3 337 322 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 455 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 455 inlägg
Gör den inte det så får man väl helt enkelt köpa till ett extra batteri att byta till. Eller kanske två, så att man alltid kan ha ett i maskinen, ett fulladdat, och ett på laddning. Och så kanske man behöver ett par nya snickarbyxor med reservbatterificka. Men då matchar inte flanellskjortan så man måste köpa en ny sådan också, och då är det väl lika bra att köpa nya hörselskydd med bluetooth, men sågen har ju ingen bluetoothkoppling så då kanske det är bäst att också köpa en ny bilstereo anläggning med bluetooth. Fast då behöver man ju köpa en minigrävare att montera stereon i.... Fan, det blir en dyr såg det där!
Ja, det är bara en fråga om hur många batterier du har tillgängliga. Jag hade snickare på plats 2013 som lade råspont på gäststugan, 5x3 meter, och hade en Makita 10,8V cirkelsåg. Den såg ut som en leksak med sina mått och den tunna klingan, men den tuggade sig igenom bräderna utan problem. Mkt behändig maskin.FreQa skrev:
Beställde några Besseytvingar från amazon förra veckan. Det stod något om ”beställ nu - bara fyra kvar”. Säkert bara trams för att locka till avslut tänkte jag, med det var bra pris så jag beställde fyra. Det verkar faktiskt varit helt sant att de var på upphällningen, för nu går de inte att beställa längre och jag har fyra olika paket på väg från fyra olika lager med en tving i varje. #koldioxidskam
Nyss kom den första.
Nyss kom den första.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag misstänker att jag är den skyldige till hjulen.J JFrisk skrev:
Jag satte dem utan snabbfästet på min Luna Z50, den maskinen ska väga 100-135 kg ( lite oklart )
På den maskinen funkar hjulen bra, pedalen uppfälld står den på maskinstativet. pedalen nertrampad rullar den helt ok på ett slätt betonggolv. Jag har maskinen vilande på hjulen intill en vägg och rullar fram den för användning.
Vad betalade du för dem? Vilken storlek?Hep skrev:Beställde några Besseytvingar från amazon förra veckan. Det stod något om ”beställ nu - bara fyra kvar”. Säkert bara trams för att locka till avslut tänkte jag, med det var bra pris så jag beställde fyra. Det verkar faktiskt varit helt sant att de var på upphällningen, för nu går de inte att beställa längre och jag har fyra olika paket på väg från fyra olika lager med en tving i varje. #koldioxidskam
Nyss kom den första.
[bild]
https://www.amazon.se/gp/product/B00814A606/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o03_s01?ie=UTF8&psc=1
25 cm spännvidd. Jag gav 180 och nu ligger de på 200, så det var kanske ingen galen rabatt. Fast den jag fått känns stabil, så även om jag inte gillar högblankmålade trähandtag är jag nöjd.
25 cm spännvidd. Jag gav 180 och nu ligger de på 200, så det var kanske ingen galen rabatt. Fast den jag fått känns stabil, så även om jag inte gillar högblankmålade trähandtag är jag nöjd.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Frun fiskade upp dessa på väg hem från jobbet idag, en sen farsdags-present kanske?
350. Ville framför allt ha den långa slangenmrVoodoo skrev:
Min Kollega skall provköra hos sig idag. Jag har några veckor kvar. Största frågetecknet är nog om man bör efterrolla, eller om det blir bra att bara spruta. Skall spruta ca 200m2 väggar och 85m2 tak.