TeroM skrev:
Åkte för att köpa en ny gipslinjal då den gamla inte är 90 grader, rätt irriterande ... Trillade in ett par andra bra att ha saker i vagnen, för alla smygar och annat som skall klyvas, med men kunde inte rättfärdiga GTS'n.

[bild]
Har själv pts:en hemma, funkar riktigt bra tycker jag! Och bra köp av stativet, kanon smidigt!

Redigerat:
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Har också den och är nöjd. Spånutsuget är sådär men har å andra sidan inget att jämföra med.

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
Köpte precis en GTS10 XC från ffx.co.uk efter att ha funderat och velat kring bordssågar ett längre tag. Landar på runt 6 300 kr inkl. frakt.

Kontaktade kundtjänst för att be dom uppdatera min leveransadress och fick svar efter två minuter (!) så FFX känns stabila! Hoppas bara det inte blir någon pundare från PostNord som kör paketet sista biten hem... :)

• Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Nä, dom har sparkat alla pundare. De var för pålitliga.

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Öppen verktygslåda med en Milescraft CabinetMate, en mall för borrhål till hyllbärare, och borr magasinerade på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Litet paketet från rutlands med gott och blandat damp ned igår. Bland annat denna historia för hyllbärare.

Testat på ett par garage-skåp. Fungerar över förväntan faktiskt, rena hål utan urflisning. För priset gentemot LR-32 systemet kan jag inte klaga(och då har jag ändå holey-rail sedan innan).

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
svanstrom skrev:
Köpte precis en GTS10 XC från ffx.co.uk efter att ha funderat och velat kring bordssågar ett längre tag. Landar på runt 6 300 kr inkl. frakt.

Kontaktade kundtjänst för att be dom uppdatera min leveransadress och fick svar efter två minuter (!) så FFX känns stabila! Hoppas bara det inte blir någon pundare från PostNord som kör paketet sista biten hem... :)
Hmm, jag har aldrig gillat postkodlotteriet/Richard Sjöberg. Ännu mindre sedan Postnord tog över.

Fått hem en excenterslip från Axminster, ville ha en liten och smidig som går att koppla till dammsugare vid behov. Insatsen till L-Boxx fick jag beställa från Toolab.
Excenterslip från Bosch i en L-Boxx med slipark och dammsugarslang.
Skapa konto

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
svanstrom skrev:
Hoppas bara det inte blir någon pundare från PostNord som kör paketet sista biten hem... :)
Ingen risk, de lägger bara en avi i brevlådan ett par dar efter paketets ankomst till Sverige. Avin säger att du inte var hemma när de inte försökte leverera paketet, och så får du ev veta var du kan hämta paketet själv.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
hafiack skrev:
Gör väll ett första inlägg här i inköpstråden efter gårdagens köp. En felder K700 :):cool:

[bild]
Vad Skumm den ser ut... Spegelvänd jämfört med den vi har på jobbet... Eller har du monterat justerbordet avigt?

Anhållet är monterat på framsidan av bordet, lämpligt när man delar stora skivor, när slaglängden i annat fall inte räcker till.

T
Åkte till Jula igår för att köpa en bordcirkelsåg till att klyva lister och passbitar till köket för 1300kr, slutade med att jag åkte från Bauhaus istället med en PTS-10 med rullbordet jag också :)
Nya Bosch PTS-10 bordcirkelsåg och PTA 2000 rullbord i förpackningar på ett stökigt garagegolv.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Är det småpill med lister (<1,2m) så tycker jag den funkar tillfreds även där vid gering.

Cheesen
Daniel_N skrev:
Anhållet är monterat på framsidan av bordet, lämpligt när man delar stora skivor, när slaglängden i annat fall inte räcker till.
Ja just ja, tänkte inte på att man kan göra så också... Använde bara klyvanhållet när så stora saker ska genom sågen. Det är enklare.

Som jag längtat, och tid har det tagit, men nu äger jag äntligen en Stanley 71. Restaurering nästa!

En gammal Stanley 71 handöverfräs som ligger på ett bord, i behov av restaurering.
Skapa konto

• Gilla
AFredriksson och 6 till
  • Laddar…
jonmo skrev:
Som jag längtat, och tid har det tagit, men nu äger jag äntligen en Stanley 71. Restaurering nästa!

[bild]
Gratulerar!
Ett väldigt användbart verktyg.

Är den så gammal att den inte har någon djupinställningsmutter?
Förövrigt så passar Veritas bett i de här gamla Stanley.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.