C Chentin skrev:
Prisvärt!
Vad (var) matchade du emot?
Matchade mot verktygsleverantören Gekås, som har det för 1695:- :)
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
A axel_n skrev:
Nice! Gick det bra att handla fr wealden mtp Brexit?
Jodå, tullen gav mig en avgift men ingen adderad tull/moms vilket var lite skumt tyckte jag.
Med avgiften inräknad kändes det ändå prisvärt jämfört med Cobolt...
 
Mazen Mazen skrev:
[länk]
 
  • Hultafors rätsteg i förpackning, 180 cm, pris 1695 SEK på en webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
J john.h skrev:
Blev ett Hultafors MST180 till kommande projekt, 1492:- på Bauhaus efter prisgaranti. Problemet är att ingenting är rakt med detta. :)
Min snickarfar hade även ”problem” med mitt MST, påstod att med detta går det ju inte att bygga
 
  • Haha
john.h
  • Laddar…
Störst är bäst :p Nya bandslipen kom idag. Maximal kontakthjuldiamter på 500 mm, givet standardband 50x2000 mm. 2.2 kW motor. Får dela omriktare med gamla slipen.
Denna kommer käka härdat stål, ge mindre värmeutveckling än en plandel, längre hållbarhet på slipbanden och en kanoners bladgeometri med den väldigt grunda skålslipningen.
Stor bandslipmaskin med kontakthjul på arbetsbänk, omgiven av verktyg och slipband i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny bandslip i verkstad med stort kontakthjul, standardband, omriktare och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
fremax och 16 till
  • Laddar…
Har aldrig provat att slipa blad mot ett hjul tidigare, så testade lite på detta 4x25 mm plattjärn. Det blir en jäkla diskret skålslipning alltså. Tror den här geometrin har grym potential.
Hand håller 4x25 mm plattjärn med slipmönster framför ett slipbandshjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
4x25 mm plattjärn med skålslipning på slipsten i en verkstadsmiljö. Slipningen syns diskret på bladet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hand håller ett plattjärn med en diskret skålslipning mot ett slipverktyg för att testa skärpning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lintto1 och 10 till
  • Laddar…
En Bosch Professional GAS 35 AFC dammsugare för byggbruk placerad på ett tegelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mycket trevlig än så länge, tror att vi kommer att komma bra överrens framöver.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Har aldrig provat att slipa blad mot ett hjul tidigare, så testade lite på detta 4x25 mm plattjärn. Det blir en jäkla diskret skålslipning alltså. Tror den här geometrin har grym potential.
[bild] [bild]
[bild]
Har du publiserat nån video på hur du slipar ett blad , sådär snyggt som knivarna du visar i denna tråd ?
jag är nyfiken på hur du lyckas slipa så snyggt och hur lång tid det tar .
Jag har en Tormek som slipar både snyggt och bra men den slipar ju bara eggen , inte bladets form.
 
H hyggabus skrev:
Har du publiserat nån video på hur du slipar ett blad , sådär snyggt som knivarna du visar i denna tråd ?
jag är nyfiken på hur du lyckas slipa så snyggt och hur lång tid det tar .
Jag har en Tormek som slipar både snyggt och bra men den slipar ju bara eggen , inte bladets form.
Tack! Jag känner mig långt ifrån skicklig ännu, om man jämför med många andra där ute. Har ingen video på det, kan kanske få upp en i Bygga kniv tråden.
Man kan säga att der gäller att successivt bygga upp slipfasen från området för blivande egg, upp mot bladryggen. Och sista mm mot ryggen successivt gå ner i kornstorlek på slipbanden och få ett kontrollerat och snyggt avslut.
Det går snabbare och snabbare, man får mer och mer rutin och vågar gå ner i kornstorlek och upp i bandhastighet!
 
Nyinköpt luftkompressor från Bauhaus placerad i ett rörigt garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Passade på ifall Bauhaus skulle få för sig att höja priset igen
 
  • Gilla
johel572 och 9 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]
Passade på ifall Bauhaus skulle få för sig att höja priset igen
Vad kostar den och vad är det för storlek, satt precis och funderade på en ny kompressor
 
Vart en ny högtryckstvätt idag har tröttnat på Kärcher skiten som inte säljer delar när nåt går sönder. Så det vart en riktig tysk maskin

Ny högtryckstvätt av märket Kranzle 1050 TST i en trädgård, med slangar och munstycken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
fremax och 11 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Vart en ny högtryckstvätt idag har tröttnat på Kärcher skiten som inte säljer delar när nåt går sönder. Så det vart en riktig tysk maskin

[bild]
Jag vet inte hur det är med den där maskinen, men min Profi 160 måste köras liggande för att den ska få rätt smörjning. Kolla manualen!
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.