jonmo jonmo skrev:
Hittade en ny loppis. Finns en del pjäser där som gör att jag önskar att verkstan varit färdig än mer...

Men detta var ett bra byte för 250 kr... Svetstänger, bultsax, tving och mikrometer var faktiska behov, resten är bonus.
Fina inköp för pengen!
Tycker jag känner igen stämjärnet (eller modellen) från en på forumet nylig ställd fråga:
https://www.byggahus.se/forum/threa...tigt-seg-byggtrad.283552/page-45#post-4560792

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
De där pjäserna köpte du väl och förvarar tills jag kan komma upp och hämta?
Men så bra, det är nästgårds så då kan du hämta svarven samtidigt? :D

nanowire nanowire skrev:
Men så bra, det är nästgårds så då kan du hämta svarven samtidigt? :D
Är ju ingen transportfirma som vill hjälpa till :( (och frun tyck r dåligt att jag skulle vara borta 2 dygn och hämta just nu..)

Skulle in på Bauhaus o pruta på en AEG 16g-pistol och hittade den här rackaren för ett väldigt bra pris.

De va för snåla på spikpistolen, men jag tyckte den vägde för mycket ändå får bli en för tryckluft i stället.

• Hand håller en gul och svart RYOBI borrskruvdragare i förpackning framför en utförsäljningsskylt med -70% rabatt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Började sina med presskontakter, men nu har jag för ett tag. Mycket praktiskt med en platt sortimentask som dessutom innehåller krympslang. Passar per-fucking-fekt, vi vet alla att kvadratmeter-priserna här i innerstan gör att varje kubik-centimeter måste klämmas ut ut förvaringen!
Sorteringslåda med presskontakter och krympslang i olika färger och storlekar organiserade i fack.
Skapa konto
Platt sortimentask med krympslang förvaras effektivt på hylla med begränsat utrymme.
Skapa konto

• Gilla
Martin.M och 4 till
  • Laddar…
En låda karmskruv till samlingen:cool:
Förpackning med startkit för karmskruvssystem inklusive verktyg och skruvar visad ovanpå en arbetsyta.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Trälåda märkt med "BOSCH" på ett träbord som använts för att köpa forstnerborrar med rabatt.
Skapa konto
Ett kit forstnerborrar i olika storlekar ordnade i en träask med svart skuminsats.
Skapa konto

Brände mina ”100:- i rabatt" i Amazon appen på ett kit forstnerborrar sista dagen rabatten gällde.
:cool:

• Gilla
  • Älska
Lintto1 och 11 till
  • Laddar…
Femi bänk & bandslip
Med extra slipband
:cool:
Ny Femi bänk- och bandslipmaskin i låda med extra slipband.
Skapa konto

• Gilla
jackt och 5 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Började sina med presskontakter, men nu har jag för ett tag. Mycket praktiskt med en platt sortimentask som dessutom innehåller krympslang. Passar per-fucking-fekt, vi vet alla att kvadratmeter-priserna här i innerstan gör att varje kubik-centimeter måste klämmas ut ut förvaringen!
[bild] [bild]
För att få till pressningen bättre än med en sån där sunkig multitång, fick det även bli en vettig presstång. För lödkolven, koppartrassel. För krympslangen, en butandriven värmepenna. Den är massa andra saker också såklart, exvis en lödpenna, men den köptes specifikt krympning då den jag köpte för något år sen sprungit läck. Pincetterna är något jag saknat tidigare, behöver plastpincetter för Legobygge ibland när man gör det på allvar.

Har nu bestyckat bokhyllelabbet med dessa tillskott, och det börjar kännas komplett. Vet inte vad jag saknar riktigt nu, men jag ser nog en ny och bättre lödpenna i korten framöver...
Verktygsuppsättning med presstång, pincetter, lödkolv och värmepenna för Legobygge och elektronikprojekt.
Skapa konto

• Verktygsskåp med elektronikutrustning inklusive presstång, värmepenna, lödkolv och pincetter.
    Skapa konto
  • Gilla
Pysslarn och 7 till
  • Laddar…
Köpte på mig en Hultafors gipsvinkel. Kommer dock använda den uteslutande till trä och inte gips.
En Hultafors gipsvinkel som ligger på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Köpte på mig en Hultafors gipsvinkel. Kommer dock använda den uteslutande till trä och inte gips.
[bild]
Precis vad jag också villhöver!
Var handlade du?
Är 120 att föredra framför 90, fördelar/nackdelar?

• Gilla
john.h
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har en 120, då jag kör 1200x2400 skivor, men det är ju även smidigt då skivorna ska delas på längden.:)

Den hade kunnat utvecklats något om man hade en gummilist på baksidan av linjalen för att få grepp på skivan.

• Gilla
trojlee och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag har en 120, då jag kör 1200x2400 skivor, men det är ju även smidigt då skivorna ska delas på längden.:)

Den hade kunnat utvecklats något om man hade en gummilist på baksidan av linjalen för att få grepp på skivan.
Montera Festools
Häftunderlag FS-HU 10M

• Gilla
GEGS
  • Laddar…
richardtenggren
V Vante skrev:
Montera Festools
Häftunderlag FS-HU 10M
Ja precis vad jag hade i åtanke :) Får köpa en nästa gång jag är till handlaren, behåller gärna de jag redan har på Festoolskenorna ;)

Annars skulle väl en vanlig snabbtving funka också, bara klämma lite på linjalen? Kanske ett användningsområde för Bahcos snabbtving?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.