ullberg
MathiasS MathiasS skrev:
Ok - veckans tävling. Vem är först med att hitta en skruv som har en 29-skalle? Det har jag aldrig sett en tror jag.
Knappast den vanligaste men har för mig att den förekommer i bilsammanhang - någon tempsensor på äldre VAG vagnar känns som att det ringer en klocka i bakhuvudet

/U
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
MathiasS MathiasS skrev:
Ok - veckans tävling. Vem är först med att hitta en skruv som har en 29-skalle? Det har jag aldrig sett en tror jag.
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=325041

Tydligen förekommer det på VAG! ;)
Blev tvungen att leta då jag blev nyfiken.
Har man OCD är det jobbigt med luckor också ;)

Edit: 2a på bollen, får skylla på inläggseditorn som jävlades! ;)
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Idag välkomnar vi nummer 29 till sin nya familj!
Du ser ut att behöva en ny 27, den avviker...
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Du ser ut att behöva en ny 27, den avviker...
Tell me about it... 25 är på gränsen... Den heter rätt, men den öppna delen är mycket tjockare och rundare är de (tror jag) äldre Sandvik/Belzer...
 
Microkatten
Och jag som bara skulle ha en grövre vattensten...

Samling av verktyg för slipning med vattensten, lim och underhållsprodukter för verktyg på röd bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men nu skall jag inte köpa fler verktyg! Jag lovar! :lying:

Apropå sagor, har ni hört Den mycket sorgliga Historien om Fosforstickorna? Om flickan Amanda som lovar att inte röra tändstickorna som pappa varnat henne om. Ensam hemma gör hon precis det, trots de två kissarna Miss och Mass idoga varningar:

Och så, för sin olydnads skull,
Brann flickan opp med hår och hull,
En liten askhög blott blef qvar
Och hennes skor, det nätta par
 
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Lite smått o gott från Proffsmagasinet :love:. Har säkert haft PRO-fitsågarna i kundvagnen 10 ggr innan :crysmile:

Innehåll i öppen kartong inklusive Pro-Fit hålsågset och Bosch slipprodukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Och jag som bara skulle ha en grövre vattensten...

[bild]

Men nu skall jag inte köpa fler verktyg! Jag lovar! :lying:

Apropå sagor, har ni hört Den mycket sorgliga Historien om Fosforstickorna? Om flickan Amanda som lovar att inte röra tändstickorna som pappa varnat henne om. Ensam hemma gör hon precis det, trots de två kissarna Miss och Mass idoga varningar:

Och så, för sin olydnads skull,
Brann flickan opp med hår och hull,
En liten askhög blott blef qvar
Och hennes skor, det nätta par
Alltså det där är ju smart, tänk vad mycket du sparar på frakten när du beställer allt på en gång.
 
Microkatten
Ja, jag kanske borde beställt mer, då hade vattenstenen blivit ännu billigare... :D
 
På nyårsafton efter några glas champagne fick jag för mig att det var en bra idé att göra om min önskelista på hyvlar.se till en inköpslista. Idag kom leveransen och jag skulle vilja uppgradera idén från "bra" till lysande.
Simshyvel, klyv och kap tappsåg samt winding sticks uppackade på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En stor simshyvel, en klyv och en kap tappsåg och winding sticks.
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
j.erkers
Fylleribeställningar kan vara riktigt bra - eller rena katastrofen. (Tro mig, jag har gjort både och samt några däremellan...)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Lite smått o gott från Proffsmagasinet :love:. Har säkert haft PRO-fitsågarna i kundvagnen 10 ggr innan :crysmile:

[bild]

Är det här tecknet från ovan att jag ska köpa en lång pro-fit såg för att borra ventilation?... Behöver en ordentlig borrmaskin också........
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
T
Tack för tipset i tipstråden vem det nu var, Krauta hade 50% så med prisgaranti gick den för 660 spänn på Bauhaus. Bra ersättare till min 7-8 år gamla Meec som börjar sjunga på sista versen
En ny Dewalt verktygslåda som någon har köpt med rabatt, visas med handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
T Thullen skrev:
Tack för tipset i tipstråden vem det nu var, Krauta hade 50% så med prisgaranti gick den för 660 spänn på Bauhaus. Bra ersättare till min 7-8 år gamla Meec som börjar sjunga på sista versen
[bild]
Har samma paket att hämta på ombudet. Undrar om vi alla utnyttjar prisgaranti så K-rauta inte blir av med varorna trots 50%
 
  • Gilla
Thullen
  • Laddar…
M mrmlz skrev:
Är det här tecknet från ovan att jag ska köpa en lång pro-fit såg för att borra ventilation?... Behöver en ordentlig borrmaskin också........
105-sågen är till just ventilation, sätter Fredh TL98F i
alla sovrum som vi renoverar nu.
 
AXS
M mrmlz skrev:
Är det här tecknet från ovan att jag ska köpa en lång pro-fit såg för att borra ventilation?... Behöver en ordentlig borrmaskin också........
Jag väntar på bra kampanj härifrån, sen blir det ett kitt.

https://www.proffsproduktershop.se/haltagning/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.