H HM2020 skrev:
Kan det bli bättre start på helgen än att få massa härliga hårda paket? :love::rofl:
Trevlig helg!
Jag tror fan inte det:p

• Gilla
HM2020
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Fick paket från Tyskland idag med två maskiner jag har suktat länge efter:love:

[bild]
hur mycket spara du att köpa från tyskland?

T
Bra med batteridriven bygglampa med tryck i.

Batteridriven Makita bygglampa i förpackning på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Bra med batteridriven bygglampa med tryck i.

[bild]
Bra tryck i den, verkar vara ungefär 150 W led att döma av ljusflödet :)

T
nanowire nanowire skrev:
Bra tryck i den, verkar vara ungefär 150 W led att döma av ljusflödet :)
Ja 10.000 lumen kommer man en bit på :)

D dilemma skrev:
Det lilla jag hunnit prova dem efter upppackning så känns de mycket bättre än Bachos och 280 för 4 st 12” känns extremt prisvärt - just nu iaf :)
Uppdatering - lite bökiga när man ska släppa på trycket men i övrigt gillar jag dem skarpt, bra kraft i dem, känns betydligt bättre än de motsvarande Bahcos jag har.
Fortfarande nöjd mao

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
M maria01 skrev:
hur mycket spara du att köpa från tyskland?
Trots frakt på 280 kronor och någon jävla avgift till Paypal på 190 kronor sparade jag drygt 1 200 kronor.

• Gilla
hus520 och 3 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Trots frakt på 280 kronor och någon jävla avgift till Paypal på 190 kronor sparade jag drygt 1 200 kronor.
det blir mycket man kan ju tycka att det borde vara samma pris inom eu

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
NOS, new old stock, kan vara det bästa jag vet :love:
Tove 30” / 75 cm
[bild] [bild]
Var/hur hittar man sådana juveler? :ok::D

M maria01 skrev:
det blir mycket man kan ju tycka att det borde vara samma pris inom eu
Lite OT...

De hade en plan om att ha samma priser i EU för något år sedan. Tror det funkade i 3 månader eller något, sedan var det mycket billigare att köpa från Tyskland igen.

De har roligare kampanjer i Tyskland också. Köpte en TPC18/4 Basic för typ 2000kr med ett 5,2 batter i höstas.

Förbrukning typ klingor och slippapper är väldigt mycket billigare i Tyskland. Jag brukar handla på Rubart.

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
D dilemma skrev:
[bild] [bild]
tvingar & cyklon från Banggood
Hur tycker du Banggood fungerar?
Har aldrig beställt därifrån men funderar på att beställa en T-linjal (Veiko)…

Har läst en hel del negativa kommentarer om Banggood… :thinking:

Jag har beställt mycket från banggood, har i stort bara gott att säga.
Visst att någon vara kanske inte stämmer med beskrivningen eller är dåligt packad etc. Men det har alltid löst sig relativt smidigt med antigen kompensation, helt pengarna tillbaka, eller ny vara. Ibland kan det krävas lite engagemang för att de ska acceptera men oftast går det smärtfritt.
Ibland kan leveranstiderna vara väldigt långa, men tycker det blivit bättre också.

Edit:
Men man måste kolla vad man köper, en del saker håller hög klass medan vissa är riktig dåliga. Det går till viss del se i kommentarerna. ibland måste man engagera sig och läsa kommentarerna också, det verkar som lågt betyg riskerar att försvinna, så även en negativ kommentar med bra information kan ha 5 stjärnor... så finns alla nivåer på kvalité att vara observant på. Dock har jag flera gånger fått kompensation för saker jag tyckt hållt orimlig dålig kvalité, men det brukar kräva mer jobb än saker som gått sönder i leverans etc.

Redigerat:
  • Gilla
Lintto1 och 5 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Jag har beställt mycket från banggood, har i stort bara gott att säga.
Visst att någon vara kanske inte stämmer med beskrivningen eller är dåligt packad etc. Men det har alltid löst sig relativt smidigt med antigen kompensation, helt pengarna tillbaka, eller ny vara. Ibland kan det krävas lite engagemang för att de ska acceptera men oftast går det smärtfritt.
Ibland kan leveranstiderna vara väldigt långa, men tycker det blivit bättre också.
(y)

Igår hittade jag en liten, sliten, misshandlad och rostig plåthammare. Vad jag vet har jag inte någon som helst nytta av den heller? Men sedan när har det hindrat någon här? Jag hoppas att den blir kul att göra iordning och kanske bli använd en gång eller två därefter... En gammal sliten plåthammare med rost och trähandtag ligger på ett träbord bredvid en skruvmejsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Igår hittade jag en liten, sliten, misshandlad och rostig plåthammare. Vad jag vet har jag inte någon som helst nytta av den heller? Men sedan när har det hindrat någon här? Jag hoppas att den blir kul att göra iordning och kanske bli använd en gång eller två därefter...[bild]
Det där är väl en hammare för skomakare

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.