S
fahlis skrev:
Anslaget på den nedre kateten …
???

S
mattiasp inlägg på Såga rakt med handcirkelsåg
är isåfall bättre

richardtenggren skrev:
Är du inte mannen i huset? 🤓
Bara när vi har gäster (y)

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
SBH skrev:
vad så speciellt med denna?
Bygger man takkonstruktioner kan den kanske underlätta.

[video=youtube;ZvFZg3eGe8s]https://www.youtube.com/watch?v=ZvFZg3eGe8s[/video]

Men anledningen till att jag ville ha en var att jag var ute efter en oöm vinkel där precisionen inte var avgörande och att jag är trött på att plocka upp vinkeln från golvet, ville ha en som låg kvar på arbetsstycket. Vinkelfunktioner och annat är bara en bonus.

Tjock, robust vinkelhake ligger på ett träbord, markerad för användning vid byggprojekt där precision inte är avgörande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade jag valt med hjärtat och varit på jakt efter något med lite mer precision skulle det nog blivit något härifrån, dessa har jag dreglat på i flera år:)

• Gilla
Skooda och 3 till
  • Laddar…
Channellock No 307
Gillar deras tänger!
Channellock No 307 tång med blå handtag ligger på ett träbord.
Skapa konto

Ett exemplar av skurupsborren för att underlätta höstens staketbygge...

Skurupsborren ligger på en färgglad rutig matta, redo för staketbygge.
Skapa konto

• Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
Recensera gärna den där, jag var på väg att köpa en när jag skulle sätta plintar till altanen men det var så få hål att jag snålade och köpte billig biltemaborr istället... Så tala om vad jag missade :)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
S
ceson skrev:
Bygger man takkonstruktioner kan den kanske underlätta.

[video=youtube;ZvFZg3eGe8s]https://www.youtube.com/watch?v=ZvFZg3eGe8s[/video]

Men anledningen till att jag ville ha en var att jag var ute efter en oöm vinkel där precisionen inte var avgörande och att jag är trött på att plocka upp vinkeln från golvet, ville ha en som låg kvar på arbetsstycket. Vinkelfunktioner och annat är bara en bonus.

[bild]

Hade jag valt med hjärtat och varit på jakt efter något med lite mer precision skulle det nog blivit något härifrån, dessa har jag dreglat på i flera år:)
kanske bra för hemma byggare

Skurupsborren är fruktansvärt bra, helt enkelt.

Visst, har man massa större stenar och dylikt fungerar det ju mindre bra, men för storlek upp till 5 cm är det inga problem alls. Ska du borra i jord är det ett klockrent redskap. Jag borrade t.ex. hål för en dräneringsbrunn ner till 1,2 meter, och det gör man inte gärna med en spade.

För att borra plinthål spar man dessutom väldigt mycket arbete..

Man snurrar några varv på borren och vips får man upp 1 dm jord på den diameter som borret är som man enkelt kan lyfta upp med hjälp av borret, sen fortsätter man så tills man är nere på rätt djup :)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Ett exemplar av skurupsborren för att underlätta höstens staketbygge...

[bild]
Gratulerar till en fantastisk borr, jag blir lika imponerad varje gång jag använder mitt:)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Recensera gärna den där, jag var på väg att köpa en när jag skulle sätta plintar till altanen men det var så få hål att jag snålade och köpte billig biltemaborr istället... Så tala om vad jag missade :)
Jag kan åtminstone jämföra med den skoveljordborr jag använde förra året. Tog två veckor att borra för plintar till vedboden.....nu ska jag borra i samma jord så jmf är enkel. Återkommer.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
en bättre beg isborr ? ( fast nu är jag dum, tråden handlar ju om att köpa grejor... :) )

Redigerat:
Enligt förståsigpåarna är detta mycket bättre. Vi får väl se..... :)

• Gilla
TuXy
  • Laddar…
trattalask
Skurups borren är vad kidsen kallar för da shit! ;)
Går inte att jämföra med billigare Borr. Jag borrade och satte 16 plint i min steniga lerjord på en dag. Mest tid gick till att få plinten i nivå.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.