3 337 377 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Bygger man takkonstruktioner kan den kanske underlätta.SBH skrev:
[video=youtube;ZvFZg3eGe8s]https://www.youtube.com/watch?v=ZvFZg3eGe8s[/video]
Men anledningen till att jag ville ha en var att jag var ute efter en oöm vinkel där precisionen inte var avgörande och att jag är trött på att plocka upp vinkeln från golvet, ville ha en som låg kvar på arbetsstycket. Vinkelfunktioner och annat är bara en bonus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade jag valt med hjärtat och varit på jakt efter något med lite mer precision skulle det nog blivit något härifrån, dessa har jag dreglat på i flera år
Recensera gärna den där, jag var på väg att köpa en när jag skulle sätta plintar till altanen men det var så få hål att jag snålade och köpte billig biltemaborr istället... Så tala om vad jag missade
kanske bra för hemma byggareceson skrev:Bygger man takkonstruktioner kan den kanske underlätta.
[video=youtube;ZvFZg3eGe8s]https://www.youtube.com/watch?v=ZvFZg3eGe8s[/video]
Men anledningen till att jag ville ha en var att jag var ute efter en oöm vinkel där precisionen inte var avgörande och att jag är trött på att plocka upp vinkeln från golvet, ville ha en som låg kvar på arbetsstycket. Vinkelfunktioner och annat är bara en bonus.
[bild]
Hade jag valt med hjärtat och varit på jakt efter något med lite mer precision skulle det nog blivit något härifrån, dessa har jag dreglat på i flera år
Skurupsborren är fruktansvärt bra, helt enkelt.
Visst, har man massa större stenar och dylikt fungerar det ju mindre bra, men för storlek upp till 5 cm är det inga problem alls. Ska du borra i jord är det ett klockrent redskap. Jag borrade t.ex. hål för en dräneringsbrunn ner till 1,2 meter, och det gör man inte gärna med en spade.
För att borra plinthål spar man dessutom väldigt mycket arbete..
Man snurrar några varv på borren och vips får man upp 1 dm jord på den diameter som borret är som man enkelt kan lyfta upp med hjälp av borret, sen fortsätter man så tills man är nere på rätt djup
Visst, har man massa större stenar och dylikt fungerar det ju mindre bra, men för storlek upp till 5 cm är det inga problem alls. Ska du borra i jord är det ett klockrent redskap. Jag borrade t.ex. hål för en dräneringsbrunn ner till 1,2 meter, och det gör man inte gärna med en spade.
För att borra plinthål spar man dessutom väldigt mycket arbete..
Man snurrar några varv på borren och vips får man upp 1 dm jord på den diameter som borret är som man enkelt kan lyfta upp med hjälp av borret, sen fortsätter man så tills man är nere på rätt djup
Jag kan åtminstone jämföra med den skoveljordborr jag använde förra året. Tog två veckor att borra för plintar till vedboden.....nu ska jag borra i samma jord så jmf är enkel. Återkommer.mexitegel skrev: