FreQa FreQa skrev:
Har inte du redan en sån?
12V-15FC..:whistle:
Tänkte ställa in den i huset, du vet effektivisera skruvandet av möbler, slippa gå ut i garaget och hämta in.;):crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Kalendern och 5 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Se till att behålla sambon du har. De som har en sån inställning växer inte på trän.

Själv mörkade jag just ett inköp från Kreg-kampanjen hos proffsmagasinet. Eller jag mörkade väl inte, har bara inte sagt något än. Tänkte kanske göra detsamma med en sänksåg snart också.
Jag måste säga att även jag har det bra med en förstående sambo. Hon har aldrig nämnt ett ord om alla verktygsinköp dom sista 10 åren. Kanske har att göra med att hon själv brukar få nytta av dessa då hon beställer olika möbler av mig.
Hur som helst så kände jag ändå under senaste black Friday att jag inte kunde stå för alla inköp, ens för mig själv, men det blev för bra för att låta bli. Haha...
Bävar lite inför årets upplaga.
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Jag måste säga att även jag har det bra med en förstående sambo. Hon har aldrig nämnt ett ord om alla verktygsinköp dom sista 10 åren. Kanske har att göra med att hon själv brukar få nytta av dessa då hon beställer olika möbler av mig.
Hur som helst så kände jag ändå under senaste black Friday att jag inte kunde stå för alla inköp, ens för mig själv, men det blev för bra för att låta bli. Haha...
Bävar lite inför årets upplaga.
”Jag handlar - Jag lever”
 
  • Gilla
  • Älska
Kalendern och 3 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Toolab levererar överraskande snabbt.

Skall användas för att fräsa ur för Tectus 340 gångjärn. Har jag tagit mig vatten över huvudet? Väntar på en 30mm kopierring från Amazon bara...
Utmaningen blir att hålla den stadigt klämd över dörrbladet och karmen
 
A atomlab skrev:
Utmaningen blir att hålla den stadigt klämd över dörrbladet och karmen
Jag är mest orolig för karmen... Eller karm och karm, dörren köptes utan karm. Gå gjärnen fästs direkt i regelverket, men det ska väl inte göra någon astronomisk skillnad.
 
Garderobssnickarn
mattiasp mattiasp skrev:
Jag bytte kulkoppling på släpet för någon vecka sedan, och irriterade mig som fan på att min 1/2” momentnyckel var av kinesisk billighetsmodell, där skalan är graderad med värden som 82.4 Nm osv, och därmed omöjlig att ställa in på det man vill ha. Därför ligger nu, när jobbet är klart, en Hazet 5122-3CT på utlämningsstället. Jag inser att det är
onödigt, men det är inget starkt argument för mig.

Tillägg: Jag antar att de flesta, men inte alla, känner till att ett skruvförband blir svagare av både för låga och för höga åtdragningsmoment.
Va spännande! Kanske fel tråd att fråga i, men vad gör förbandet svagare om man drar för hårt så länge inte gängorna går sönder och man drar varje skruv lika mycket ”för hårt”?
 
T
Nya mejslar att ha inomhus så man slipper gå ut till garaget :)


Förpackning med nya Wera Kraftform mejslar för inomhusbruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett set med nya mejslar i svart och turkos, utspridda på en bänkskiva intill sin hållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Nya mejslar att ha inomhus så man slipper gå ut till garaget :)


[bild] [bild]
Mein Gott! :surprised:
Ordnung! :geek:
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Nya mejslar att ha inomhus så man slipper gå ut till garaget :)


[bild] [bild]
Vilken lyx att ha så:surprised: det är du och fredrikR som får köpa dubbelt av alla verktyg/maskiner;)
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Garderobssnickarn Garderobssnickarn skrev:
Va spännande! Kanske fel tråd att fråga i, men vad gör förbandet svagare om man drar för hårt så länge inte gängorna går sönder och man drar varje skruv lika mycket ”för hårt”?
Alla förband rör på sig när belastingen förändras, stålet sträcks ut. Med tiden mattas metallen ut och brister. Metallen ska arbeta i det elastiska området och inte det plastiska (deformeras) Därför förspänner man skruven så hårt att den aldrig kommer in i det plastiska området, och inte för löst så att den kan lossna pga vibrationer och varierande belastningar.
 
En strömfördelare från Amazon. 3-fas in och 3-fas samt 3x Schuko 230V ut, som går på varsin fas. Tanken är att kunna belasta elverket någorlunda jämnt vid ett eventuellt strömavbrott (har 3st frysar och 1st kyl). 350 spänn tyckte jag var ett bra pris, och den känns rejäl!

Har sneglat på byggcentraler men de fördelar i regel bara uttagen på två faser, i alla fall de för rimliga pengar

Strömfördelare med 3-fas in och ut samt tre Schuko 230V uttag för jämn belastning av elverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Fick fel prylar :( Kartong med felaktiga byggmaterial på marken bredvid någons fot och ryggsäck, användarens besvikelse över ordern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
En skruv på solglasögonen var lös, så verktygsköp vär ett måste.
Öppen väska med uppsättning precisionsmejslar på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Lilllen och 19 till
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
En skruv på solglasögonen var lös, så verktygsköp vär ett måste.
[bild]
Vad går en sådan loss på och var hittar man dem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.