Jonas Persson
richardtenggren richardtenggren skrev:
Typ denna;
[länk]

Har en 125a också :)
Måste erkänna att jag är en klassiskt polygripfantast, så detta var en kunskapslucka:oops:

Den lille har nu fått flytta in till storebrorsan och familjen polygrip. Monstret törs jag inte ha framme.

Samling av olika polygriptänger och avbitare hängande på en perforerad verktygstavla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Gurgel och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Måste erkänna att jag är en klassiskt polygripfantast, så detta var en kunskapslucka:oops:

Den lille har nu fått flytta in till storebrorsan och familjen polygrip. Monstret törs jag inte ha framme.

[bild]
Har du missat cobran? :surprised:
Bachon du har till höger är ju grym (efter de uppgraderade plastknapppen till metall), men cobran är snäppet bättre...

Jonas Persson
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har du missat cobran? :surprised:
Bachon du har till höger är ju grym (efter de uppgraderade plastknapppen till metall), men cobran är snäppet bättre...
Ja :oops:

Är plastknappen en svag punkt? Minns inte om det är denna eller den andra som var från tidigt 90-tal innan käften brast en dag, då inköptes den nya orangea. Men den på bilden är i alla fall 20 år gammal och har aldrig svikit mig. Kan inte bestämma mig för vilken av käftarna som ger bäst grepp. Det beror på vad de ska greppa.

Nytt multiverktyg, hoppas skiten vibrerar mindre än aegs maskin

• Ett öppet verktygslåda med nytt multiverktyg och olika tillbehör som blad och slipplattor utspridda.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
fremax och 10 till
  • Laddar…
Makita-verktygslåda för DLX2289TJ med bild på borrmaskin och slagdrivare på bilens bakstol.
Skapa konto

Hoppas det är bra prylar

• Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
[bild]

Hoppas det är bra prylar
Det sista som överger en är hoppet! ;)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Ja :oops:

Är plastknappen en svag punkt? Minns inte om det är denna eller den andra som var från tidigt 90-tal innan käften brast en dag, då inköptes den nya orangea. Men den på bilden är i alla fall 20 år gammal och har aldrig svikit mig. Kan inte bestämma mig för vilken av käftarna som ger bäst grepp. Det beror på vad de ska greppa.
Jag har nog i alla fall haft sönder 3-4 stycken med plastknappen, men jag får tillstå att det var under mina år som servicetekniker, det vill säga att någon annan betalade verktygen vilket troligen resulterade i att jag var mer oförsiktig med dem.... Nu har jag också en av varje, som hållit länge...

Edit: jag gillar den första variantens käftar bäst... :D

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Q
D Datagubben skrev:
Nytt multiverktyg, hoppas skiten vibrerar mindre än aegs maskin
Överför mycket mindre vibrationer till händerna än Crocraft från Classe, som jag lämnade tillbaka efter en timmes användning och stickningar i fingrarna flera timmar efteråt. Öppnade hjärtat och plånboken och köpte en Fein dagen därpå....

Q
Dagens två leveranser:

• Byggutrustning inklusive andningsskydd, handsprit, silikontub, arbetslampa i förpackning och en penna.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Dagens leverans av verktygstillbehör. Små (ø 15 mm) doslibeller att placera på borrmaskiner, spikpistol m.m. när helt lodrät/vågrät borrning krävs.
Små runda doslibeller med gul vätska för att placera på verktyg för lodrät eller vågrät mätning.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Dagens leverans av verktygstillbehör. Små (ø 15 mm) doslibeller att placera på borrmaskiner, spikpistol m.m. när helt lodrät/vågrät borrning krävs.
[bild]
Säljs av vem?

Säljs av vem?
A****n. Mitt sista inköp och leverans från dem.:mad:
Bauhaus har en liknande för 40:-

Jonas Persson
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
A****n. Mitt sista inköp och leverans från dem.:mad:
Bauhaus har en liknande för 40:-
Var rädd för det, undviker själv dem så gott det går.

https://www.bauhaus.se/libell-empire-rund-med-bullseye#go-to-description

Conrad har också för 55:-, men fri frakt över 999:- Deras beskrivning är bekant på något sätt:
Liten trollslända av Analogis för exakt inriktning skivspelare och högtalare.

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du har inte samma combo med cobran? ;)
Cobrorna verkar föröka sig...
Fyra par rödhandtagna tänger avtagande i storlek på ett parkettgolv, skämtsamt framställda som om de fortplantar sig.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Var rädd för det, undviker själv dem så gott det går.

[länk]

Conrad har också för 55:-, men fri frakt över 999:- Deras beskrivning är bekant på något sätt:
Liten trollslända av Analogis för exakt inriktning skivspelare och högtalare.
Dessa från Sola för 21:-/st vore ett bättre köp
https://www.verkter.se/platt-vattenpass-sola-db-12-mm.html

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.