LHelge skrev:
Perfekt för cykelmekande, vart hittade du den?
Harald Nyborg. 399 SEK

Blev en bänkborrmaskin häromdagen, en Arboga B1004. Rätt så högvarvig sak men kommer nog funka bra i snickeriet hoppas jag. Någon som vet var man eventuellt kan hitta info om dessa maskiner? Typ manual, sprängskiss etc.

En begagnad Arboga B1004 bänkborrmaskin i ett rörigt garageverkstadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En begagnad Arboga B1004 bänkborrmaskin i ett snickeri, med synliga reglage och borrchuck.
Skapa konto

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Det är en rejäl maskin, om än extremt högvarvig. Men du kommer att klara av många av träborren på den. Själv använder jag i princip aldrig över 2000rpm. Kanske skulle det kunna gå att lägga om kugghjueln i växellådan för att få lägre utväxling?

Fick hem nytt 5 meters Hulta... Fisco måttband, kombinerad borr och försänkare, I-Boxx Active Rack och LS-Tray.
Fisco 5m måttband och kombinerad borr/försänkare förpackad på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
H
VideX skrev:
Fick hem nytt 5 meters Hulta... Fisco måttband, kombinerad borr och försänkare, I-Boxx Active Rack och LS-Tray.
Var köpte du Fisco måttbandet?

buspojken skrev:
Har aldrig hittat en Gipskniv som ligger bäst i min hand, fick rådet att prova en fällkniv, så köpte en irwin på prov, får se om den slår min stanley med dubbla blad (bäst hittills)
[länk]
Den är inte dum den där, det finns en annan Irwin som jag gillar bättre men den är god tvåa.

Efter mycket letande efter en bagagnad pelarborr typ Strands, Arboga el likn och inte hittat nån lämplig gav jag upp och köpte en sån här i stället
Ny Bosch PBD 40 pelarborr monterad på ett arbetsbord i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Rönnis skrev:
Efter mycket letande efter en bagagnad pelarborr typ Strands, Arboga el likn och inte hittat nån lämplig gav jag upp och köpte en sån här i stället
[bild]
Känner igen mig.. :)
Vad tycker du hittills? Känns ok?

Tre artiklar för att försöka mätta köptarmen. Har en snug plug som blivit slö, så den vet jag är fullkomligt utsökt. Vinkelmätaren och hyvelstålsinställningsjigen köpte jag mest för att det var bra pris. Hoppas jag.
Verktyg för hantverk inklusive hyvelstålsinställningsjigg, Snug-Plug Cutter och digital vinkelmätare på bord.
Skapa konto

• Gilla
Toddbertuzzi
  • Laddar…
Man måste offra kontinuerligt så gudarna inte blir onda...

Nya Festool verktyg och batteripaket i originalförpackning på trägolv.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Köpdjävulen vägrar ge sig. Blev en Leica CLA 290 och en SYS MINI också. Lasern behöver faktiskt ha lite kärlek den med!

erikssonandreas skrev:
Känner igen mig.. :)
Vad tycker du hittills? Känns ok?
Tycker den verkar helt ok för mina krav. Har inte riktigt vant mig än vid höjdinställningen/justeringen men det är mest en handhavandefråga. Laser krysset är inte absolut 100% rätt. Vet inte om det går att justera, har inte öppnat instruktionsboken. Men det bekymrar mig inte speciellt då jag föredrar att rikta in borren med ögon mått mot markering i ämnet i stället. Jag använder den nästan uteslutande för att borra i trä. Har borrat med små (1,5 mm) såväl som lite större (35 MM) borr och båda funkar helt enligt önskemål. Den är ju hyfsat lätt att flytta runt, bra när man har det lite trångt i verkstan. Summa summarum - jag är helt nöjd så här långt.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Åkte för att köpa en ny gipslinjal då den gamla inte är 90 grader, rätt irriterande ... Trillade in ett par andra bra att ha saker i vagnen, för alla smygar och annat som skall klyvas, med men kunde inte rättfärdiga GTS'n.

Ny gipslinjal och verktyg för byggprojekt på en Bosch kartong.
Skapa konto

• Gilla
hus520 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.