https://www.amazon.se/dp/B073K13Z4Z/ref=cm_sw_r_cp_api_i_YN45AQZQ765NSF9CA554

Appendix Appendix skrev:
[länk]

Jag slog till på en färgspruta. Med tanke på de stora målerijobb som kommer framöver här så är det där nog en livförsäkring.
Stoppa din beställning :surprised:.
Om du har en Hornbach i närheten så blir priset 3150.60 med Hornbach prisgaranti istället för 5495:-
Då blir där ytterligare 350:- över till färg :rofl:

• Gilla
Qjanto
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Det där blir intressant! När testar du?
Jag ska inskaffa byggställning och sen blir det furutaket och väggari vardagsrummet.
Och sen inte mindre än fyra byggnader som ska fasadmålas på sikt....

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Beställde en Hörby bruk skottkärra av Bauhaus. Den lite billigare B35G, som vad jag förstod skulle betyda glidlagrat hjul. Det som levererades var dock en B35K med kullagrat hjul. Mrs nanowire, som fick den i förtidig födelsedagspresent, blev hur som helst mycket nöjd :D
Grön Hörby bruk skottkärra modell B35K med snö på vinterns veranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Etikett på en grönmålad Hörby Bruk skottkärra med artikelnummer och modell Ekeby B35 K.
Skapa konto

• Gilla
hydrolift och 9 till
  • Laddar…
engs
Appendix Appendix skrev:
[länk]

Jag slog till på en färgspruta. Med tanke på de stora målerijobb som kommer framöver här så är det där nog en livförsäkring.
Går det att använd med slamfärg i en sån där?
Edit, färg till ett plåttak skulle nog vara ännu bättre användningsområde, nästan inget att maskera.

Redigerat:
engs engs skrev:
Går det att använd med slamfärg i en sån där?
Edit, färg till ett plåttak skulle nog vara ännu bättre användningsområde, nästan inget att maskera.
Slamfärg går dessvärre inte.
Måste ha speciell färgspruta till det.

• Gilla
Qjanto
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Det där blir intressant! När testar du?
Jag köpte en förra året, började med att måla uthuset, typ 40m2, tog längre tid att efterstryka än att spruta på. Fungerar utmärkt och jag tycker att den levererar i nivå med reklamen på YouTube.

• Gilla
Qjanto
  • Laddar…
C corre skrev:
Jag köpte en förra året, började med att måla uthuset, typ 40m2, tog längre tid att efterstryka än att spruta på. Fungerar utmärkt och jag tycker att den levererar i nivå med reklamen på YouTube.
Jag har ett jobbigt furutak som skall bli vitt i framtiden. Kanske kan vara lämpligt objekt...

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
F Fluxor skrev:
Jag har ett jobbigt furutak som skall bli vitt i framtiden. Kanske kan vara lämpligt objekt...
Jag köpte med plaststativet, vilket jag ångrar, rent rengöringsmässigt ;) Annars så är jag väldigt nöjd, dag två körde vi med en sopsäck över maskinen :)

• Gilla
Qjanto och 2 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Det är det definitivt. Köpte en i höstas och har bara hunnit måla takpanelen i vardagsrummet, men bara för det taket hade det varit värt ett köp. Grymt resultat och tisbesparing.

• Gilla
Qjanto och 2 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
[länk]

Åhhhh!!! Det kliar i köp-fingret!!

Det jag har förstått är att även om den där ger mindre färgdimma än billigare så gäller det att plasta in allt som inte ska målas.

Men jag har sånna ytor att måla i vardagsrummet att det där kommer spara en veckas jobb i ren strykning.
Och för det är det värt 3500.

Räknar man sen in allt annat på fastigheten som ska målas. Så är det värt rätt mycket :)

Det finns en massa olika munstycken och tillbehör sen för olika material. För flöde och spridning.
De flesta färger behövs tydligen itne spädas men exv täckfärg och grund ska spädas 5-10%. Liksom plastfärg.

Sen får man ju räkna med en spruta att när man kört den ett tag är det en timmes rengöring inför kvällen om man ska vara noga.

Och.... Som med släp. Låna inte ut din färgspruta.

• Gilla
Qjanto och 7 till
  • Laddar…
Cheesen
Inget inköp... Fyllde år och fick en momentnyckel.
En ny momentnyckel i förvaringsasken ligger på en träbänk, gåva i väntan på att bygga hyllan.
Skapa konto

I väntan på sommardäcksbyte... Utsikt över snötäckt bostadsområde med hus och trädgårdar sett från ett fönster.
Skapa konto

Så får jag väl snickra ihop en hylla till momentnycklarna så att det blir nån ordning på torpet.

• Gilla
BlueX och 10 till
  • Laddar…
Fick ProDealen godkänd i måndags, idag plingade det till i telefonen.
"Välj leveransalternartiv" :love:
Rejäl kartong, 41kg.
Kartong från Bosch Professional med bild av sågbordet GTA 60W, oöppnad och stående på ett betonggolv.
Skapa konto

Hela sågbordet monterades på ca 10min, skruvarna kom tydligt uppdelade för varje moment.
Nytt hopmonterat sågbord i en garageverkstad med trähyllor och däck i bakgrunden.
Skapa konto

Ser ut att vara likadana fästen som till GTA3800. (y)
Nymonterat sågbord med utdragbara armar och gummihjul i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto

2,5 fullt utdraget, bra känsla.
Ett nytt sågbord fullt utdraget i ett garage, med hjul och skruvar ordentligt monterade.
Skapa konto

Hård gummihjul, istället för de tidigare lufthjulen som var standard då GTA60W inhandlades för säkert 10år sedan.
Om det är värt 3800? Det får tiden utvisa.. ;)
Nu "ingick" det vid köp 18V Biturbo kap&ger, kampanjen gäller nog april ut.

• Gilla
  • Älska
FreQa och 11 till
  • Laddar…
Q
Paket från amazon.se kom idag...

• Makita trådlös trimmer i förpackning bredvid en Bosch borrset.
    Skapa konto
  • Gilla
Lintto1 och 13 till
  • Laddar…
Idag vet jag inte men hämtade iaf precis ut ett paket med prylar. Blev lite konfunderad redan när avin dök upp för jag väntade inte paket.

Öppnade paketet. Hmm. 4 fina slipade 8mm axlar i olika längder, 2 långa o 2 korta. Mindes jag beställt dessa o att det va noga med längderna o att jag surfa rundor på Aliexpress för att hitta rätt. Men 3 kinabeställningsleveransmånader senare står jag här o har fanimej ingen aning vad dessa skulle va till. Inte första gången det händer....dom får hamna i bra att ha lådan.:rolleyes:

Fyra slipade stålstänger i olika längder placerade på bubbelplast.
Skapa konto

Fyra slipade axlar i 8mm olika längder, två långa och två korta, på bubbelplast.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
VidarH och 23 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.