3 347 528 läst · 16 525 svar
3348k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Fina inköp för pengen!jonmo skrev:
Tycker jag känner igen stämjärnet (eller modellen) från en på forumet nylig ställd fråga:
https://www.byggahus.se/forum/threa...tigt-seg-byggtrad.283552/page-45#post-4560792
Verktygstokig
· Halland
· 7 572 inlägg
Skulle in på Bauhaus o pruta på en AEG 16g-pistol och hittade den här rackaren för ett väldigt bra pris.
De va för snåla på spikpistolen, men jag tyckte den vägde för mycket ändå får bli en för tryckluft i stället.
De va för snåla på spikpistolen, men jag tyckte den vägde för mycket ändå får bli en för tryckluft i stället.
Började sina med presskontakter, men nu har jag för ett tag. Mycket praktiskt med en platt sortimentask som dessutom innehåller krympslang. Passar per-fucking-fekt, vi vet alla att kvadratmeter-priserna här i innerstan gör att varje kubik-centimeter måste klämmas ut ut förvaringen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
För att få till pressningen bättre än med en sån där sunkig multitång, fick det även bli en vettig presstång. För lödkolven, koppartrassel. För krympslangen, en butandriven värmepenna. Den är massa andra saker också såklart, exvis en lödpenna, men den köptes specifikt krympning då den jag köpte för något år sen sprungit läck. Pincetterna är något jag saknat tidigare, behöver plastpincetter för Legobygge ibland när man gör det på allvar.jonmo skrev:
Har nu bestyckat bokhyllelabbet med dessa tillskott, och det börjar kännas komplett. Vet inte vad jag saknar riktigt nu, men jag ser nog en ny och bättre lödpenna i korten framöver...
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag har en 120, då jag kör 1200x2400 skivor, men det är ju även smidigt då skivorna ska delas på längden.
Den hade kunnat utvecklats något om man hade en gummilist på baksidan av linjalen för att få grepp på skivan.
Den hade kunnat utvecklats något om man hade en gummilist på baksidan av linjalen för att få grepp på skivan.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg