LoweW
D dilemma skrev:
[bild] [bild]
Såg någon som länkade till dessa för ett tag sen o efter lite funderande så köpte jag dem från Banggood. Planen är att bygga en arbetsbänk i vinter, får se om det blir en projekttråd eller inte :rolleyes:
Skapa en projekttråd! Älskar att se väldesignade arbetsbänkar och om du lagt så mycket cash på bara hjulen kan det ju inte gå fel :D(y)

• Gilla
dilemma och 1 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
[bild] [bild]
Såg någon som länkade till dessa för ett tag sen o efter lite funderande så köpte jag dem från Banggood. Planen är att bygga en arbetsbänk i vinter, får se om det blir en projekttråd eller inte :rolleyes:
Tittade också lite på dem, behöver något till bandsågen. Vad är intrycket? Känns de bra eller bör jag leta vidare?

• Gilla
dilemma
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Tittade också lite på dem, behöver något till bandsågen. Vad är intrycket? Känns de bra eller bör jag leta vidare?
Behöver lägga helgen på att fixa lite räcken t halvfärdiga pooldäcket men ska se om jag kan smälla ihop ngt snabbtest i garaget, om inte annat kanske lite fler bilder o mäta godstjocklek o sånt funkar som start?
(Har bara öppnat lådan o kollat lite på prylarna än :))

D dilemma skrev:
Behöver lägga helgen på att fixa lite räcken t halvfärdiga pooldäcket men ska se om jag kan smälla ihop ngt snabbtest i garaget, om inte annat kanske lite fler bilder o mäta godstjocklek o sånt funkar som start?
(Har bara öppnat lådan o kollat lite på prylarna än :))
Finns alltid en del att avsluta såhär innan vintern kommer på riktigt.
Lite fler bilder och godstjocklek är en mycket bra start, likaså den första känslan av produkten. Man brukar få en ganska bra uppfattning när man får se produkten i verkligheten jämfört med bara på bild. Banggoods recensioner är tyvärr inte alltid lätta att tolka.

P
mexitegel mexitegel skrev:
Tack, ja det fanns ju massor av modeller. Den ena fiffigare än den andra. Men när jag stod där och försökte välja kom jag att tänka på att pappa nog haft sin klassiska Stanley-kniv i närmare 40 år. Då var valet enkelt :)
Har ärvt en likadan efter min pappa. Säkert inköpt på 60-70 talet.

Lite overkill för trädgården kanske men jag kommer inte in i komposthögen med en otandad skopa och det här är åtminstone en lösning på problemet.

Grönt och svart tandat skopor från Avant fastspända på en pall, möjligen för trädgårdsarbete eller komposthantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor tandad skopa fäst på maskin för grävarbete i trädgården, med löv och gräs i bakgrunden.
Skapa konto
Grönt fordon framför en stor komposthög med löv i en trädgård vid vattnet.
Skapa konto
Minigrävare med skopa full av löv i en trädgård som används för att röja i komposthögen.
Skapa konto
En stor hög med löv framför en grävmaskins skopa, redo att grävas i en trädgård.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
AXS
F fiskbuggaren skrev:
Lite overkill för trädgården kanske men jag kommer inte in i komposthögen med en otandad skopa och det här är åtminstone en lösning på problemet.

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Är det en 528? Kanske måste skaffa något liknande, tycker skopan alltid har fel storlek. Rymmer antingen för lite eller blir för svårt att få in i högen.

AXS AXS skrev:
Är det en 528? Kanske måste skaffa något liknande, tycker skopan alltid har fel storlek. Rymmer antingen för lite eller blir för svårt att få in i högen.
423, jag ville ha den lättaste som inte uppenbarligen var en leksak. Naturligtvis saknar jag i efterhand lyftkapaciteten ibland.

• Gilla
Joakim Alpsten och 1 till
  • Laddar…
Fick äntligen ihop såg och bänk, toppen med dammsugaren kopplad till sågen.
Tog lös böjen för röret på slangen och det passade direkt i med låsning och allt

Kap- och geringssåg monterad på bänk med ansluten dammsugare i ett arbetsrum.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Fortsätter med 12V träsket.
12V skruvdragare och en liten cirkelsåg med märket Bosch på ett arbetsbord, intill en avbitartång.
Skapa konto

Hade inget direkt behov men behövde fylla ut kartongen då jag behövde tången.
Båda funkar bra. Lillsågen känns lite som en leksak, väldigt tyst men den kan säkert ge en kickback

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Fortsätter med 12V träsket.
[bild]
Hade inget direkt behov men behövde fylla ut kartongen då jag behövde tången.
Båda funkar bra. Lillsågen känns lite som en leksak, väldigt tyst men den kan säkert ge en kickback
Vad har du sågat med den så här långt?
Jag har exakt 0st 12V cirkelsågar så platsen borde finnas... :oops:

• Haha
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bara testat sågat spår längs en Hultafors speedsquare och kapat skivor. Trots sin lilla diameter på klingan går den styra rakt utn anhåll.
En tanke finns också om man behöver såga på trävaruhuset eller någon annan stans på gården. En 18v blir lite klumpig.
Träsågning med Bosch handverktyg vid arbetsbänk, sågsnitt i träplanka och sågspån synligt.
Skapa konto

• Gilla
ceson och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag har gjort en styrskena av masonite till min och kapat 22mm MDF och folierad spånskiva med mycket gott resultat. Det känns som en leksak men levererar över förväntan. Klart värt de där 1100:- jag betalade (utan batteri).

• Gilla
ceson och 3 till
  • Laddar…
ClasseClas
FreQa FreQa skrev:
Bara testat sågat spår längs en Hultafors speedsquare och kapat skivor. Trots sin lilla diameter på klingan går den styra rakt utn anhåll.
En tanke finns också om man behöver såga på trävaruhuset eller någon annan stans på gården. En 18v blir lite klumpig.
[bild]
En klassiker är att rensåga råspont på taket efter läggning. Då är det bra med en lätt maskin utan någon trasslig elsladd.

• Gilla
Niklasgustaf och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
En klassiker är att rensåga råspont på taket efter läggning. Då är det bra med en lätt maskin utan någon trasslig elsladd.
orkar den en hel sida takfall?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.