3 336 938 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Störst är bäst Nya bandslipen kom idag. Maximal kontakthjuldiamter på 500 mm, givet standardband 50x2000 mm. 2.2 kW motor. Får dela omriktare med gamla slipen.
Denna kommer käka härdat stål, ge mindre värmeutveckling än en plandel, längre hållbarhet på slipbanden och en kanoners bladgeometri med den väldigt grunda skålslipningen.
Denna kommer käka härdat stål, ge mindre värmeutveckling än en plandel, längre hållbarhet på slipbanden och en kanoners bladgeometri med den väldigt grunda skålslipningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Har aldrig provat att slipa blad mot ett hjul tidigare, så testade lite på detta 4x25 mm plattjärn. Det blir en jäkla diskret skålslipning alltså. Tror den här geometrin har grym potential.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har du publiserat nån video på hur du slipar ett blad , sådär snyggt som knivarna du visar i denna tråd ?Alltgår skrev:
jag är nyfiken på hur du lyckas slipa så snyggt och hur lång tid det tar .
Jag har en Tormek som slipar både snyggt och bra men den slipar ju bara eggen , inte bladets form.
Tack! Jag känner mig långt ifrån skicklig ännu, om man jämför med många andra där ute. Har ingen video på det, kan kanske få upp en i Bygga kniv tråden.H hyggabus skrev:
Man kan säga att der gäller att successivt bygga upp slipfasen från området för blivande egg, upp mot bladryggen. Och sista mm mot ryggen successivt gå ner i kornstorlek på slipbanden och få ett kontrollerat och snyggt avslut.
Det går snabbare och snabbare, man får mer och mer rutin och vågar gå ner i kornstorlek och upp i bandhastighet!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 106 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 106 inlägg
https://www.bauhaus.se/kompressor-herkules-b2800b-90l-10barnino skrev:
Det är en ommärkt Nuair B2800B/3M/90V.