får plats till en justersåg. Får man fråga vad du betalade?
:cool:
Den är från -02 med en ägare sen ny. Gav 27 +moms
2.8m bord och rits.

Liten momentnyckel 2-24 Nm inhandlades då den saknades i verktygslådan
Momentnyckel och tillhörande hylsbitar inom spannet 2-24 Nm i en öppen verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rönnis skrev:
Liten momentnyckel 2-24 Nm inhandlades då den saknades i verktygslådan
[bild]
Den såg bra ut, med ett bra momentområde

En sån har jag tänkt köpt flera år men kommer alltid andra bra att ha grejer mellan.

Perfekt för cykelmekande, vart hittade du den?

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.