Jonas Persson
bulleribock bulleribock skrev:
Här köpte jag men då för ca 650
[länk]
Men den vanligaste typen för små skruvar som används på det mesta som kommer från Asien finns inte med, JIS saknas som vanligt. :(

Den dagen Wera eller något annat kvalitétsmärke har det slår jag till.

D Danieln84 skrev:
En strömfördelare från Amazon. 3-fas in och 3-fas samt 3x Schuko 230V ut, som går på varsin fas. Tanken är att kunna belasta elverket någorlunda jämnt vid ett eventuellt strömavbrott (har 3st frysar och 1st kyl). 350 spänn tyckte jag var ett bra pris, och den känns rejäl!

Har sneglat på byggcentraler men de fördelar i regel bara uttagen på två faser, i alla fall de för rimliga pengar

[bild]
Är sugen själv. Länk?

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Men den vanligaste typen för små skruvar som används på det mesta som kommer från Asien finns inte med, JIS saknas som vanligt. :(

Den dagen Wera eller något annat kvalitétsmärke har det slår jag till.
Raka moderna Philips mejslar funkar rätt bra på JIS.

U
D Danieln84 skrev:
[länk]

Finns lite olika varianter på länken.
det skulle va intressant att se hur den ser ut invändigt :)

D Danieln84 skrev:
En strömfördelare från Amazon. 3-fas in och 3-fas samt 3x Schuko 230V ut, som går på varsin fas. Tanken är att kunna belasta elverket någorlunda jämnt vid ett eventuellt strömavbrott (har 3st frysar och 1st kyl). 350 spänn tyckte jag var ett bra pris, och den känns rejäl!

Har sneglat på byggcentraler men de fördelar i regel bara uttagen på två faser, i alla fall de för rimliga pengar

[bild]
Angående byggcentral; det är ju just en central, med dinskena och standardkomponenter, så bör gå att fördela uttagen över lasterna precis som man vill?
Denna ser dock perfekt ut för ditt speciella ändamål.

Jonas Persson
bulleribock bulleribock skrev:
Raka moderna Philips mejslar funkar rätt bra på JIS.
Du drar lätt sönder de små 00, 000 varianterna. Det sker aldrig om du har rätt mejsel. JIS fungerar även på Phillips och slinter inte lika lätt. Jag har JIS-mejslsr i alla storlekar, men som sagt inte i en sats som den från Wera.

Äntligen fyndade jag!
Rostiga skorstensrör och tänger av järn i en släpvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skorstensrör så det räcker ett tag (vad jag gör med de med flänsar vet jag ej)
Rostiga skorstensrör och gamla smides tänger ligger på marken i solskenet.
Skapa konto

Mina första tänger, tror de duger.
En rostig ambolt i gräset under soligt väder.
Skapa konto

Och kunde inte hålla mig, lite nytta har jag allt av den!

• Gilla
fremax och 11 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Angående byggcentral; det är ju just en central, med dinskena och standardkomponenter, så bör gå att fördela uttagen över lasterna precis som man vill?
Denna ser dock perfekt ut för ditt speciella ändamål.
Ja, absolut! Det blir dock en lite dyrare lösning. Speciellt som jag misstänker att en sådan ändring kräver behörighet. Men det var plan B om jag inte hittat denna :)

U Utsliten och utdömd skrev:
det skulle va intressant att se hur den ser ut invändigt :)
Är inte jättesugen på att pilla isär den, Alla uttagen måste lossas för att dela den. Och frågan är om den är tätad med gummipackning eller med något silikon och hur tät den i så fall blir när man haft den öppen. Så jag säger nog pass på den :)

Färgglada plastfack i öppen verktygslåda för organisering i garaget.
Skapa konto

Ytterligare ordning skall skapas i garaget:cool:

• Gilla
fremax och 7 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
[bild]
Ytterligare ordning skall skapas i garaget:cool:
Vad är det för produkt? Jag funderar själv på att styra upp mina konservburkar lite.

Alatan Alatan skrev:
Verkar ha fått smak för stora gamla verktyg. Dagens köp, troligtvis ett Söderfors på 64kg.

[bild]
Råkade köpa mig ett litet skruvstycke från Bofors på blyga 20kg igår. Det stora tog upp lite väl stor plats på bänken får jag erkänna, så detta blir perfekt att ersätta det befintliga skruvstädet med. 64kg stycket kommer att bli fristående på en huggkubbe eller liknande.

240424702_4432720320099829_550722919299963432_n.jpg
241379978_4433005376737990_7658112903188519756_n.jpg

• Gilla
FreQa och 4 till
  • Laddar…
Det är en insertbox till en bosch l-boxx 102. Finns oändligt med inredningar till dessa. Smidigt att slita med sig till stugan när maskiner av samma fabrikat ska med. Vet dock inte vad jag ska ha i den ännu, har redan 2 essbox med inomhus/utomhusskruv i och sedan raaco lådor till borr/bits/plugg/el...något bra tips?:p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.