3 337 322 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Trycker du i mycket fett i varje smörjställe? Kör ånglok på sommaren och där är det hyfsat mång ställen att smörja men det brukar räcka med några pump i varje, så en vanlig enhandsspruta funkar finfint.D Danieln84 skrev:
Den där ser rätt klumpig ut att bära på.
Egentligen köptes den främst för att fylla centralsmörjninsbehållaren på minigrävaren. Det finns särskilda sprutor för att pressa i fett snabbt i den, men de kostar mer än dubbelt så mycket som denna. Hittils har jag fått stå och pumpa i 1-2 patroner manuellt i behållaren och det har varit lite jobbigtHennke85 skrev:
Men det blir några tag i varje led på lastmaskinen också, så det är bekvämt där med. Det går åt ca 3/4 patron varje gång jag smörjer den.
Man kan ställa in hur mycket fett som skall levereras, exempelvis 1-5 på den vi har på jobbet. Makalöst smidig, man kan fästa slangen med en hand, sen med den andra fyller man, sen byter man nippel utan att släppa sprutan.Hennke85 skrev:
Själv har jag köpstopp som endast begränsas av ett nytt inköp. Då faller automatiskt ett nytt köpstopp ut. Om jag blickar bakåt så kan jag konstatera att en övervägande del av de minuter som gått de senaste åren har köpstopp varit aktuellt. Endast en bråkdel av minuterna har köpstoppet varit åsidosatt.
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Lagom?Frustrator skrev:
Jag är ju nybörjare på området men det är denna https://nl-m.banggood.com/DIY-White-SN50T6-Turbocharged-Cyclone-Dust-Collector-Cyclone-Separator-Industrail-Vaccum-Cleaner-Filter-Set-p-1651328.html