MathiasS skrev:
Jag har redan en 3-80 och kommer inte köpa någon ny laser, men det skulle vara jäkligt intressant att se skillnaden på laserlinjerna på ca 10 meters håll. Har du båda hemma kanske du kan ta ett par bilder?
Den är redan tillbakalämnad. Det var liksom ett krav från ekonomistyrelsen (aka fru) för att få köpa en ny. Men en kollega har en så jag ska se om jag kan låna den.

Sen hur resultatet blir får vi väl se. Jag fotade en jämförelse mellan mina två andra Dewalt och Boschen och fick inse att jag varken har kamera eller expertis för att ta en riktigt rättvis bild.

Ser ut som BMA, farsgubben har en Arboga med veven på samma sida som Björns maskin så det varierar nog mellan modellerna :)

mexitegel skrev:
Jag ska till Norge inom kort, jag mätte på kartan och det är nästan exakt lika långt mellan stockholm-svinesund och blekinge-svinesund, så om jag skickar ett PM när det är dax kanske ni kan starta era lasrar så kollar jag vilken som lyser starkast när jag åker över bron?
Jag hade min tänd igår kväll. Linjen blir lite suddig på så många mils avstånd men den syns iaf.

Norrsken speglar sig i en sjö med silhuetter av träd och stilla vatten under en stjärnklar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
boschkenta och 17 till
  • Laddar…
hyggabus skrev:
Vad är detta för en maskin ? Inte en Arboga ?
Jag har en Arboga E100 som ju är liknande, men där veven för bordshissning sitter på motsatt sida .
Stämmer bra, detta är en BMA (svensk maskin) som påminner väldigt mycket om Arbogan. Har själv en E-100 (till salu förresten) men jag saknade 100 rpm.

En grön BMA pelarborrmaskin i en verkstad med borrchuck och vridbart arbetsbord, liknande en Arboga E-100.
Skapa konto

Närbild av en BMA pelarborr, liknande Arboga, med EMA-märkning och justeringshandtag, i en utomhusmiljö.
Skapa konto

S
Björn Melander skrev:
Stämmer bra, detta är en BMA (svensk maskin) som påminner väldigt mycket om Arbogan. Har själv en E-100 (till salu förresten) men jag saknade 100 rpm.

[bild]

[bild]
E-100 till salu, intressant 😀

Jag köpte också en gll3-80 laser för tre månader sen. Fungerar "strålande"! Jag har mätt upp hela tomten med den för att kunna göra en cadmodell. Var lätt som en plätt och gick i ljusets hastighet. Gbg rulezz.

Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
En Makita häcksax (DUH523Z) som funkar med mina övriga 18V-batterier. Har hunnit testa den och är helt klart nöjd!
Putsade till en ca 20m lång och 1m hög ligusterhäck och hade 2 av 3 pinnar kvar på batteriet. (3Ah batteri)

En Makita DUH523Z 18V sladdlös häcksax på vit bakgrund.
Skapa konto

Den där stod jag och suktade över... sambon sa nej.

richardtenggren
Är du inte mannen i huset? 🤓

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Idag kom en vinkel:)

Metallvinkelhake med gradering på ljust underlag.
Skapa konto

• Gilla
vanpire och 2 till
  • Laddar…
Jag trodde vi var överens om i den här tråden om att insynen för de bättre hälfterna skulle begränsas till ett minimum?

Att då ha med sig densamma vid ett potentiellt köp är ju inte så klokt. Men så gick det ju som det gick också ;)

• Gilla
Carreyfan och 3 till
  • Laddar…
S
ceson skrev:
Idag kom en vinkel:)

[bild]
vad så speciellt med denna?

SBH skrev:
vad så speciellt med denna?
Anslaget på den nedre kateten …

Redigerat:
Skulle anta att vinkeln är smidig när man ska kapa reglar med vanlig såg eller cirkelsåg
Vid de tillfällen man inte har någon kap.

Annars vet jag inte vad man ska ha den till 😁

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.