Inte bara min men hushållets.
Vi fick hem en drejskiva i veckan. Så nu har frugan flyttat in i snickarboden på riktigt.

En ny drejskiva placerad i en verkstad med verktyg och arbetsbänkar runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fremax och 18 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Inte bara min men hushållets.
Vi fick hem en drejskiva i veckan. Så nu har frugan flyttat in i snickarboden på riktigt.

[bild]
Nice ;)
Två personer som formar lera tillsammans på en drejskiva, täckta av lerkleta.
Skapa konto

Lite mer seriöst, fick hem en Makita DTW701RTJ för nån vecka sedan. Köpt på Amazon (var avsevärt billigare där). Rätt bra tryck i den och inte så otymplig som ex. 450:an eller DTW1000. Fick även med en Macpac, men den åkte ut i förrådet..
Makita DTW701RTJ slagskruvdragare med batteri och laddare på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
fremax och 8 till
  • Laddar…
Frun gick på loppis och kom hem med detta till mig. Blev speciellt imponerad av C I Fall-mejseln med skruvhållare. E A Berg-tången undrar jag däremot vad den har för användningsområde.
Gamla verktyg och tillbehör på bord, inklusive en C I Fall-mejsel, E A Berg-tång, bälteshålslag och lådor med beslag.
Skapa konto

• Gilla
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
boschkenta
Behövde ett till batteri, och procore råkade vara billigare än standard vid köptillfälle, så jag slog till. Dom är inte så mycket mindre som man kan tro av (reklam) bilderna.. och jag upplever att det är tyngre men jag har inte vägt det. Men det funkar ju fint :)

Två Bosch 18V batterier jämförs, ett ProCORE och ett standard, på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Behövde ett till batteri, och procore råkade vara billigare än standard vid köptillfälle, så jag slog till. Dom är inte så mycket mindre som man kan tro av (reklam) bilderna.. och jag upplever att det är tyngre men jag har inte vägt det. Men det funkar ju fint :)

[bild]
Trevligt!
Jag väntar på en 18V excenter, och har väntat länge nog, så länge att jag surade ur, köpte den från annat ställe för dryga 150:- till ihop med ett ProCore4.0Ah.:whistle:
Och just, iom denna rockaden har jag ett köp för minst 1600:- ex moms innan sista april, så jag kvalificerar till ett 4.0Ah "på köpet kampanjen"..:oops:

ProCore 18V 4.0Ah - 515g
GBA 18V 4.0Ah - 600g

• Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Och just, iom denna rockaden har jag ett köp för minst 1600:- ex moms innan sista april, så jag kvalificerar till ett 4.0Ah "på köpet kampanjen"..
Sista april har ju redan varit eller menar du sista april -22?

R roli skrev:
Sista april har ju redan varit eller menar du sista april -22?
Produkten ska vara inköpt senast 210430, du har sedan 1mån på dig att registrera köpet hos Bosch. (y)

FredrikR FredrikR skrev:
Produkten ska vara inköpt senast 210430, du har sedan 1mån på dig att registrera köpet hos Bosch. (y)
Ahh, läste nog lite fel där. Tolkade att du hade ett tillgodo på 1600 som skulle användas innan 30/4...

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
R roli skrev:
Ahh, läste nog lite fel där. Tolkade att du hade ett tillgodo på 1600 som skulle användas innan 30/4...
Jag kan ha formulerat det lite luddigt också ;)(y)

• Gilla
roli
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:

[bild]
återkoppla gärna om du märker någon skillnad!

• Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Har ett par ProCore batterier och tycker att 4Ah varianterna är smidigare än vanliga batterier. Maskinerna låter piggare med ett sådant i.

Använde ett 4Ah Procore till min kap och gersåg och körde ett 60 tal snitt i 22x95 och typ halva batteriet var kvar efter.

Oöppnad kartong från Lie-Nielsen Toolworks med texten "Iron Smooth Plane LN-4".
Skapa konto
Lie Nielsen putshyvel på trästycke med spån och hyvelspån i arbetsmiljö.
Skapa konto

Hand håller en lång hyvelspån framför en Lie Nielsen putshyvel på ett träarbetsbord.
Skapa konto

Helt oväntat så hade swedendro en Lie Nielsen putshyvel i lager. De har precis uppdaterat sin webshop att ha lagersaldo och då såg jag det och kastade mig på köpknappen. En ren dröm att jobba med, inget ont om restaurerade Stanley hyvlar på Tradera men jag besitter inte kompetensen att få de så här bra.

• Gilla
  • Älska
snuttekudden och 8 till
  • Laddar…
Dubbla paket idag. :love:
Nyinköpt verktyg och tillbehör på ett bord, inklusive Bosch slipplattor, en snickarpenna och Procore-batteri.
Skapa konto

Div. smått från Proffsmagasinet.

En Bosch GEX 18V-125 slipmaskin, ProCore 4.0Ah batteri och snickarpenna i en verktygslåda.
Skapa konto
Bosch ProCORE 18V 4.0Ah batteri ovanpå förpackningen bredvid en röd snickarpenna på ett arbetsbord.
Skapa konto

Och en GEX 18V-125 ihop med ett ProCore 4.0Ah och en ny snickarpenna från Toolab.

Mer om 18V slipen i Bosch 18V tråden. (y)
https://www.byggahus.se/forum/threads/nyheter-bosch-18v.331432/page-6#post-4207884

Redigerat:
  • Gilla
Lintto1 och 8 till
  • Laddar…
Jonas Persson
FredrikR FredrikR skrev:
Dubbla paket idag. :love:
[bild]
Div. smått från Proffsmagasinet.

[bild][bild]
Och en GEX 18V-125 ihop med ett ProCore 4.0Ah och en ny snickarpenna från Toolab.

Mer om 18V slipen i Bosch 18V tråden. (y)
[länk]
Gillar pennan från Hultafors, tycker det är konstigt att så få fysiska butiker säljer den. Har bara fått fatt på den på nätet.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Gillar pennan från Hultafors, tycker det är konstigt att så få fysiska butiker säljer den. Har bara fått fatt på den på nätet.
Bauhaus har.
Har testat pica mfl men tycker Hultafors är stadigare, fastnar inte och rullar inte.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.